انقلاب در واقعیت مجازی با لباس تسلا

به گزارش مجله پریها، لباس مخصوص ابداعی شرکت تسلاسوت(Teslasuit) به همین نام، اولین پوشیدنی کامل هوشمند در جهان است که واقعیت مجازی و افزوده را وارد سطح جدیدی می نماید.

انقلاب در واقعیت مجازی با لباس تسلا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از تسلاسوت، کاربردها و قابلیت های بالقوه سیستم های واقعیت مجازی در حال افزایش است که بازار بازی های رایانه ای را متحول نموده است.

علاوه بر این، واقعیت مجازی(VR) می تواند برای تجسم اطلاعات در بخش های صنعتی استفاده گردد یا در بخش دفاعی می تواند برای ایجاد محیط های شبیه سازی گردیده به منظور آموزش خلبانان، سربازان و تیم های واکنش سریع، در شرایطی که استفاده از تجهیزات واقعی خطرناک است، استفاده گردد.

انتظار می رود هزینه های مرتبط با این فناوری کاهش یابد و صنایع بیشتری مانند خودروسازی، فراوریی، داروسازی و بهداشتی، آموزش و پرورش، توانبخشی و بسیاری دیگر، از واقعیت مجازی و افزوده بهره مند شوند. لباس هوشمند نقش مهمی در این انقلاب ایفا می نماید.

لباس تسلا(Teslasuit) اولین لباس هوشمندی است که به طور کامل بدن را می پوشاند و حرکات بدن را ثبت و ضبط می نماید و دارای کنترل آب و هوا است.

سیستم ضبط حرکت لباس تسلا برای انتقال دقیق موقعیت بدن به محیط مجازی از حسگرها استفاده می نماید. ضبط و انتقال کامل حرکات بدن و و کنترل حرارتی این لباس باعث می گردد که کاربر حتی خود را بیشتر در دنیای مجازی احساس کند.

لباس تسلا در یک محیط واقعیت مجازی، ترکیبی از چندین ویژگی است:

  1. سیستم بازخورد کامل حرکات بدن که امکان لمس و حضور در دنیای دیجیتال که مبتنی بر تحریک الکتریکی است را برای کاربران فراهم می نماید.
  2. سیستم کنترل آب و هوا که حس گرما و سرما را ایجاد می نماید و کاری می نماید تجربه واقعیت مجازی به حس واقعی تبدیل گردد.
  3. ضبط و انتقال حرکت
  4. سیستم کاملا بی سیم

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده(AR) تنها زمانی کامل می شوند که تمام حواس بدن درگیر باشند. لباس تسلا با استفاده از تحریک عصبی الکتریکی پوست(TENS یا TNS / EMS) و ردیابی حرکت با دقت بالا، به طور کامل کاربر را در دنیای مجازی غوطه ور می نماید.

تحریک عصبی الکتریکی پوست(TENS)، استفاده از جریان الکتریکی فراوری گردیده توسط دستگاه برای تحریک اعصاب بدن است. از این روش برای اهداف درمانی و همچنین برای بهبود و تقویت تجربیات واقعیت مجازی به منظور غوطه وری کامل در دنیای مجازی استفاده می گردد.

تحریک عضلانی الکتریکی(EMS) فرآیند ایجاد انقباض عضلانی با استفاده از یک بار الکتریکی یا پالس خارجی است که معمولا توسط دستگاه EMS ایجاد می گردد که با TENS متفاوت است، زیرا عضلات را درگیر می نماید.

این لباس از تکنولوژی ماژولار استفاده می نماید و سیستم پیشرفته احساس لمس آن، احساس کردن وزن اجسام را در دنیای مجازی شبیه سازی می نماید.

در حال حاضر، شرکت تسلاسوت به دنبال همکاری بیشتر با توسعه دهندگان برای همگام سازی لباس ابداعی خود با بازی های واقعیت مجازی بیشتر است.

انتظار می رود Teslasuit برای خرید در سال 2019 در دسترس باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 396

به "انقلاب در واقعیت مجازی با لباس تسلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انقلاب در واقعیت مجازی با لباس تسلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید