سفر به تایلند چقدر هزینه ای دارد؟

به گزارش مجله پریها، سفر به خارج از کشور با هزینه هایی همراه است، حتی اگر به تایلند سفر کنید که به مقرون به صرفه بودن معروف است، باز هم بایست حساب جیبتان را داشته باشید.

سفر به تایلند چقدر هزینه ای دارد؟

سواحل زیبا، آفتاب دلچسب، غذاهای رنگارنگ، فرهنگ شرقی و ویژگی‌های دیگری که هرکدام در نوع خود منحصر به فردند، تور تایلند را به یکی از بزرگترین مقاصد توریستی جهان تبدیل کرده است. تایلند کشور ارزانی است که مثل هر جای دیگری هزینه اقامت و گشت و گذار در آن منعطف و متفاوت است. ما در این مطلب شما را با متوسط هزینه‌های اقامت در تایلند آشنا می‌کنیم و اطلاعات ضروری در این حوزه را در اختیارتان می‌گذاریم.

هزینه های سفر به تایلند

اقامت در تایلند

در شهرهای مختف تایلند به طور متوسط برای اقامت یک شب در هتل 4 یا 5 ستاره، سه هزار بات لازم است که این هزینه برای هتل 3 ستاره یا کمتر تا هزار بات متغیر است. اما اگر می‌خواهید شب را در جایی ارزان‌تر بگذرانید، خوابگاه‌هایی وجود دارند که هزینه اجاره تخت در آن به ازای هر نفر 100 تا 200 بات است (1 بات تایلند معادل 952 ریال است).

حمل و نقل در تایلند

در تایلند گزینه‌های مختلفی برای حمل و نقل وجود دارد. یکی از معروف‌ترین وسایل جابه‌جایی در تایلند، توک‌توک است که در شهرهای کوچک حدودا 100 بات و در شهرهایی مثل بانکوک و جزیره‌ها 200 تا 300 بات هزینه دارد. قیمت سفر با سانگ‌تائو نیز که وسیله نقلیه‌ای شبیه به وانت است در شهرهای کوچک 20 بات و در بانکوک و جزایر 60 الی 100 بات است. اما ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل در تایلند تاکسی‌های موتورسیکلتی هستند که با توجه به مقصد کرایه آن بین 5 تا 40 بات متغیر است.

اگر هم می‌خواهید از تاکسی استفاده کنید، هزینه آن در شهرهای بزرگ مثل بانکوک با تاکسی‌متر محاسبه می‌شود که ورودی آن 30 بات و پس از آن به ازای هر کیلومتر 2 بات است. قطار هوایی هم برای هر سفر 25 بات هزینه دارد.

غذا در تایلند

غذاهای خیابانی در تایلند بسیار مشهورند. غذاهایی که در عین سالم بودن ارزان نیز هستند. برای هر پرس غذای خیابانی 30 تا 50 بات لازم است. اما قیمت رستوران‌ها با توجه به درجه آن‌ها و نوع سرویسی که ارائه می‌دهند بین 100 تا 400 بات متغیر است.

مکان‌های دیدنی در تایلند

یکی از دیدنی‌ترین اماکن تایلند کاخ بزرگ در بانکوک است. قیمت ورودی بازدید از این کاخ 200 بات است. برای بازدید از معابد مختلف نیز حدودا 60 بات، معبد ببرها 400 بات و برای ورود به مناطق اکولوژیک و طبیعی به طور متوسط 60 بات لازم است. استفاده از تورهای قایقی نیز برای دیدن جزایر 800 تا 1200 بات و تورهای گشت و گذار در شهرهای بانکوک و چیانگ می بین 800 تا 1500 بات هزینه دارند.

انتشار: 27 بهمن 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 143

به "سفر به تایلند چقدر هزینه ای دارد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به تایلند چقدر هزینه ای دارد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به تایلند چقدر هزینه ای دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید