تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز با حضور جهانگیری افتتاح شد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، در اولین روز سفر معاون اول رئیس جمهور به استان خوزستان، تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز افتتاح شد.

تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز با حضور جهانگیری افتتاح شد

تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز با ظرفیت تصفیه 112هزار مترمکعب در شبانه روز برای پوشش جمعیتی 550 هزار نفری ساخته شده است . کلنگ ساخت این تصفیه خانه در مساحتی حدود 11 هزار مترمکعب در سال 88 به زمین زده شد اما در این سال ها به دلیل برخی چالش ها، روند اجرایی آن به کندی پیش رفت که باتوجه به تاثیر این پروژه در مسائل زیست محیطی کوشش شد تا در این دوره سریعتر به بهره برداری برسد.

اعتبار این پروژه بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و از محل اعتبارات وزارت نیرو بوده است. سیستم تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه به روش SBR یا همان راکتور ناپیوسته متوالی است. یک فرایند هوازی تصفیه فاضلاب که اصلاح کیفیت فاضلاب به گونه ای است که آسیب به محیط زیست و اکوسیستم را به حداقل می رساند.

جمع آوری فاضلاب کل شرق اهواز، جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون، اضافه شدن روزانه 112 هزار متر مکعب آب به چرخه کشاورزی و صنعت شهر اهواز، احیای هفت هزار هکتار زمین کشاورزی بایر در اهواز، اشتغال زایی 35 هزار نفر در زمینه کشاورزی که توسط این آب احیاء می گردد، جمع آوری برکه ها و دریاچه های فاضلاب تصفیه نشده در حواشی شهر اهواز، استفاده از پتانسیل پساب حاصل از تصفیه خانه به منظور توسعه کمربند سبز و تثبیت خاک و مهار کانون های ریزگرد منطقه و جمع آوری مرداب فاضلاب روبروی شرکت صنایع فولاد و برطرف مشکل زیست محیطی از جمله دستاورهای این تصفیه خانه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1810

به "تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز با حضور جهانگیری افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز با حضور جهانگیری افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید