راهنمای خرید برترین کفش کوهنوردی (با معرفی پرفروش ترین مدل ها)

به گزارش مجله پریها، انتخاب و خرید برترین کفش کوهنوردی از آن کارهایی است که مطالعه دقیق و به دست آوردن اطلاعات در آن حرف اول را می زند. به طور کلی کفش کوهنوردی شما باید با نحوه استفاده و مکانی که برای کوهپیمایی به آنجا می روید، هماهنگ باشد. با این حال، قبل از اینکه بندهای کفش را گره بزنید، باید مطمئن شوید که گزینه انتخابی کاملاً مقدار شماست. در این نوشتار از سری مقالات راهنمای خرید خبرنگاران مگ این بار به سراغ شناخت برترین کفش کوهنوردی همراه با پرفروش ترین مدل ها می رویم تا با دیدی کامل تر اقدام به خرید کالایی ایدئال کنید.

راهنمای خرید برترین کفش کوهنوردی (با معرفی پرفروش ترین مدل ها)

انواع کفش کوهنوردی و ویژگی های هر کدام

زمانی که وارد یک کفش فروشی بزرگ برای انتخاب و خرید برترین کفش های کوهنوردی می شوید، احتمالا تعداد زیادی کالا با ویژگی های متنوع می بینید که انتخاب از بین آن ها برای شما گیج نماینده است. به همین علت هم در همین ابتدای کار تصمیم داریم تا انواع مختلف این نوع از محصولات را به شما معرفی کنیم تا دقیقا برترین کفش کوهنوردی متناسب با خود را پیدا کنید.

کفش های طبیعت گردی

در حالت کلی کفش های طبیعت گردی مدل هایی کوتاه با کفی میانی انعطاف پذیر برای پیاده روی در دل طبیعت هستند. بعلاوه بعضی از افراد که علاقه مند به سفر به شکل فوق سبک هستند، ممکن است کفش های مخصوص دویدن در مسیر را برای سفرهای طولانی مدت انتخاب نمایند.

کفش کوهنودی ساده

این نوع از کفش ها از مدل های ساق میانه تا بلند را شامل می شوند و برای کوهنوردی روزانه یا سفرهای کوتاه با کوله پشتی سبک کاملا کاربردی اند. اغلب این کفش های کوهنوردی به راحتی خم می شوند و احتیاج به زمان کمی برای به پا کردن و آماده سازی دارند. با این حال باید بدانید که این کفش ها فاقد پشتیبانی و دوام لازم همانند کفش های کوهنوردی حرفه ای هستند.

کفش های کوهنوردی حرفه ای

کفش های کوهنوردی حرفه ای برای حمل بارهای سنگین در سفرهای چند روزه به اعماق طبیعت و کوهنوردی کاملا حرفه ای طراحی شده اند. بیشتر مدل ها دارای ساق کاملا بلندی هستند که برای پشتیبانی از بالای مچ پا ساخته شده اند. کفش های کوهنوردی حرفه ای بادوام و حمایت نماینده اند و با وجود کفه های میانی محکم تر نسبت به کفش های سبک تر و میان رده، برای سفرهای داخل یا خارج از مسیر (محیط های سنگلاخی) مناسب هستند.

نوع رویه برترین کفش کوهنوردی را بشناسید

رویه کفش کوهنوردی بر وزن کفش، قابلیت تنفس و گردش هوای کالا، دوام و مقاومت آن در برابر آب و شرایط مختلف تأثیرگذار است.

چرم فول گرین (Full-grain leather)

چرم فول گرین گزینه ای با دوام و مقاوم در برابر سایش است که از مقاومت بسیار خوبی در برابر آب برخوردار است. این دسته از رویه های کفش بیشتر در کفش های کوهنوردی حرفه ای برای سفرهای طولانی مدت، جابه جایی بارهای سنگین و زمین های ناهموار به کار می رود. البته باید در نظر داشته باشید که چرم فول گرین به اندازه ترکیباتی از چرم نایلونی / اسپریت گرین تنفس پذیر نیست و قبل از آغاز یک سفر طولانی مدت برای اسفاده از آن بازه های استراحت کافی مورد احتیاج است.

چرم اسپیلیت گرین (Split-grain leather)

چرم اسپیلیت گرین معمولاً با مش نایلونی یا نایلون جفت می گردد تا یک کفش سبک وزن ایجاد کند که تنفس عالی ای را ارائه می دهد. این نوع از رویه ها دارای قسمت داخلی زبرتر از پوست گاو هستند که این بخش را از قسمت بیرونی و صاف چرم جدا می نماید. مزیت این نوع رویه کفش کوهنوردی هزینه کمتر آن است، با این حال، نقطه ضعف آن مقاومت کمتر در برابر آب و سایش است، اگرچه بسیاری از این نوع محصولات از آسترهای ضد آب برخوردار هستند.

چرم نوبوک (Nubuck leather)

چرم نوبوک یک چرم فول گرین است که ساختاری شبیه به جیر دارد. این نوع از رویه ها بسیار بادوام هستند و در برابر آب و سایش مقاوم وبی از خود نشان می دهند. بعلاوه لازم است بدانید که رویه نوبوک نسبتاً منعطف است، اما به زمان کافی برای پوشیدن قبل از یک کوهپیمایی طولانی احتیاج دارد.

برترین کفش کوه با رویه مصنوعی

در حالت کلی موادی مانند پلی استر، نایلون و چرم مصنوعی، همگی جزو مواد مصنوعی ای هستند که در برترین کفش کوهنوردی مدرن یافت می شوند. این نوع رویه های مصنوعی سبک تر از چرم هستند اما سریع تر شکسته و خشک می شوند. معمولا کفش کوه با رویه مصنوعی مقرون به صرفه تر از سایر مدل ها است. اما به علت دوخت بیشتر در قسمت بیرونی کفش، ممکن است زودتر فرسوده گردد.

رویه های ضد آب

چکمه ها و کفش هایی که به عنوان ضد آب نام گذاری می شوند دارای رویه هایی هستند که از غشاهای ضدآب/قابل تنفس مانند گورتکس ساخته شده اند تا پاها را در شرایط مرطوب خشک نگه دارند. جنبه منفی این نوع از رویه ها در این است که ساختار محصول به گونه ای است که ممکن است پاها را به عرق کردن در روزهای تابستان تشویق کند.

برترین زیره کفش کوهنوردی چیست؟

زیره میانی کفش کوهنوردی که باعث ایجاد حالتی بالشتکی در کفش می گردد، پاها را از ضربه محافظت و تا حد زیادی استحکام کالا را مشخص می نماید. در حالت کلی استفاده از کفش کوهنوردی محکم ممکن است چیز چندان خوبی به نظر نرسند، چرا که حالتی خشک به پا می دهد، اما برای کوهپیمایی طولانی در زمین های سنگلاخی و ناهموار می تواند به معنای راحتی و ثبات بیشتر باشد. درواقع یک کفش کوهنوردی باکیفیت به شکلی که مطرح شد، به خوبی می تواند از پاهای شما محافظت کند. رایج ترین مواد برای ساخت زیره میانی EVA (اتیلن وینیل استات) و پلی اورتان هستند.

  • EVA: زیره هایی از جنس EVA کمی نرم تر، سبک تر و مقرون به صرفه تر هستند. کفی های میانی از تراکم های متفاوتی از EVA استفاده می نمایند تا در صورت احتیاج، حمایت بیشتری (مثلاً در اطراف جلوی پا) داشته باشند.
  • پلی اورتان: پلی اورتان به طور کلی محکم تر و بادوام تر است، بنابراین معمولاً در برترین کفش کوهنوردی حرفه ای یافت می گردد.

پشتیبانی داخلی در انتخاب و خرید برترین کفش کوهنوردی

پشتیبان های ساقه ای و داخلی کفش، معمولا اندازه ای بین 3 تا 5 میلی متر دارند و در بین زیره میانی و زیره کف قرار می گیرند تا فشار باربری را به زیره میانی انتقال دهند. جالب است بدانید که طول این پشتیبان ها فرق دارد؛ بعضی تمام طول میانی را می پوشانند، در حالی که بعضی دیگر فقط نیمی از آن را پوشش می دهند. بعلاوه مدل های صفحه ای پشتیبان، گزینه هایی نازک و نیمه انعطاف پذیر در بین زیره وسطی و کفی هستند. آن ها از پاها در برابر کبودی به وسیله محیط های ناهموار محافظت می نمایند.

کفی کفش کوهنوردی

ماده ای همانند لاستیک در تمام کفی های انواع کفش کوهنوردی استفاده می گردد. به همین دلیل گاهی اضافه کردن موادی مانند کربن به کفش های حرفه ای به افزایش سختی کالا اضافه می نماید.البته اگرچه اضافه کردن بعضی مواد می تواند دوام زیره ها را افزایش دهد ولی در زمین های سنگلاخی ممکن است چندان راحت نباشند.

  • الگوی برجسته در کف کفش کوه: بعضی مدل های کفش کوهنوردی دارای برجستگی های جدا جدایی هستند که روی کفی به منظور چسبندگی بهتر زده می شوند. در کفش های کوهنوردی حرفه ای برای بهبود چسبندگی کف کفش به زمین از برجستگی های عمیق تر و ضخیم تری استفاده می گردد. برجستگی هایی با فاصله زیاد انعطاف خوبی به کفش می دهند و راحت تر تمیز می شوند.
  • ترمز پاشنه: این بخش به ناحیه پاشنه کفش کوه اشاره دارد که از قسمت جلویی و قوس پا متمایز است. وجود ترمز پاشنه در کفش کوهنوردی احتمال سر خوردن در هنگام فرودهای شیب دار را کاهش می دهد.
  • سازگاری با کرامپون: اگر قصد دارید کوهنوردی حرفه ای زمستانی انجام دهید، استفاده از برترین کفش کوهنوردی که با کرامپون سازگار است برای حفظ ایمنی شما لازم است.

5 فاکتور مهم برای خرید برترین کفش کوهنوردی از نظر اندازه

کفش کوهنوردی باید برای هر محیطی، از زمین های خشک و سنگلاخی گرفته تا محیط های صاف و مرطوب مناسب باشد. از طرفی انتخاب آن با توجه به سایز پا و اندازه فضای آن برای تکان دادن انگشتان پا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به منظور انتخاب گزینه ای با سایز مناسب بهتر است در خاتمه روز (بعد از تورم پاها) و با جوراب هایی که معمولا در کوه می پوشید به کفش فروشی بروید و مدل های مختلف کفش را امتحان کنید. بعلاوه بهتر است که طول، عرض و طول قوس پای خود را اندازه گیری کنید و با توجه به حجم پای خود در خصوص مدلی مناسب از فروشنده سوال کنید. به یاد داشته باشید که در زمان انتخاب برترین کفش کوهنوردی باید فاصله ای به اندازه یک انگشت شست بین بلندترین انگشت پا و انتهای کفی وجود داشته باشید.

1. در خاتمه روز، کفش کوهنوردی خریداری کنید

پاهای شما به طور معمول در طول فعالیت های روزانه کمی متورم می گردد و شب هنگام عملا در بزرگترین حالت خود است. بنابراین اگر در خاتمه روز به سراغ خرید برترین کفش برای کوهنوردی بروید می توانید از خرید گزینه هایی خیلی کوچک خودداری کنید.

2. جوراب مناسب بپوشید

جوراب هایی که دائما از آن ها استفاده می کنید به شما یاری می نمایند تا تناسب و احساس کفش تازه را سریع تر ارزیابی کنید. اطمینان حاصل کنید که ضخامت جوراب با آنچه می خواهید برای روزهای کوهنوردی بپوشید، مطابقت دارد. به همین دلیل توصیه می گردد در زمان کوهنوردی از جوراب هایی با نخ مصنوعی به جای جوراب های نخی که آهسته خشک می شوند، بهره ببرید.

3. در فروشگاه قدم بزنید

برای مدتی پاها را در کفش نگه دارید و در فروشگاه قدم بزنید. از پله ها بالا و پایین بروید. یک سطح شیبدار پیدا کنید و روی آن راه بروید.

4. به سراغ برندهای آشنا بروید

هنگام خرید آنلاین، برترین برند کفش کوهنوردی را که قبلاً استفاده نموده اید را اولویت خود قرار دهید. بیشتر شرکت های فراوری کفش کوهنوردی در طول زمان تمایل دارند از یک اندازه ثابت برای سایزبندی ها استفاده نمایند، بنابراین تناسب اندازه در آن ها احتمالاً مشابه است. برترین مارک کفش کوهنوردی خارجی شامل مارک کاترپیلار، مارک نورث فیس، مارک سالومون و مارک هامتو می گردد. بعلاوه برترین کفش کوه ایرانی شامل لاوان، کوهسار، سهند، قارتال و آسیا است.

5. استراتژی گره زدن بندها را تغییر دهید

جالب است بدانید که نحوه گره زدن بندهای کفش کوهنوردی می تواند نحوه تناسب آن با پاها را تغییر دهد. بنابراین بهتر است که کفش ها را به چند روش مختلف گره زنید.

معرفی پرفروش ترین مد ل های کفش کوهنوردی

در کنار تمامی جزئیات مطرح شده در این مقاله خالی از لطف نیست اگر نگاهی به پرفروش ترین مد ل های کفش کوهنوردی بیاندازیم تا با برندهای محبوب اغلب خریداران برترین کفش کوهنوردی از سایت خبرنگاران آشنا شویم.

کفش طبیعت گردی مردانه ریباک مدل Zig Kinetica 2.5 Edge GX6832

اگر در بین برترین برند های کفش کوهنوردی در پی گزینه ای حرفه ای سبک و خوش ساخت هستید ما به شما کفش طبیعت گردی مردانه ریباک مدل Zig Kinetica 2.5 Edge GX6832 را معرفی می کنیم. کفش کوهنوردی پیش رو زیره ای از جنس اتیلن وینیل استات (EVA) و فوم دارد و در کنار آن با رویه ای از الیاف مصنوعی، پارچه و چرم طبیعی همراه شده است. این گزینه آج دار در برابر سایش، فشار و آب مقاوم است و در کنار آن از قابلیت گردش هوا و کفی طبی هم برخوردار است.

کفش کوهنوردی ای ال ام مدل ماکان الهام کد 3060052

یکی از مدل های مقرون به صرفه قیمت و کاربردی بازار کفش کوهنوردی ای ال ام مدل ماکان الهام کد 3060052 است. از جمله مشخصه های این محصول می توان به بدنه ای از چرم مصنوعی، ضد آب، مقاومت در برابر سایش، وجود کفی قابل تعویض با قابلیت ارتجاعی اشاره نمود که با قیمت بسیار مناسبی هم به بازار ارائه شده است.

کفش کوهنوردی نورث فیس مدل HEAT SEEKER

کفش کوهنوردی نورث فیس مدل HEAT SEEKER گزینه ای حرفه ای با زیره ای از جنس پلی وینیل الکل است. این نوع کالای ویژه کوهنوردی در دسته برترین کفش کوهنوردی چهار فصل خارجی قرار گرفته است و با وجود قابلیت های ضد آب و گردش هوای مناسب گزینه ای راحت برای کوهنوردی های پیشرفته و مقدماتی است. رویه این کالا از چرم طبیعی و پلی استر است و با امکان کاهش فشار وارده بر کمر یکی از گزینه های بالای مچی مناسب برای کوهنوردان است.

کفش کوهنوردی ری مدل Co.op

یکی از گزینه های نیم ساق در فهرست برترین کفش کوهنوردی خارجی، کفش کوهنوردی ری مدل Co.op است. این محصول دارای سایزبندی متنوع است و از قابلیت ضد آب و محافظ از پا با پد مخصوص برخوردار است. جنس رویه محصول الیاف طبیعی و زیره آن از جنس اتیلن وینیل استات (EVA) و آج دار است. بعلاوه در ساختار آن از آج برای عدم لغزش استفاده شده است.

کفش کوهنوردی مونستر مدل G001

کفش کوهنوردی مونستر مدل G001 عملا برترین کفش کوهنوردی ترکینگ و طبیعت گردی به شمار می رود. این کالا برترین کفش کوهنوردی ایتالیایی است و وزن بسیار سبکی دارد. بعلاوه در ساختار خود از گورتکس برای مقاومت در برابر نفوذ آب، برخوردار است. گفتنی است که جنس زیره این کالا ویبرام است و به شکل بالای مچ پا طراحی شده است.

کفش کوهنوردی قارتال مدل کمچی کد SGN20

برترین کفش کوهنوردی چهار فصل را می توان کفش کوهنوردی قارتال مدل کمچی کد SGN20 در نظر گرفت. این نوع کالای ورزشی در دسته برترین کفش کوهنوردی ایرانی قرار گرفته است چرا که ویژگی های کلی آن شامل زیره ای از جنس ترموپلاستیک پلی اورتان (TPU) و لاستیک، رویه اشبالت، آج دار با قابلیت ارتجاعی، قابلیت گردش هوا و عدم نفوذ آب به ساختار آن می گردد.

کفش مخصوص کوهنوردی مدل K.nb.0033

کفش مخصوص کوهنوردی مدل K.nb.0033 گزینه ای خوش ساخت با مشخصه هایی همانند زیره پلی اورتان، رویه چرم مصنوعی، آج دار، با قابلیت ارتجاعی و تنفس مناسب است که جزو برترین کفش کوهنوردی زنانه هم به شمار میرود. این کالای ورزشی در سایزبندی های متنوعی موجود است و با وجود طراحی بالای مچی که دارد می تواند محافظت قابل قبولی را از پاهای شما به عمل آورد.

منبع: rei

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مهر 1402 بروزرسانی: 30 مهر 1402 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4882

به "راهنمای خرید برترین کفش کوهنوردی (با معرفی پرفروش ترین مدل ها)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین کفش کوهنوردی (با معرفی پرفروش ترین مدل ها)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید