چرا یک ماه است که خورشید بر مسکو نتابیده است؟!

به گزارش مجله پریها، مردم روسیه به خاطر سرمای هوا، نور خورشید ندارند!

بر اساس اعلام خبرگزاری های روسیه طبق اعلام سازمان هواشناسی این کشور، روسیه از دسامبر سال 2017 یعنی از ماه پیش تا به الان کم ترین اندازه تابش نور خورشید را در چند سال گذشته داشته است و نسبت به سال گذشته که مردم از نور بیشتری بهره می برده اند، مردم تقریبا بدون نور خورشید تا به الان را گذرانده اند. با مشروح این خبر که خورشید یک ماه است که بر مسکو نتابیده در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چرا یک ماه است که خورشید بر مسکو نتابیده است؟!

سازمان هواشناسی روسیه اعلام نموده است که آسمان روسیه در ماه گذشته تنها 6 دقیقه خورشید را در آسمان داشته است و نور آن به این نقطه از کره زمین تنها در همین حد زمانی رسیده است. زمستان ها معمولا در روسیه سرد است اما با توجه به دمای هوای سال جاری و مقایسه با سال های پیش در این منطقه، زمستان سال جاری بسیار سرد تر از سال های گذشته بوده است و مردم در حال حاضر در سرمایی بی سابقه به سر می برند. این روزها دمای هوا در مسکو به منفی 7 درجه رسیده است. یا حتی به طور مثال مردم جمهوری یاقوتستان در منطقه خاور دور در سرمای منفی 60 درجه در این فصل زندگی می نمایند. جمهوری یاقوتستان در حال حاضر سرد ترین نقطه در روسیه محسوب می گردد.

هواشناسان روسی اظهار نموده اند که سردی هوا در روسیه امری طبیعی است اما این روزها این درجه از سردی هوا بسیار غیر عادی و بی سابقه است. در منطقه جمهوری قرقیزستان این روزها که هوا بالای 50 درجه سانتیگراد است، مدارس را تعطیل می نمایند. رئیس مرکز هواشناسی روسیه، هوای این روزهای روسیه را ناشی از ورود توده های هوای گردبادی برخاسته از اقیانوس اطلس دانسته است. البته این نکته قابل ذکر است که روسیه قبلا هم درجه هوایی نامتعادل و سرد تر از این را تجربه نموده است. به طور مثال در سال 2000، مسکو مرکز روسیه در ماه دسامبر همان سال یک تاریکی بی سابقه را تجربه کردند، آن ها تنها فقط 3 ساعت نور خورشید را در کل مدت داشتند!

سازمان هواشناسی روسیه با توجه به این شرایط به شهروندان روسی توصیه هایی نموده است که در این هوا کمتر به مشکل بر بخورند. از جمله توصیه های آنان می توان به این موارد اشاره نمود:

  • نوشیدنی هایی که باعث تشنگی شما می گردد را نخورید زیرا دمای بدنتان به شدت از دست می رود.
  • دستان خود را با قرار دادن در زیر بقل خود گرم نمایید.
  • اگر حس کرختی و سرما زدگی کردید حتما به فروشگاه و یا کافی شاپ و یا هر جای دیگر که پیدا کردید بروید و ضمن گرم کردن خود به حالت عادی باز شد.
  • لباس هایی که تنگ است باعث اختلال در گردش خون شما می گردد لذا، از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.
  • خود را از راستا باد خارج کنید.
  • اگر در راه ماشینتان خراب شد، سعی کنید تا رسیدن یاری و یا خودروهای عبوری در داخل ماشین باقی بمانید.
  • اگر در محیط باز هستید، هر 10 دقیقه به یک محیط بسته بروید تا گرم شوید.
منبع: الی گشت
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4624

به "چرا یک ماه است که خورشید بر مسکو نتابیده است؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا یک ماه است که خورشید بر مسکو نتابیده است؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید