جاذبه های طبیعی پوکت

به گزارش مجله پریها، طبیعت جزیره پوکت در کشور تایلند مثال‌زدنی است و توانسته با آن گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کند. بخشی از جاذبه های طبیعی پوکت را در این مقاله به شما معرفی کرده‎ایم.

جاذبه های طبیعی پوکت

دهکده ی Rawaii در پوکت

یکی از جاذبه‌های جالب این دهکده آشنایی با نحوه زندگی مردم قبیله Moken می‌باشد. کولی‌های دریایی به این دهکده می‌روند و شما می‌توانید ریشه این قبایل در جزایر آندامان و Nicobar را در آن مشاهده نمایید. برخی از آن ها در کنار دریا زندگی کرده و برخی دیگر هم زندگی نیمه عشایری دارند. بیشتر مردان این دهکده ماهیگیر می‌باشند و برخی هم به عنوان راهنما در سفرهای دریایی مشغول هستند. این دهکده یک بندر کوچک ماهیگیری داشته و ساحل آن پر از درختان نارگیل و بلوط است.

آکواریوم پوکت (Phuket Aquarium)

در تور پوکت اگر با خانواه هستید به شما توصیه می‌کنیم به بازدید این آکواریوم با کودکان خود بروید، چرا که این آکواریوم هم شما و خانواده‌تان را سرگرم خواهد کرد. انواع ماهی، لاک پشت های دریایی و خرچنگ و ستاره دریایی در این آکواریم برای بازدید وجود دارند. بهای بلیط برای گردشگران بزرگسالان 100 بات و کودکان 50 بات می‌باشد.

غواصی در پوکت تایلند

شاید زمان کافی برای گذراندن دوره‌های حرفه‌ای شنا و غواصی را نداشته باشید. آب‌های آبی تایلند و شرایط مطلوب آن، شرایط خوبی برای غواصی در جزیره پوکت فراهم کرده است. می توانید با قایق به نقاط مختص غواصی در اطراف جزیره رفته و از موجودات شگفت انگیز دریایی مانند ماهی‌های رنگارنگ و جوجه تیغی‌های دریایی بازدید نمایید.

معبد Wat Phra Thong در پوکت

افسانه ها و روایات زیادی در مورد این معبد وجود داشته و مجسمه‌های زیادی از بودا در این معبد وجود دارد که بیشتر آن‌ها در زمان حمله برمه نابود شده‌اند. بر اساس یک افسانه، پسر بچه ای یک بوفالو را با طنابی به یک قطعه فلزی که از زمین بیرون آمده، بسته بوده. بعدها بچه می‌میرد و در خواب به پدرش درباره آن قطعه  فلزی می‌گوید. پدرش بعد از حفر زمین در محل قرار گیری آن قطعه فلزی به یک مجسمه  بودا که از طلای خالص بوده می‌رسد.

انتشار: 20 شهریور 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 105

به "جاذبه های طبیعی پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های طبیعی پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید