10 تا از بهترین دکترهای اعصاب و روان در ایران که باید بشناسید

به گزارش مجله پریها، بهترین و ساده ترین راه برای پی بردن به بیماری های مغز و اعصاب این است که ابتدا در رابطه با آن بیماری با یک پزشک عمومی مورد اعتماد و یا پزشک خانوادگی خود صحبت کنید. در صورتی که پزشک تشخیص دهد که علائم موجود در بدن شما مرتبط با بیماری مغز و اعصاب است شما را به متخصص این رشته ارجاع خواهد داد. معمولا این معرفی بیمار به متخصص مغز و اعصاب بعد از پی بردن پزشک عمومی به ارتباط بیماری با مغز، اعصاب، ستون فقرات و... است.

10 تا از بهترین دکترهای اعصاب و روان در ایران که باید بشناسید

حتی ممکن است که پزشک عمومی یا پزشک خانوادگی شما نتواند به راحتی بیماری شما را تشخیص دهد. در این حالت می توانید با توجه به علائمی که در بدنتان ایجاد شده است نسبت به مراجعه به متخصص اقدام نمایید. برای اینکه بتوانید راحت تر با این موضوع آشنا شوید در ادامه شما را با تخصص مغز و اعصاب آشنا می کنیم، سپس علائم بیماری های مرتبط با این حوزه را معرفی کرده و در انتها لیست بهترین انتخاب ها برای بررسی مشکلات ریشه ای اعصاب را اعلام خواهیم کرد.

متخصص مغز و اعصاب چه کاری انجام می دهد؟

پزشکانی که در رده پزشک عمومی فارغ التحصیل می شوند با گذراندن دوره تخصص در زمینه مغز و اعصاب می توانند به طور تخصصی در رابطه با تشخیص و درمان بیماری هایی که مرتبط با مغز، سیستم مرکزی اعصاب و طناب نخاعی و اعصاب محیطی که همان رشته های عصبی اتصال دهنده مغز با دیگر اندام ها هستند، اقدام نمایند.

علائم بیماری های عصبی چگونه هستند؟

بیماری هایی که مرتبط با حوزه مغز و اعصاب هستند می توانند عملکرد کل بدن را مختل نمایند. دلیل این موضوع نیز همین مطلب است که اعصاب در کل بدن و تقریبا به تمامی اندام ها متصل است و با کوچکترین مشکلی می تواند به طور کامل سیستم عصبی بدن را درگیر نماید. از جمله بیماری هایی که متخصصین این حوزه با آن درگیر هستند می توان به سکته مغزی، سردرد های ممتد، اختلالات حرکتی مانند لرزش دست یا همان پارکینسون و صرع اشاره کرد.

بیماری های این حوزه معمولا بسیار پیش رونده هستند و زمان تشخیص نوع بیماری در بیمار می توانید بسیار حیاتی باشد و در صورت تشخیص به موقع روند درمان دچار پیچیدگی نخواهد شد. اما برای تشخیص این بیماری و برای مراجعه به متخصصان مغز و اعصاب بسیار مهم است که ابتدا با علائم این بیماری ها آشنا باشیم تا بتوانیم در زمان مناسب به دکتر مغز و اعصاب مراجعه نماییم. در ادامه به معرفی برخی از این علائم خواهیم پرداخت:

تشنج

تشنج نوعی حمله عصبی به فرد بیمار است که می تواند بسیار ناگهانی رخ دهد و در صورتیکه چند بار تکرار شود می تواند مشکلات جدی ایجاد نماید. پس بسیار ضروری است که بعد ایجاد چنین مشکلی حتما تحت مراقبت پزشک متخصص مغز و اعصاب قرار بگیرید. البته لازم به توضیح است که وقوع تشنج ممکن است به دلایل دیگری نیز اتفاق بیفتد. دلایلی مانند پایین آمدن قند خون تا حد بحرانی و یا ترک کردن مواد مخدر.

ضعف شدید بدن

بدن همه ما ممکن است دچار ضعف و خستگی شود. اما هر ضعف کردنی دلیل مراجعه به پزشک مغز و اعصاب نیست. احساس ضعفی که دارای شدت زیادی باشد و برای کار های معمول روزانه نیاز به مصرف انرژی بسیار بیشتری نسبت به روزهای قبل باشد می تواند خطرناک و نشانه بیماری خاصی باشد.

سوزش و بی حسی نقاط مختلف بدن

سوزش شدید در برخی از قسمت های بدن و بی حسی نیز می تواند دلیل ساده و پیش پا افتاده ای مثل وارد شدن فشار به قسمت خاصی از بدن و کم شدن فشار خون در آن قسمت ها باشد که نمی تواند موضوع مهمی باشد. همچنین این سوزش و بی حسی می تواند ناشی رژیم گرفتن و کمتر غذا خوردن باشد.

اما این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که به صورت مداوم اتفاق بیفتد و یا این بی حسی ها مدت زمان زیادی طول بکشد و یا توانایی راه رفتن را از شما گرفته و هر دفعه نیز پیشرفت کند. در این صورت است که نیاز به مراجعه به پزشک متخصص مغز و اعصاب مهم و حیاتی می شود.

سرگیجه

سرگیجه هایی که به صورت مداوم  مکرر به سراغ شما می آیند می توانند بسیار خطرناک باشند. گاهی این سرگیجه ها ممکن است طولانی مدت شما را درگیر کرده و حتی باعث عدم تعادل در هنگام راه رفتن شود که می تواند علامتی از وجود و پیشرفت بیماری های حیطه مغز و اعصاب باشد.

سردرد های مزمن و شدید

سردرد هایی که خطرناک هستند به انواع مختلفی تقسیم می شوند. سردرد های بسیار شدید که طولانی مدت درگیر آن ها می شوید، سردرد هایی که با حالت تهوع و سرگیجه همراه هستند، سردرد هایی که ناگهانی در جمجمه ایجاد شده و حس رگ به رگ شدن را ایجاد می کنند و در لحظه چند برابر می شوند و یا سردرد هایی که در هنگام اول صبح به سراغتان می آیند از جمله سردرد های خطرناک هستند.

 

چگونه با بهترین دکتر های اعصاب و روان در ایران آشنا شویم؟

در حال حاضر و با استفاده از سایت پذیرش 24 می توانید از هر نقطه از جهان و هر زمانی به دریافت خدمات پزشکی در رابطه با بیماری های مغز و اعصاب و بیماری های مختلف دیگر اقدام کنید. به لطف سایت پذیرش 24 می توانید با لیست بهترین انتخاب ها برای بررسی مشکلات ریشه ای اعصاب و روان و یا حوزه های دیگر آشنا شوید.

با توجه به اینکه کاربران زیادی از این سایت استفاده کرده و از خدمات آن بهره مند می شوند می توانید به نظر ها و امتیازاتی که هر کاربر به پزشکان متخصص هر حوزه اختصاص داده است استفاده کرده و انتخاب بهتری داشته باشید. با توجه به کاربران زیادی که از خدمات این سایت استفاده می کنند، بهترین و حاذق ترین پزشکان در هر حوزه مشغول فعالیت در این سایت هستند و شما تنها با مراجعه به صفحه هر تخصص در این سایت می توانید با این پزشکان آشنا شوید.

تعداد زیادی از متخصصان در این سایت فعالیت دارند اما اگر بخواهیم از پزشکان مشغول در حوزه مغز و اعصاب در این سایت نام ببریم می توان به دکتر مجید کیهانی فرد، دکتر نسیبه امیر زرگر، دکتر سارا بهبهانی، دکتر افسون صدیقی، دکترمحمد علی اکبر نژاد، دکتر الهام اوسپید، دکتر فاطمه یاوری، دکتر علی شفیعی، دکتر امیر حسین رضایی، دکتر نوشین مهربد و پزشکان دیگر اشاره نمود.

انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4304

به "10 تا از بهترین دکترهای اعصاب و روان در ایران که باید بشناسید" امتیاز دهید

2 کاربر به "10 تا از بهترین دکترهای اعصاب و روان در ایران که باید بشناسید" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تا از بهترین دکترهای اعصاب و روان در ایران که باید بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید