طرز تهیه بهترین ماسک های خانگی برای روشن شدن صورت

به گزارش مجله پریها، عدم مراقبت صحیح از پوست صورت، مشکلاتی مانند تیرگی پوست را به دنبال دارد. برای جلوگیری از این مشکلات باید از تجمع سلول های مرده روی پوست جلوگیری کنید و هر 2 ساعت یکبار ضد آفتاب مناسبی را به پوست صورت خود بزنید.

طرز تهیه بهترین ماسک های خانگی برای روشن شدن صورت

این راهکارها برای جلوگیری از تیرگی پوست هستند، اما اگر احساس می کنید پوستتان کدر و تیره شده است می توانید ماسک خانگی روشن کننده صورت را امتحان کرده و باعث شفافیت و روشن شدن پوست صورت خود شوید.

در ادامه برخی از بهترین ماسک های خانگی روشن کننده پوست صورت را معرفی می کنیم.

معرفی بهترین ماسک روشن کننده صورت خانگی

بهترین ماسک روشن کننده صورت خانگی ، ماسک زردچوبه است. این ماسک باعث از بین رفتن لک های تیره و کاهش تولید ملانین در پوست می شود. برای تهیه ماسک صورت برای جوش و لک با زردچوبه نیاز به گلاب، زردچوبه و آبلیموی تازه دارید.

این مواد را به مقدار مساوی با یکدیگر ترکیب کرده و سپس با استفاده از قلم سیلیکونی مخصوص به پوست صورت خود بزنید. البته توجه داشته باشید که نباید از ماسک زردچوبه در نواحی اطراف چشم استفاده کرد.

سپس بین 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و در نهایت صورتتان را با آب ملایم بشویید. بعد از استفاده از این ماسک خانگی روشن کننده صورت نیاز به آبرسان خواهید داشت. در غیر این صورت پوست صورتتان به دلیل تماس با آبلیمو خشک و حساس می شود.

از ماسک زردچوبه می توانید یک تا دو بار در هفته استفاده کنید تا پس از مدت کوتاهی پوست صورتتان روشن و شفاف شود.

طرز تهیه بهترین ماسک های خانگی برای روشن شدن صورت

قویترین ماسک روشن کننده پوست صورت خانگی

قویترین ماسک روشن کننده پوست صورت خانگی ماسک لیمو، عسل و شیر است. با استفاده از این ماسک پوست صورت آبرسانی شده و تولید ملانین کنترل می شود.

اگر احساس می کنید پوست صورتتان کاملاً تیره و کدر شده، بهتر است هفته ای یک یا دو بار از ماسک لیمو، عسل و شیر استفاده کنید. البته توصیه می کنیم حتماً آبلیموی تازه را مورد استفاده قرار دهید و در صورت امکان عسل طبیعی را جایگزین عسل صنعتی و غیر طبیعی کنید.

برای تهیه ماسک لیمو، عسل و شیر لازم است این مواد را به صورت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید. سپس این ترکیب را روی پوست صورت خود بزنید و ده دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.

بعد از استفاده از قویترین ماسک روشن کننده پوست صورت خانگی بهتر است حتماً از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کرده و در نهایت کمی ضد آفتاب به پوست صورت خود بزنید.

در نظر داشته باشید که این ماسک برای پوست حساس دور چشم مناسب نیست و به هیچ عنوان نباید از آن برای روشن شدن پوست اطراف چشم استفاده کرد.

ماسک سفید کننده صورت فوری با ماست

اگر می خواهید پس از استفاده از ماسک خانگی فوراً نتیجه آن را مشاهده کنید، ماسک سفید کننده صورت فوری با ماست انتخاب مناسبی برای شما است.

ماست دارای مقادیر زیادی اسید لاکتیک است که یکی از موثرترین مواد برای سفید کردن صورت به شمار می رود. این ماسک ارزان و موثر پوست صورت را مرطوب، سفید، روشن و درخشان می کند.

طرز تهیه ماسک روشن کننده ماست بسیار ساده است و تنها کافیست مقداری ماست را به پوست صورت خود بزنید و پس از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

البته برای کسب نتیجه بهتر از ماسک سفید کننده صورت فوری با ماست می توانید ترکیبات دیگری را نیز به این ماده اضافه کنید. برای مثال با ترکیب جوی دوسر، آب گوجه فرنگی و ماست، ماسک معجزه آسایی در اختیارتان قرار می گیرد؛ با استفاده از این ماسک پوست صورت یک تا دو درجه روشن تر خواهد شد!

با استفاده از ماسک ماست، جوی دوسر و آب گوجه فرنگی پوست صورت رطوبت رسانی شده و سلول های مرده پوست از بین می روند. همچنین آب گوجه فرنگی در تولید سلول های پوستی جدید تاثیر زیادی دارد.

برای تهیه این ماسک روشن کننده پوست صورت خانگی ابتدا گوجه فرنگی، ماست و جوی دوسر را با یکدیگر کاملاً مخلوط کرده و خمیر نسبتا سفت به دست آمده را روی پوست صورتتان بزنید.

بعد از انجام این کار 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و سپس ماسک را از روی صورت خود پاک کنید. در نهایت می توانید صورتتان را با آب ولرم بشویید و کمی مرطوب کننده به پوستتان بزنید.

طرز تهیه بهترین ماسک های خانگی برای روشن شدن صورت

ماسک روشن کننده پوست صورت خانگی با سیب زمینی

در میان انواع ماسک خانگی روشن کننده صورت ، ماسک سیب زمینی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. خوشبختانه سیب زمینی در تمام خانه ها یافت می شود و تمامی افراد امکان استفاده از این ماده موثر را دارند.

جالب است بدانید از ماسک سیب زمینی می توانید در اطراف چشم نیز استفاده کنید و باعث رفع تیرگی زیر چشم شوید! با استفاده از ماسک سیب زمینی رطوبت مورد نیاز پوست تامین شده و لک های تیره پوستی از بین می روند.

برای کسب نتیجه از این ماسک نیاز است هفته ای 2 الی 3 بار از آن استفاده کنید. برای این کار کافیست آب سیب زمینی را بگیرید و با استفاده از پنبه به صورت خود بزنید. سپس 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا آب سیب زمینی روی پوستتان خشک شود و در نهایت صورتتان را با آب ولرم بشویید.

البته می توانید به جای گرفتن آب سیب زمینی بهترین ماسک روشن کننده صورت خانگی را تنها با ورقه ورقه کردن سیب زمینی به دست آورید!

برای این کار یک سیب زمینی متوسط را به صورت چیپسی و با ورقه های نازک برش دهید و روی صورتتان بگذارید. بعد از انجام این کار 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در سیب زمینی جذب پوستتان شود.

در نهایت صورت خود را با آب ولرم شسته و حتماً از آبرسان، مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.

طرز تهیه بهترین ماسک های خانگی برای روشن شدن صورت

ماسک روشن کننده پوست صورت خانگی با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا خاصیت بسیار زیادی برای پوست دارد که یکی از آن ها رفع تیرگی پوست است. شما می توانید هفته ای یک الی دو بار از ماسک خانگی روشن کننده صورت آلوئه ورا استفاده کرده و باعث صاف و درخشان شدن پوست صورتتان شوید.

البته آلوئه ورا ماده ای حساسیت زا است و به همین دلیل اکیداً توصیه می کنیم پیش از استفاده از ماسک آلوئه ورا حتماً مقدار کمی از آن را روی نبض دست یا پوست گردن خود امتحان کنید.

در صورتی که دچار سوزش، خارش و قرمزی پوست نشدید، می توانید به راحتی ژل آلوئه ورا را از برگ آن خارج کرده و روی پوست تمیز صورتتان ماساژ دهید. پس از گذشت 30 دقیقه پوست صورتتان را با آب ولرم بشویید و کمی مرطوب کننده به پوستتان بزنید.

سخن آخر

در این مقاله بهترین ماسک روشن کننده صورت خانگی را معرفی کردیم که می توانید با استفاده از آن برخی از مشکلات پوستی مانند تیرگی، لک و جای آکنه را برطرف کنید.

در صورتی که احساس می کنید پوستتان نسبت به قبل تیره تر شده احتمالاً تولید ملانین در سطح پوست شما به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب افزایش پیدا کرده است. همچنین تجمع سلول های مرده در سطح پوست یکی از دیگر دلایل تیرگی صورت است.

برای رفع این مشکل نیاز به مواد ساده ای مانند سیب زمینی، ماست، زردچوبه، گوجه فرنگی، آلوئه ورا و... خواهید داشت و با استفاده مداوم از ماسک های خانگی پوستتان کاملاً شفاف و درخشان می شود.

منبع

انتشار: 6 تیر 1402 بروزرسانی: 6 تیر 1402 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4844

به "طرز تهیه بهترین ماسک های خانگی برای روشن شدن صورت" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه بهترین ماسک های خانگی برای روشن شدن صورت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بهترین ماسک های خانگی برای روشن شدن صورت"

1 دیدگاه

سحر 6 تیر 1402

ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست واقعا بهترین فرمول هستش

پاسخ به سحر
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید