نحوه ویزیت بدون دفترچه تأمین اجتماعی اعلام شد

به گزارش مجله پریها، تهران (پانا) - مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه ویزیت بدون دفترچه بیمه شدگان تأمین اجتماعی از اول اسفند در مراکز درمانی شرح داد.

نحوه ویزیت بدون دفترچه تأمین اجتماعی اعلام شد

به گزارش سازمان تامین اجتماعی، شهرام غفاری گفت: در سال گذشته فقط 60 میلیون بار مراجعه به شعب و کارگزاری های این سازمان بابت امور دفترچه بوده است. این رقم، وسعت مراجعات به واحدهای اجرایی این سازمان را نشان می دهد.

غفاری اضافه نمود: سازمان تأمین اجتماعی تصمیم گرفت نسخه الکترونیک را اجرا کند و در حال حاضر برای مراجعه در تمامی مراکز درمانی ملکی این سازمان دفترچه درمانی احتیاج نیست و فقط با ارائه کد ملی به بیمه شده خدمات درمانی ارائه می گردد.

وی اضافه نمود: 98 درصد نسخ فراوری شده در سازمان تأمین اجتماعی الکترونیکی است و توسط پزشکان طرف قرارداد نیز روزانه 150 هزار نسخ الکترونیکی صادر می گردد.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه از ابتدای اسفند دفترچه درمانی تأمین اجتماعی در شعب و کارگزاری های این سازمان صادر نمی گردد، گفت: از ابتدای اسفند بیمه شدگان با کد ملی احراز هویت می شوند و خدمات را دریافت می نمایند. بعد از این تاریخ، در صورتی که دفترچه بیمه شده دارای برگ های استفاده نشده بود پزشک از آنها برای ویزیت استفاده می نماید و در صورتی که دفترچه فاقد برگه بود پزشک می تواند در سربرگ خود با قید کد ملی بیمه شده را پذیرش کند.

غفاری توضیح داد: با حذف دفترچه، فرایند درمان هیچ تغییری نمی نماید. فقط دفترچه کنار گذاشته می گردد و برای پزشکانی که از نسخه الکترونیک استفاده نمی نمایند سربرگ آنها جایگزین دفترچه می گردد. البته به تمامی پزشکان توصیه می کنیم به طرح نسخه الکترونیک بپیوندند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3970

به "نحوه ویزیت بدون دفترچه تأمین اجتماعی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه ویزیت بدون دفترچه تأمین اجتماعی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید