آشنایی با فرودگاه پنانگ مالزی

به گزارش مجله پریها، مالزی فرودگاه های فراوانی دارد که ممکن است در تناسب با مقصدی که در سفرتان برنامه ریزی کرده اید از هر کدام استفاده کنید فرودگاه پنانگ مالزی در حال حاضر پرواز مستقیمی به تهران ندارد اما در سفر به پنانگ در این شهر فرود خواهید آمد.

آشنایی با فرودگاه پنانگ مالزی

فرودگاه بین‌المللی پنانگ بایان لپاس (Penang Bayan Lepas) که اخیرا بازسازی شده است، یکی از فرودگاه‌های بزرگ و مجهز مالزی به شمار می‌رود. پنانگ، یکی از ایالت‌های کشور مالزی است که آن را با عنوان مروارید شرق می‌شناسند. جرج‌ تاون، مرکز این ایالت، یک شهر بزرگ و متنوع است که ساکنانی از اقوام و ملت‌های گوناگون دارد و در واقع آن را می‌توان یک شهر بین‌المللی نامید. این تنوع فرهنگی را می‌توان در آشپزی، فرهنگ و جاذبه‌های تاریخی این منطقه به وضوح مشاهده کرد. علاوه بر سنت‌های اقوام گوناگون، در مرکز جزیره پنانگ، سبک زندگی و فرهنگ مدرن هم وجود دارد. رویدادهای هنری، فستیوال‌های جذاب، مراکز خرید و رستوران‌های بی‌نظیر از جاذبه‌های مدرن پنانگ است که جذابیت آن را برای گردشگران تور مالزی دوچندان می‌کند.

معرفی فرودگاه پنانگ مالزی

فرودگاه بین‌المللی پنانگ در سال 1935 افتتاح شد و به همین دلیل قدیمی‌ترین فرودگاه کشور مالزی محسوب می‌شود. این فرودگاه بین سال‌های 2009 تا 2013 باسازی شد تا امکانات و خدمات جدید‌تری را بتواند به مسافران ارائه کند. فرودگاه پنانگ براساس رفت‌وآمد مسافران سومین فرودگاه پر رفت و آمد کشور به حساب می‌آید و به بیشتر شهر‌های مهم قاره آسیا نیز پرواز دارد. این فرودگاه سالانه بیش از 6 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

مشخصات فرودگاه پنانگ مالزی

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: PEN
  • کد ایکائو: WMKP
  • ارتفاع از سطح دریا: 3 متر
  • قطب اصلی خط هوایی: AirAsia, Firefly, Malaysia Airlines, MASkargo, Malindo Air
  • فاصله هوایی تا تهران: 5928 کیلومتر معادل تقریبا 8 ساعت (در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و پنانگ انجام نمی‌شود)

پایانه ها فرودگاه پنانگ مالزی

فرودگاه پنانگ نسبت به دیگر فرودگاه‌های شهرهای مرکزی کوچک‌تر است و به همین دلیل تنها یک پایانه دارد. این پایانه از دو طبقه تشکیل شده که پرواز‌های ورودی در طبقه همکف و پروازهای خروجی در طبقه اول قرار دارند. از خدمات و امکانات پایانه نیز می‌توان به رستوران، کافه، بانک، تبدیل ارز، دفاتر اجاره ماشین و فروشگاه‌های متعدد اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی فرودگاه پنانگ

فرودگاه بین‌المللی پنانگ در فاصله 16 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.

موقعیت فرودگاه پنانگ روی نقشه

راه‌های دسترسی فرودگاه پنانگ

کمپانی رپید پنانگ (rapid penang) پنج خط را به صورت اختصاصی برای فرودگاه قرار داده تا مسافران بتوانند به راحتی به وسیله اتوبوس از فرودگاه به مقاصد دلخواه خود بروند. هزینه این اتوبوس‌ها 2 تا 3 هزار تومان است و از ساعت 6:30 تا 23، هر نیم ساعت از فرودگاه خارج می‌شوند.

از فرودگاه تا مرکز شهر به وسیله تاکسی زمانی حدود 25 دقیقه بوده و هزینه آن بین 35 تا 55 هزار تومان است.

اطلاعات پرواز فرودگاه پنانگ

در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و پنانگ وجود ندارد.

انتشار: 7 بهمن 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 135

به "آشنایی با فرودگاه پنانگ مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه پنانگ مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید