استاندار هرمزگان: سیلاب 19 هزار میلیارد ریال خسارت به هرمزگان وارد کرد

به گزارش مجله پریها، استاندار هرمزگان گفت: تا به این لحظه طبق برآورد های کارشناسی اجرا شده، سیلاب اخیر در استان افزون بر 19 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های کشاورزی، منازل مسکونی و زیرساخت های استان وارد نموده است.

استاندار هرمزگان: سیلاب 19 هزار میلیارد ریال خسارت به هرمزگان وارد کرد

به گزارش گروه استان ها خبرنگاران، مهدی دوستی پنجشنبه شب در تبادل نظر با شبکه خبر با اشاره به کوشش دولت برای یاری به سیل زدگان هرمزگان، گفت: عمده ترین خسارت های سیل در استان در بخش کشاورزی بوده و در نشست های برگزار شده با حضور وزیر کشور و وزیر نیرو، برای جبران این خسارت ها تصمیم گیری شد.

وی افزود: بر اثر سیل،2هزار واحد مسکونی در هرمزگان، دچار آبگرفتگی و آسیب شدند که بلافاصله اقدامات جهت امدادرسانی و تخلیه آب از این منازل، صورت گرفت.

استاندار هرمزگان توضیح داد: اسکان اضطراری و توزیع اقلام مورد احتیاج در میان سیل زدگان از دیگر اقدامات بود و بعلاوه در بعضی منطقه ها سیل زده، غذای گرم در حال پخت و توزیع است.

دوستی بیان داشت: با وجود گستردگی سیلاب و آسیب های وارد شده به زیرساخت ها، اما با اقدامات اجرا شده، آب، برق و ارتباطات مخابراتی منطقه ها سیل زده هرمزگان که پس از وقوع سیل قطع شده بود، وصل شده و در حال حاضر تنها آب و برق سه روستا در هرمزگان قطع است.

سیل ویرانگر روز های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری تمام منطقه ها هرمزگان را در برگرفت و خسارت های فراوانی به زیر ساخت ها شامل آب برق مخابرات، راه پل ها واحد های مسکونی و کشاورزی وارد کرد.

براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، میناب با 272 و رودان با 176 میلی متر بیشترین بارش ها را داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند و این بارش ها موجب آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در بعضی منطقه ها شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4522

به "استاندار هرمزگان: سیلاب 19 هزار میلیارد ریال خسارت به هرمزگان وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار هرمزگان: سیلاب 19 هزار میلیارد ریال خسارت به هرمزگان وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید