آدم فضایی ها بین ما زندگی می نمایند؟ ، یک میلیارد بازدید برای ادعای عجیب در تیک تاک

به گزارش مجله پریها، برخلاف گروه روح های زمین که گفته می گردد در زمین تناسخ می نمایند، استارسید ها بر این باورند که از سیاره دیگری آمده اند تا در اینجا متولد شوند. استارسید ها معتقدند که آن ها راه ارتباط بین قلمرو های الهی و زمین هستند و می توانند به وسیله مراقبه بین کهکشان ها رفت وآمد نمایند.

آدم فضایی ها بین ما زندگی می نمایند؟ ، یک میلیارد بازدید برای ادعای عجیب در تیک تاک

گروهی از ساکنان زمین هستند که فکر می نمایند زمینی نیستند و از فضا آمده اند!

به نقل از ساینس الرت، مردم ستاره ای یا استارسید ها (starseeds) افرادی هستند که معتقدند از ابعاد دیگر کیهان به زمین آمده اند تا به بهبود شرایط سیاره زمین یاری و بشریت را به سوی عصر طلایی یعنی دوره ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت راهنمایی نمایند.

ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، اما جستجوی اینترنتی این عبارت بیش از 4 میلیون نتیجه را به همراه دارد و تعداد زیادی از مردم هستند که ویدئو هایی را در اینستاگرام، تیک تاک و فیس بوک به اشتراک می گذارند که معتقدند از جهانی دیگر سرچشمه گرفته اند. محتوا هایی با هشتگ starseed بیش از یک میلیارد بازدید در تیک تاک دارد.

برخلاف گروه روح های زمین که گفته می گردد در زمین تناسخ می نمایند، استارسید ها بر این باورند که از سیاره دیگری آمده اند تا در اینجا متولد شوند. استارسید ها معتقدند که آن ها راه ارتباط بین قلمرو های الهی و زمین هستند و می توانند به وسیله مراقبه بین کهکشان ها رفت وآمد نمایند.

استارسید ها بعلاوه معتقدند که می توانند به زبان سَبُک ارتباط برقرار نمایند؛ شکلی از ارتباط که گفته می گردد محدودیت های انسانی را دور می زند و زبان روح است.

این ایده به طور گسترده به نویسنده ای به نام برد استایگر نسبت داده می گردد که بسیار درباره ناشناخته ها می نوشت و علاقه شدیدی به زندگی بیگانگان فضایی و فرازمینی ها داشت. استایگر در کتاب خود با عنوان خدایان دلو در سال 1976 این تصور را عنوان نمود که بعضی افراد از ابعاد دیگری سرچشمه می گیرند.

این افراد ادعا می نمایند که راه های مختلفی برای تشخیص اینکه آیا شما یک استارسید هستید یا نه، وجود دارد. این ها شامل جستجوی معنا در زندگی و احساس عدم تعلق است. معنوی بودن و داشتن حس قوی شهود نیز از ویژگی های یک استارسید است.

بعلاوه گفته می گردد که آن ها همدل، حساس و دارای مسائل جسمی و روانی بیشتری هستند، زیرا روح آن ها به داشتن بدن انسان عادت ندارد. استارسید ها می خواهند به بشریت یاری نمایند. اما آن ها غرق در زندگی روی زمین می شوند و با وقت گذرانی با خود در تنهایی کسب انرژی می نمایند.

معتقدان بعلاوه می گویند که استارسید ها میل به کاوش و تجربه فرهنگ ها و حوزه های نو دارند، که باه آن ها یاری می نماید تا بینش نوی از هستی داشته باشند. به عنوان مثال می توان به تئوری های نو (توطئه) در خصوص جامعه، مداخلات بهداشتی کل نگر، همراه با افکاری در خصوص بیگانگان و تمدن های باستانی اشاره نمود.

واقعیت خود را انتخاب کنید

ممکن است بعضی از جنبه های شخصیتی خود را در توضیحات بالا پیدا کنید. به عنوان مثال، بسیاری از مردم می گویند که در جستجوی معنای زندگی همراه با احساس جابجایی یا گاه حس بی تعلقی هستند.

در واقع، تحقیقات نشان می دهد که احساس تعلق پایین اغلب با افسردگی مرتبط است، اما چه چیزی باعث می گردد بعضی از افرادی که چنین احساساتی را تجربه می نمایند به این نتیجه برسند که باید از سیاره دیگری باشند؟

به ویژه با توجه به این که هیچ حیاتی فراتر از زمین تا به امروز کشف نشده و هیچ مدرکی دال بر اینکه حیات بیگانه تا به امروز از زمین بازدید نموده، وجود ندارد. به اثر فورر (Forer) خوش آمدید! برترام فورر، روان شناسی بود که برای اولین بار متوجه شد که به راحتی می توان افراد را با توصیف های مبهم درباره خود متقاعد کرد؛ مثل طالع بینی.

مفهوم استارسید شکلی از باور عصر نو است. این اصطلاح به اعمال معنوی جایگزینی اشاره دارد که در طول دهه 1970 توسعه یافتند. اگرچه عقاید عصر نو متفاوت اند، فلسفه ها و ویژگی های مشترکی دارند: آن ها هستی را در ابعاد کیهانی می بینند و بر معنویت و بعلاوه خود تمرکز می نمایند؛ کریستال درمانی، انرژی درمانی و توانایی های روانی خارق العاده را به یاد آورید. ویژگی های دیگر شامل تناسخ، کارما و امکان رسیدن به سطح بالاتری از آگاهی است.

حمایت از باور های عصر نو مانند استارسید ها در حال افزایش است. این امر احتمالا ناشی از بی اعتمادی به علم و تردید در ادراکات متعارف از واقعیت است. به ویژه بدبینی نسبت به جامعه مدرن و کوشش برای یافتن معنا در زندگی.

فانتزی و داستان

بعضی از ویژگی های شخصیتی نیز ممکن است بعضی از افراد را به اعتقاد به مفهوم استارسید متمایل کند. به عنوان مثال، اگر شما مستعد فانتزی هستید و اغلب رویداد های خیالی و واقعی را با هم اشتباه می گیرید، ممکن است این دیدگاه برایتان مطلوب باشد.

در اصطلاح روانشناسی، این به عنوان خطای source monitoring شناخته می گردد، که نوعی خطای حافظه ناخودآگاه است که در آن فرد بین آنچه واقعی و دقیق و غیر واقعی و تصوری است گیج می گردد.)

این امر معمولا در اسکیزوفرنی دیده می گردد و تحقیقات پیوند هایی بین اختلال شخصیت اسکیزوتایپی (یک اختلال رایج که شکل خفیف اسکیزوفرنی در نظر گرفته می گردد) و اعتقاد به تئوری های توطئه پیدا نموده است.

اثر دیگری که می تواند چنین باور هایی را تقویت کند، چیزی است که به عنوان سردرگمی هستی شناختی شناخته می گردد: یعنی زمانی که مردم نمی توانند بین معنای استعاری و واقعی جملات مانند: مبلمان قدیمی چیز هایی در خصوص گذشته می داند، تمایز قائل شوند. این ها ممکن است بیشتر به معنای واقعی کلمه تفسیر شوند تا استعاری و بنابراین این احتمال را افزایش می دهد که مردم نظریه های شبه علمی و ماورایی را باور نمایند.

این امر به ویژه زمانی صادق است که منبع اطلاعات قابل اعتماد و علمی تلقی گردد. این درست همان وقتی است که به منابع اطلاعاتی مورد اعتماد به علت اعتبار اجتماعی که دارند، اعتبار بیشتری داده می گردد که به آن اثر انیشتین می گوییم.

در خصوص استارسیدها، چندین کتاب منتشرشده به وسیله موسسات انتشاراتی بزرگ و بعلاوه این واقعیت که تعدادی از آن ها پرفروش هستند، باعث گردد که مردم تصور نمایند که با منابعی موثق طرفند. در واقع، به نظر می رسد زندگی آن طور که ما می شناسیم، ممکن است آن طور که قبلا تصور می کردیم، سرراست نباشد.

منبع: همشهری

منبع: فرادید
انتشار: 24 اسفند 1401 بروزرسانی: 24 اسفند 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4797

به "آدم فضایی ها بین ما زندگی می نمایند؟ ، یک میلیارد بازدید برای ادعای عجیب در تیک تاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدم فضایی ها بین ما زندگی می نمایند؟ ، یک میلیارد بازدید برای ادعای عجیب در تیک تاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید