در تایلند به چه مناطقی سفر کنیم؟

به گزارش مجله پریها، تایلند پر از جذابیت های گردشگری است اما همه آنها را نمیتواند ر یک سفر کوتاه دید پس بهتر است قبل از سفر با برنامه ریزی و انتخاب جاذبه ها برای استفاده از همه زمانمان آمادگی داشته باشیم.

در تایلند به چه مناطقی سفر کنیم؟

تایلند را می‌توان یک بوم نقاشی دانست که از شهرهای مدرن پرهیاهو همراه با توک توک ها، معابد بودائی همراه با راهبانی با لباس‌های نارنجی، قبایل محلی با صنایع‌دستی، چشم‌اندازهای سرسبز همراه با روستاهای سنتی، بقایای باستانی و خطوط ساحلی زیبا تشکیل شده است. چنین منظره زیبا و دل‌فریبی به شما نشان می‌دهد که چرا تایلند محبوب‌ترین مقصد گردشگری در منطقه جنوبی شرق آسیا است.

اگر تصمیم گرفتید تا به تور تایلند سفر کنید و از جاذبه‌های بی نظیر گردشگری و دیدنی این کشور بازدید کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

بانکوک تایلند

بانکوک، پایتخت تایلند و بزرگ‌ترین شهر این کشور، یک کلان‌شهر با ساختمان‌های مرتفع، کاخ‌های شگرف، معابد باستانی، کلوپ‌های شبانه پرزرق‌وبرق، بازارهای شلوغ و خیابان‌هایی پر از دست‌فروش است که سوغاتی و غذاهای خیابانی می‌فروشند. با اینکه بانکوک همواره به‌عنوان یک منطقه متراکم شلوغ همراه با ترافیک، سروصدای زیاد و هوای آلوده شناخته می‌شود، اما باید گفت که این شهر نیز با داشتن کانال‌های زیبای آب، فضاهای سبز و گیاهان استوایی رونده، برای خود طبیعتی زیبا دارد.

خیابان مشهور خائو سان محلی مناسب برای انجام خریدهای ارزان‌قیمت، صرف شام و تجربه زندگی شبانه است. معبد مقدس وات فرا کائو با داشتن بودای زمردی یکی دیگر از جاذبه‌های بانکوک است که نباید دیدار از آن را فراموش شود.

پای تایلند

پای که زمانی یک روستای ساکت در شمال تایلند بود، حالا به شهری پرهیاهو تبدیل شده و بخشی از استان مائه هونگ سان محسوب می‌شود. پای به خاطر داشتن دره‌ای زیبا و فضایی آرام‌بخش مشهور شده و مقصدی مناسب در میان بک‌پکرها و توریست‌های این منطقه است.

پای که در دامنه کوه‌ها واقع شده است، فرصتی مناسب برای سر زدن به قبایل کوهستانی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. به‌علاوه در خارج از شهر کمپ‌های نگهداری از فیل‌ها، چشمه‌های آب گرم و آبشارهای زیبا وجود دارد. رودخانه پای نیز محلی مناسب برای تیوب سواری است.

فانوم رونگ تایلند

فانوم رونگ در دامنه آتش‌فشانی خاموش در شمال شرقی تایلند واقع شده و یک معبد هندوی قدیمی با معماری منحصربه‌فرد است. این معبد در نزدیکی روستانی نانگ رونگ قرار داشته و بین قرن‌های دهم تا سیزدهم میلادی توسط امپراتوری خمرها ساخته شده است. آن‌ها این معبد را وقف خدای هندو، شیوا، کردند.

فانوم رونگ از ماسه و خاک سرخ ساخته شده و نمادی از کوه کیلاش، خانه مقدس شیوا، است. این معبد به طرف شرق بنا شده و نور آفتاب چهار بار در سال به تمامی 15 درگاه آن می‌تابد. در این دوران مردم محلی اقدام به برگزاری فستیوال‌های مختلف در این منطقه می‌کنند.

چیانگ رای تایلند

شمالی‌ترین شهر تایلند چیانگ رای نام دارد و از آن به‌عنوان یک مرکز مهم تجاری در مثلث طلایی واقع در مرز تایلند، لائوس و میانمار یاد می‌شود. این شهر شلوغ مناسب همه افراد بوده و گردشگران می‌توانند به گشت‌وگذار در نواحی اطراف بپردازند. چیانگ رای در طول روز کاملا خلوت است و اکثر گردشگران نیز در روز برای گردش بیرون می‌آیند؛ اما شهر در هنگام شب با وجود چراغ‌های رنگارنگ فروشگاه‌ها و رستوران‌ها می‌درخشد.

رِی‌لِی تایلند

ری‌لی یا ری‌له یک شبه‌جزیره کوچک در جنوب تایلند است که دسترسی به آن تنها از طریق قایق امکان‌پذیر است. دلیل این امر وجود صخره‌های بلند آهکی است که مانع از دسترسی به جزیره از طریق زمین می‌شود. این صخره‌ها باعث جذب صخره‌نوردان از سراسر دنیا به این منطقه شده است. بااین‌حال ری‌له به خاطر داشتن سواحل زیبا و محیطی آرام و ساکت یک جاذبه گردشگری محبوب در تایلند نیز محسوب می‌شود.

تقریبا تمامی زمین‌های قابل ساخت در محوطه شرقی و غرب شبه‌جزیره با اقامتگاه‌های ییلاقی احاطه شده است و ساخت‌وساز نیز در پشت جنگل همچنان ادامه دارد؛ اما نمی‌توان هیچ ساختمان بلندمرتبه‌ای را در اینجا مشاهده کرد و اکثر ساخت‌وسازها در میان درختان مخفی شده یا با باغ‌های زیبای شبه‌جزیره هماهنگ شده‌اند.

پارک ملی خائو سوک تایلند

پارک ملی خائو سوک از نظر بسیاری از گردشگران، یکی از زیباترین مناطق حفاظت‌شده در تایلند محسوب می‌شود. این پارک پوشیده از جنگل، صخره‌های آهکی، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها بوده و در سورات تانای، استان جنوبی تایلند، قرار دارد. این منطقه خانه برخی از جانوران شگفت‌انگیز تایلند نظیر فیل‌های آسیایی، آهو، گراز وحشی، خرس، تاپیر مالایی (نوعی خوک خرطوم دراز) و میمون‌های مختلف نظیر گابون، بوزینه‌های دم‌کوتاه و میمون‌های دم‌دراز است.

مسیرهای مختلفی در این پارک وجود دارد که گردشگران می‌توانند در آن پیاده‌روی کرده و از جنگل لذت ببرند، از آبشارهای زیبا عکس بگیرند، در حوضچه‌های طبیعی شنا کنند و از چشم‌انداز زیبای پارک متحیر شوند.

کانچانابوری تایلند

کانچانابوری در غرب تایلند واقع شده و به خاطر داشتن مناظر زیبا و دسترسی به پارک‌های ملی و آبشارها شهرت فراوانی دارد. این منطقه به دلیل وجود پلی بر روی رودخانه کوای مشهور است. این پل منطقه تاریخی راه‌آهن مرگ را به برمه متصل می‌کند. هزاران کارگر آسیایی و اسیر جنگی در طی ساخت این پل تحت اشغال ژاپن در جنگ جهانی دوم کشته شدند. موزه‌ها و گورستان‌های جنگی متعدد اطلاعات بیشتری از کانچانابوری و پل آن در زمان اشغال تایلند توسط ژاپنی‌ها می‌دهد. در خارج از کانچانابوری چندین پارک ملی مختلف ازجمله پارک‌های ملی اراوان و سریناکاریند قرار دارد. مناظر زیبا، آبشارها و غارهای فراوان از ویژگی‌های این پارک‌ها هستند.

چیانگ مای تایلند

چیانگ مای با کوه‌های شمال تایلند احاطه شده و اغلب شهری محبوب در میان گردشگران و بک‌پکرها است. چشم‌اندازهای سرسبز، قبایل کوهستانی و ماجراجویی در این منطقه باعث جذب گردشگران به اینجا می‌شود. با این وجود، چیانگ مای یک شهر بزرگ و مهم از نظر فرهنگی است که از سنت‌ها و معماری مدرن و تاریخی تایلند میزبانی می‌کند.

کافی است تا چرخی در مرکز تاریخی شهر زده و با دیوارهای قدیمی و ده‌ها معبد بودائی چیانگ مای آشنا شوید. بااین‌حال مشهورترین معبد این شهر وات پراتات دوی سوتپ نام دارد که در خارج از شهر بوده و با قرار گرفتن در دامنه کوه به چیانگ مای دید دارد.

جزایر تایلند

جزایر تایلند به خاطر سواحل زیبا، چشم‌انداز وصف‌ناپذیر و حال و هوایی متفاوت در سراسر دنیا مشهور هستند. سه جزیره مهم در تایلند وجود دارد. در شرق بانکوک جزایر کو سامِت و کو چانگ، در خلیج کو ساموی جزایر کو فا نگان و کو تائو و در دریای اندامن جزایر فوکت و کو فی فی قابل‌مشاهده هستند.

جزیره فوکت بزرگ‌ترین جزیره کشور بوده و بیشتر ساخت‌وسازها در آن انجام می‌شود. این جزیره با دو پل به سرزمین اصلی تایلند متصل است. کو فی فی نیز به خاطر فیلم‌برداری فیلم ساحل در آن شهرت دارد و جزیره کو تائو هم بهترین مکان در تایلند برای غواصی است. بااین‌حال جزایر تایلند به این تعداد محدود نشده و می‌توان جزایر زیبای بیشتری را در این کشور پیدا کرد.

آیوتایا تایلند

شهر آیوتایا که در سال 1350 میلادی ساخته شده در دره رود چائو فرایا در تایلند قرار دارد. اطراف این شهر با سه رودخانه که در خلیج سیام به هم متصل می‌شوند احاطه شده است. شاه یو تونگ این شهر را پایتخت قلمرو خود اعلام کرد و قلمروی پادشاهی آیوتایا امروزه به نام سیام شناخته می‌شود.

آیوتایا که زمانی به‌عنوان شگفت‌انگیزترین شهر زمین شناخته می‌شد، با داشتن سه قصر، بیش از 400 معبد و جمعیتی در حدود یک میلیون نفر، محوطه‌ای افسانه‌ای به شمار می‌آمد. مردم برمه در سال 1767 به تایلند حمله کردند و آیوتایا را به تصرف خود درآوردند.

پس از آن پایتخت تایلند به بانکوک منتقل شد. خرابه‌های آیوتایا در حال حاضر یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری تایلند محسوب می‌شود. این محوطه 80 کیلومتر تا شمال بانکوک فاصله داشته و دسترسی به آن از طریق قطار، قایق، اتوبوس یا ون آسان است.

انتشار: 27 بهمن 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 142

به "در تایلند به چه مناطقی سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تایلند به چه مناطقی سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید