مایکروسافت دو استودیوی Obsidian و InXile را می خرد

به گزارش مجله پریها، شایعه ای که ماه گذشته شنیده بودیم درست از آب درآمده است؛ مایکروسافت امروز صبح در رویداد X018 خود رسما اظهار داشت که استودیوی بازی سازی آبسیدین (Obsidian) را خریداری نموده است. با این حال، فقط هم استودیوی آبسیدین نیست، مایکروسافت در کنار این استودیو هم چنین استودیوی InXile Entertainment را هم خریداری خواهد نمود.

مایکروسافت دو استودیوی Obsidian و InXile را می خرد

خبر خرید این دو استودیو را مدیر استودیوهای بازی سازی مایکروسافت در رویداد X018 بیان کرد؛ خبری که به عنوان حسن ختام برنامه اعلام شد و به خوبی برنامه نه چندان جالب مایکروسافت را به اتفاقی زیبا تبدیل کرد.

مایکروسافت در بیانیه ای درباره خرید استودیوی آبسیدین گفته است: به عنوان یکی از اولین توسعه دهندگان بازی های نقش آفرینی در این صنعت، از اینکه می توانیم تخصص این افراد را به استودیوهای بازی سازی مایکروسافت اضافه کنیم، هیجان زده هستیم. در عین حال هم به آبسیدین این امکان را می دهیم تا روند خاص خودش را حفظ کند و به این استودیو هم کمک می کنیم تا ایده های خود را به کامل ترین شکل ممکن اجرا نمایند.

استودیوی بازی سازی Obsidian Entertainment از اعضای سابق استودیوی قدیمی Interplay تشکیل گردیده است؛ افرادی که متخصصان ساخت نقش آفرینی های کلاسیک هستند. باز ی هایی مثل Star Wars: Knights of the Old Republic 2 و هم چنین Fallout: New Vegas از ساخته های آبسیدین هستند. این استودیو هم چنین مجموعه Pillars of Eternity را در کارنامه خود دارد که از نقش آفرینی های کلاسیک چند سال اخیر محسوب می شوند.

نکته جالب این جاست که استودیوی InXile Entertainment هم در واقع برخی از افراد سابق Interplay را در خود جای داده است. موسس استودیوی Interplay یعنی برایان فارگو خودش شخصا استودیوی InXile Entertainment را تاسیس نموده است.

بیانیه مایکروسافت به این استودیو هم اشاره نموده است: به عنوان یکی از استودیوهای بازی سازی مایکروسافت، حمایت و پشتیبانی کاملی به استودیوی InXile ارایه خواهیم داد تا بتوانند دیدگاه های خود را چه در مجموعه های فعلی آن ها و چه در بازی های جدید اعمال نمایند. این استودیو ساختار مستقل خود را حفظ خواهد نمود، و مجموعه ها و افراد متخصص این استودیو از این پس به عنوان زیرمجموعه Microsoft Studios محسوب خواهند شد.

هر دو استودیوی بازی سازی Obsidian و InXile از نظر مالی، وضعیت خوبی نداشتند. جدیدترین ساخته Obsidian با اینکه یک نقش آفرینی شگفت انگیز کلاسیک است، ولی اصلا فروش خوبی نداشته است. از آن طرف هم استودیوی InXile بازی های شگفت انگیزی در طول چند سال اخیر ساخته، ولی فقط با Wasteland 2 موفقیتی نسبی کسب نموده است.

حمایت مایکروسافت از این دو استودیو نه تنها بقای آن ها را ممکن می نماید، بلکه این فرصت را به مایکروسافت می دهد تا با بهترین متخصصان ساخت بازی های نقش آفرینی، به ساخت بازی در این سبک دست بزند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 آبان 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 875

به "مایکروسافت دو استودیوی Obsidian و InXile را می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت دو استودیوی Obsidian و InXile را می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید