استارشیپ در مریخ فرود می آید

به گزارش مجله پریها، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس، میخواهد آخرین برنامه به روزرسانی طراحی و ماموریت استارشیپ را در تاریخ 28 سپتامبر در تگزاس به نمایش بگذارد و درنهایت این فضاپیما را برای فرود در مریخ آماده کند.

استارشیپ در مریخ فرود می آید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از بیزنس اینسایدر، ایلان ماسک، رئیس شرکت فضایی اسپیس ایکس گفت: ناسا برای فرود نخستین موشک فضاپیمای استارشیپ به این شرکت یاری خواهد نمود.

براساس اخبار منتشر شده، فضاپیمای استارشیپ اواسط سال 2020 به مریخ سفر خواهد نمود.

استارشیپ به عنوان فضاپیمایی با ارتفاع نزدیک به 55 متر به تصویر کشیده شده است که سوار بر راکتی تقریبا 67 متری به نام Super Heavy به مدار زمین پرتاب خواهد شد.

براساس گفته های ماسک، این فضاپیما به نحوی طراحی شده است که در مدار نزدیک زمین مجددا قادر به سوخت گیری باشد تا به سوی مریخ نیز حرکت کند.

در حال حاضر ایلان ماسک و شرکت فضایی اسپیس ایکس به دنبال انتخاب 9 مکان مناسب برای فرود این فضاپیما هستند که قرار است در این پروسه ناسا نیز به وی یاری کند.

اسپیس ایکس با ناسا و دانشگاه آریزونا همکاری کرد تا عکس های جدیدی از سایت های احتمالی فرود تهیه کند.

ساخت و توسعه فضاپیمای استارشیپ در سال 2017 کلید خورد و قرار است برای فرود مردم و محموله های مریخ به کار گرفته گردد.

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس، میخواهد آخرین برنامه به روزرسانی طراحی و ماموریت استارشیپ را در تاریخ 28 سپتامبر در تگزاس به نمایش بگذارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2868

به "استارشیپ در مریخ فرود می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارشیپ در مریخ فرود می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید