عمان هم پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را ممنوع نمود

به گزارش مجله پریها، تهران-خبرنگاران- عمان روز سه شنبه و در پی سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس متعلق به خط هوایی اتیوپی و جان باختن تمام 157 سرنشین آن، از تعلیق پرواز این نوع هواپیما در این کشور اطلاع داد.

عمان هم پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را ممنوع نمود

به گزارش شبکه خبری خلیج آنلاین، شرکت هواپیمایی عمان گفت که پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را به مبدا و مقصد فرودگاه های این کشور تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است.

هفت کشور از زمان سقوط هواپیمای اتیوپی، پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس 8 امریکا را ممنوع نموده اند.

شامگاه دیروز (دوشنبه) اتیوپی ، چین و اندونزی نیز به منظور حفظ جان شهروندان خود پرواز این هواپیما را در کشور خود ممنوع گفتند.

پیشتر نیز هند، سنگاپور، مکزیک و برزیل به جمع کشورهای تحریم کننده این هواپیما پیوستند.

بوئینگ 737 مکس 8 متعلق به خط هوایی اتیوپی روز یکشنبه (19 اسفند) از آدیس آبابا عازم نایروبی پایتخت کنیا بود، 6 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه در منطقه بشفتو در 50 کیلومتری جنوب شرقی پایتخت سقوط کرد و همه 157 سرنشین آن کشته شدند.

تلویزیون دولتی اتیوپی روز دوشنبه از پیدا شدن هر دو جعبه سیاه هواپیمایی شرکت هواپیمایی اتیوپی ایرلاینز که روز گذشته سقوط کرد، اطلاع داد.

سقوط این هواپیما باعث کاهش شدید ارزش سهام شرکت سازنده این هواپیما در بورس نیویورک شد.

همین مدل از هواپیمای بوئینگ نیز اکتبر گذشته در اندونزی سقوط کرد و همه 189 سرنشین آن جان باختند. چندی پیش نیز یکی از هواپیماهای مشابه متعلق به شرکت هواپیمایی نروژ اندکی پس از پرواز از دبی دچار نقص فنی و ناچار به فرود در شیراز شد.

خاورم**9329**1508

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2346

به "عمان هم پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان هم پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید