زندگی فقیرانه اسکار وایلد بر پرده سینما

به گزارش مجله پریها، جدیدترین فیلم بر اساس زندگی اسکار وایلد نویسنده، شاعر و نمایشنامه نویس نامدار ایرلندی با عنوان شاهزاده خوشبخت در سینماهای آمریکا اکران شد.

زندگی فقیرانه اسکار وایلد بر پرده سینما

به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، در این فیلم که نام آن بر گرفته از کتاب شاهزاده خوشبخت و دیگر قصه ها از آثار اسکار وایلد است، روپرت اورت در نقش این چهره ادبی ایفای نقش نموده است که به بخش تاریک تر از زندگی اسکار وایلد و وضعیت فقیرانه واپسین سال های زندگی او در شهر پاریس می پردازد.

مریلین هولاند نوه اسکار وایلد با انتقاد از سایر فیلم هایی که تاکنون بر اساس شخصیت پدربزرگش ساخته گردیده است، این فیلم جدید را بهترین تصویری توصیف کرد که تاکنون در سینما و تلویزیون از او ترسیم گردیده است.

وی گفت فیلم وایلد محصول سال 1997 با بازی استفن فرای در نقش اصلی، فیلم بسیار خوبی بوده اما بیشتر به جنبه عقلانی این نویسنده پرداخته است و فیلم های قدیمی تر شامل محاکمه اسکار وایلد در دهه 1960 میلادی و همچنین فیلم اسکار وایلد با رابرت مورلی آثار مضحک و خنده داری بوده است.

نوه اسکار وایلد درباره فیلم شاهزاده خوشبخت که در آن روپرت اورت علاوه بر بازی، نویسندگی و کارگردانی آن را نیز بر عهده دارد شرح داد: در این فیلم کارگردان کار را به خوبی انجام داده و مردم باید بدانند که سال های پایانی زندگی اسکار وایلد چندان اوقات خوبی نبوده است. او در شرایط مالی سختی زندگی می نموده و برخی از دوستانش او را کمک می کردند و می توانست کمی پول از این سو و آن سو کسب کند.

اسکار وایلد، نویسنده، شاعر و نمایشنامه نویس ایرلندی، شانزدهم اکتبر 1854 در دوبلین به دنیا آمد. او در دانشگاه دوبلین به مطالعه ادبیات کلاسیک پرداخت و موفق به دریافت مدال طلای برکلی شد که بالاترین نشان برای دانشجویان این رشته بود.

این نویسنده در سال 1878 در لندن اقامت گزید و اولین مجموعه شعرش را در همین سال منتشر کرد که جایزه نیودی گیت را کسب کرد. او به شدت تحت تأثیر نویسندگان انگلیسی چون جان روسکین و والتر پاتر بود که نقش هنر را در زندگی حیاتی می دانستند.

وایلد روز 30 نوامبر 1900 بر اثر ابتلا به مننژیت درگذشت و در نزدیکی پاریس به خاک سپرده شد. او طبع شوخ و زیرکی داشت و به خاطر اظهارنظرهای بذله گویانه اش بسیار مشهور بود.

وایلد چهار مجموعه شعر، 9 نمایش نامه و 11 اثر داستانی از خود به جا گذاشت. روح کانترویل (1887)، داستان های شاهزاده شاد (1888)، انارستان (1891)، تصویر دوریان گری (1891) و نامه های اسکار وایلد از معروف ترین آثار این نویسنده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 675

به "زندگی فقیرانه اسکار وایلد بر پرده سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی فقیرانه اسکار وایلد بر پرده سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید