نوسازی 45 درصد از بافت فرسوده تهران، مناطق 7 تا 20 پایتخت درگیر بافت فرسوده است

به گزارش مجله پریها، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: 45درصد از بافت فرسوده تهران نوسازی شده که عمده آن به دست مردم و با تجمیع اجرا شده است.

نوسازی 45 درصد از بافت فرسوده تهران، مناطق 7 تا 20 پایتخت درگیر بافت فرسوده است

جهت دریافت خدمات نوسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران از سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری در مورد آخرین شرایط نوسازی بافت فرسوده در تهران گفت: تا به امروز حدود 45 درصد از بافت فرسوده تهران نوسازی شده که عمده آن به دست خود مردم و با تجمیع انجام شده است.

وی با اشاره به مشوق های شهرداری تهران برای نوسازی بافت فرسوده، اظهار کرد: یکی از مشوق ها صدور رایگان مجوز ساخت در این بافت ها است که شهرداری هیچ هزینه ای بابت آن نمی گیرد و در عین حال شهروندان می توانند یک طبقه اضافه تراکم نیز در این محدوده ها بسازند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که از سوی دولت وام هایی بین 100 تا 170 میلیون تومان با سود پایین به متقاضیان تخریب و نوسازی تعلق می گیرد، اضافه نمود: با توجه به این که حاشیه سود در این مناطق بسیار پایین است یاری هزینه ای را برای خدمات مهندسی و یا انشعابات می دهیم و یا ممکن است بخشی از مبلغ بازپرداخت وام ها نیز از طریق شهرداری پرداخته گردد.

حاجی علی اکبری با بیان این که مناطق 7 تا 20 تهران درگیر بافت فرسوده هستند، گفت: در این بین مناطق 15،14،12،11 و 17 درصد بالاتری از فرسودگی دارند.

وی تأکید کرد: در سال های اخیر به دلیل بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی و سود حداقلی از ساخت و ساز در بافت فرسوده، نوسازی بافت فرسوده با چالش بزرگی روبرو شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بنا است با تدوین لایحه مقاوم سازی ساختمان ها به این سمت برویم که افرادی که شرایط تخریب و نوسازی را ندارند اقدام به مقاوم سازی ساختمان هایشان نمایند و حداقل از این جهت اطمینان خاطری در ما و آن ها به وجود بیاید.

حاجی علی اکبری توضیح داد: تدوین این لایحه در شهرداری تهران در حال اجرا است و به زودی برای تصویب به شورای شهر تهران ارسال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: بنا بود در بافت های فرسوده انشعابات رایگان باشد که هنوز اقدامی برای این موضوع از سوی دولت صورت نگرفته است.

وی اضافه نمود: همچنین بنا بود دولت بخشی از زمین های تحت تملک خود را برای ساخت مسکن معوض اختصاص دهد که این اتفاق هم نیفتاده و تأمین خدمات در مناطقی که بافت فرسوده دارند نیز بنا بود در یک مشارکت 30 درصدی شهرداری با سهم 70 درصدی دولت اتفاق بیفتد که آن هم هنوز به نتیجه نرسیده است.

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3349

به "نوسازی 45 درصد از بافت فرسوده تهران، مناطق 7 تا 20 پایتخت درگیر بافت فرسوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی 45 درصد از بافت فرسوده تهران، مناطق 7 تا 20 پایتخت درگیر بافت فرسوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید