با خواص گوجه فرنگی آشنا شوید

به گزارش مجله پریها، گوجه فرنگی یکی از سبزیجات مفید برای بدن بوده و می‌تواند به تقویت حافظه، پروستات در مردان، اعصاب، قلب و دستگاه گردش است. در این مقاله شما را با فواید و مضرات گوجه آشنا خواهیم کرد.

با خواص گوجه فرنگی آشنا شوید

گوجه فرنگی این سبزی اشتها آور عالی بوده که به شما توصیه می‌کنیم در سبد غذایی روزانه خود آن را قرار دهید، زیرا مملو از ویتامین‌های C و A ، اسیدفولیک یا بتا کاروتن و مقداری ویتامین‌های گروه B شامل B1، B2، B3، B5 است. از مواد معدنی فوق‌العاده‌ای که در گوجه فرنگی یافت می‌شود، می‌توان فسفر، کلسیم، فیبر، پتاسیم، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی را نام برد.

 فواید گوجه فرنگی چیست؟

  • پزشکان تغذیه مصرف گوجه را به بیماران مبتلا به دردهای مفاصل و رماتیسم توصیه می‌کنند. گوجه فرنگی ویتامین A دارد که خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط‌ها بسیار مؤثر می‌باشد.
  • کمک به بدن برای تبدیل کلوگز به انرژی مفید
  • خواب راحت و بهبود حرکت عضله ها
  • افزایش قدرت یادگیری و حافظه
  • کنترل کلوگز خون و در نتیجه افزایش سیستم مقاومت علیه بیماری‌هایی مانند دیابت
  • تقویت سیستم عصبی و مغز
  • آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی بدن را در برابر بیماری‌های عفونی مقاوم می‌کند.

مضرات گوجه فرنگی چیست؟

  • هضم گوجه فرنگی ممکن است در بعضی افراد که معده حساسی دارند، با مشکل روبرو شود، خوردن زیاد گوجه فرنگی را برای این افراد توصیه نمی‌شود.

گوجه فرنگی از ابتلا به سرطان پروستات در مردان جلوگیری می‌کند

گوجه فرنگی با ایجاد حفاظت اپیدمیلوجیکال درصد ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. مصرف چربی با ایجاد تغییر در متابولیسم کلسترول و استروئید، شانس بروز سرطان را افزایش داده که مصرف سبزیجاتی که رنگدانه‌های سبز و زرد دارند، یک اثر حفاظتی از بروز سرطان پروستات دارد، شانس بروز سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

پروستات در سنین 45 تا 50 سالگی آغاز به رشد کرده که بزرگ شدن آن برای بدن کاملا مضر است، بنابراین به مردان در این سن توصیه می شود روزانه یک گوجه فرنگی خام مصرف نمایند.

 

انتشار: 22 فروردین 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 38

به "با خواص گوجه فرنگی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خواص گوجه فرنگی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید