آبگرم های سه گانه چاراویماق چشم انتظار گردشگران

به گزارش مجله پریها، اشرف شفیعی- تبریز - خبرنگار:در سال های گذشته تصویری که از آبگرم های چاراویماق منتشر می شد، مکان هایی متروکه و سر باز بود که فقط اهالی بومی از آن ها استفاده می کردند. آبگرم های سه گانه ای که خواص درمانی آن ها نیز اثبات شده بود اما به علت نبود امکانات زیرساختی جذب گردشگران را با مشکلاتی همراه نموده بود.

آبگرم های سه گانه چاراویماق چشم انتظار گردشگران

در ماه های اخیر اقدامات عمرانی گسترده ای در اطراف این آبگرم ها اجرا شده که به گفته فرماندار چاراویماق در احیای این منابع گردشگری بسیار موثر بوده است. صابر تقویمی درباره اقدامات اجرا شده اظهار کرد: در حال حاضر آبگرم های سه گانه این شهرستان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته اند. به زودی احداث استخر در این آبگرم ها صورت می گیرد و در روزهای آینده 2 استخر مردانه و زنانه چاراویماق افتتاح می گردد.

تقویمی درباره این که آیا اقدامات صورت گرفته با اعتبار دولتی در این منطقه اجرا شده یا سرمایه گذار بخش خصوصی در این حوزه مشارکت داشته است، بیان نمود: اعتبار دولتی برای عملیات احیای آبگرم های چاراویماق نداشتیم. وی اضافه کرد: گام مهم جلب سرمایه گذار برای این طرح ها بود که البته با توجه به ریسک بالای سرمایه گذاری در این آبگرم ها، انجام سرمایه گذاری طی سال های اخیر با کندی روبرو بود. مذاکرات زیادی با سرمایه گذاران صورت گرفت و در نهایت با 2 خیر محلی که علاقه مند به توسعه این شهرستان بودند به تفاهم رسیدیم.

این مسئول به جاذبه های آبگرم های استان همجوار و وجود اماکن تفریحی و هتل و محل استراحت مناسب برای گردشگران اشاره نمود و اضافه کرد: برای رسیدن به سطح رفاهی آبگرم های شهرهای گردشگرپذیر استان همسایه، حتی شهرهای اطراف نیازمند زمان و سرمایه هستیم. اما در حال حاضر یک مجتمعرفاهی و اقامتی با انواع امکانات در اطراف این آبگرم ها در حال احداث است تا برای گردشگران جذابیت داشته باشد. در صورت افزایش حضور مسافر در این شهرستان می توان اقدامات بیشتری برای احیای گردشگری این منطقه انجام داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2763

به "آبگرم های سه گانه چاراویماق چشم انتظار گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبگرم های سه گانه چاراویماق چشم انتظار گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید