دوگانه سوز کردن کدام خودرو ها رایگان است؟

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، حمید قاسمی ده چشمه، قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در برنامه روی خط شبکه خبر با بیان اینکه در سال گذشته اولویت ما برای دوگانه سوز کردن خودروها، خودروهای موجود در شرکت های خودروسازی بوده است، اضافه کرد: خوشبختانه خودروسازان از این موضوع استقبال کردند و 25 هزار خودرو به صورت دوگانه سوز توسط کارخانجات تحویل داده شده است.

دوگانه سوز کردن کدام خودرو ها رایگان است؟

او ادامه داد: در زمینه ثبت نام برای دوگانه سوز کردن خودرو ها مسئله ای وجود ندارد و بیشترین دیتا و اطلاعات در اختیار وزارت صمت است.

قاسمی اظهار کرد: استقبال عمومی برای دوگانه سوز کردن خودرو ها بسیار خوب بوده و برنامه ریزی برای اجرای این طرح صورت گرفته است. در آینده خودرو های کوچک مقیاس هم وارد این مقوله می شوند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به استقبال متقاضیان و مالکان خودرو های عمومی از سامانه قبلی و نظر به اینکه مدیریت کاملی بر فرایند عملیات تبدیل و پاسخگویی به تقاضا های مصرف نمایندگان و صاحبان خودرو داشته باشیم، ثبت نام این افراد در سامانه جدید به آدرس GCR.NIOPDC.IR که در دامنه شرکت ملی پخش فرآورده های ملی تهیه شده است، پیگیری خواهد شد.

قاسمی ده چشمه شرح داد: سامانه جدید به زیرساخت های اطلاعاتی مثل ثبت احوال و شاهکار متصل است و صاحبان خودرو می توانند با در اختیار داشتن فقط شماره ملی و شماره تلفن همراه خود که متعلق به مالک خودرو است، به این سامانه مراجعه و مراحل ثبت نام خود را پیگیری نمایند.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از اتصال این سامانه با کارگاه های تبدیل و دوگانه سوز کردن خودرو ها اطلاع داد و اضافه کرد: بر این اساس افراد پس از ثبت نام، پیامکی را دریافت می نمایند که بر اساس آن، زمان و محل سکونت مالکان خودرو اعلام می گردد.

او توضیح داد: هم اکنون همه کارخانه ها و مراکز تبدیل با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند و با توجه به زیرساخت های مناسبی که فراهم شده است فرایند دوگانه سوز کردن خودرو های عمومی در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد شد. ضمن اینکه افرادی که پیش از این در سامانه قبلی ثبت نام نموده اند و پیامک های فراخوان برای آن ها ارسال شده حتما باید به سایت یا شماره تلفن هایی که در پیامک اعلام شده مراجعه نمایند، تا نوبت خود را از دست ندهند.

قاسمی با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای اقتصاد تنها خودرو های عمومی شامل وانت بار های سبک و سنگین، ون و مسافربر های شخصی می توانند به صورت رایگان به دوگانه سوز کردن خودرو ها خود اقدام نمایند، اضافه کرد: یک میلیون و 646 خودرو در نوبت این طرح قرار دارند و تمامی قطعات اجرای این طرح از جمله سیلندر و مخزن به صورت رایگان در اختیار کارگاه های دوگانه سوز نماینده قرار می گیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه دوگانه سوز کردن تمامی خودرو های عمومی رایگان است، اضافه کرد: دوگانه سوز کردن خودرو های عمومی برای سایر خودرو ها اعلام خواهد شد و متقاضیان می توانند اطلاعات خود را وارد سامانه نمایند که به زودی این و طبق نوبت پیامک آن ها ارسال می گردد، اما طبق مصوبه این طرح برای آن ها رایگان نخواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3438

به "دوگانه سوز کردن کدام خودرو ها رایگان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوگانه سوز کردن کدام خودرو ها رایگان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید