شرایط آب و هوای تهران پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401؛ تنفس هوای قابل قبول در شهر تهران

به گزارش مجله پریها، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با کاهش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوای تهران در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت.

شرایط آب و هوای تهران پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401؛ تنفس هوای قابل قبول در شهر تهران

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز پنجشنبه (15 اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت که با وجود عدم وزش باد مؤثر ناشی از کاهش ترافیک صبحگاهی است.

با تقویت ناپایداری جوی و افزایش تندی باد در طول روز، همراه با احتمال رگبار پراکنده پراکندگی آلاینده ها تسهیل خواهد شد، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گردوخاک در منطقه ها مستعد وجود دارد. تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت پنجشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در شرایط قابل قبول قرار خواهد گرفت.

کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز جمعه (16 اردیبهشت ماه) باعث انباشت آلاینده ها می شود، هرچند با کاهش تردد خودرو ها در روز تعطیل از مقدار غلظت ذرات معلق کاسته می شود. افزایش تندی باد در طول روز همراه با ناپایداری جوی و احتمال بارش پراکنده، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده ها را فراهم می کند.

همچنین با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی جمعه و وزش باد مؤثر، کاهش غلظت ذرات و برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر منطقه ها دور از انتظار نیست.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 84 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 90 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

منبع: فرارو
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4642

به "شرایط آب و هوای تهران پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401؛ تنفس هوای قابل قبول در شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط آب و هوای تهران پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401؛ تنفس هوای قابل قبول در شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید