آکواریوم آنتالیا

به گزارش مجله پریها، آنتالیا یکی از شهرهایی است که سالانه گردشگران زیادی آن را برای سپری کردن اوقات فراغت خود به عنوان مقصد برمی گزینند. سفر به آنتالیا برای ایرانیان نیز مجذوب کننده بوده و این شهر را به یک مرکز پرتردد برای هموطنانمان تبدیل نموده است. اگر شما قصد دارید تا با تور آنتالیا یا حتی تور زمینی آنتالیا، به این شهر زیبا سفر کنید حتماً از آکواریوم آنتالیا نیز تماشا نمایید، چرا؟ این آکواریوم محیطی مجذوب کننده برای همه سنین و همه سلایق دارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر درباره آکواریوم آنتالیا برای شما دوست داران سفر به ترکیه بگوییم.

آکواریوم آنتالیا

سفر به آنتالیا

با سفر به شهر ساحلی آنتالیا که به عروس مدیترانه معروفیت دارد، می توانید از سرگرمی های متنوع بهره مند شوید. از ورزش ها و سرگرمیات آبی روی دریای بی کران مدیترانه و قدم زدن روی ساحل ماسه ای و سفید گرفته تا دیگر جاذبه های طبیعی، تاریخی و انسانی! اگر اهل نوشتن سفرنامه باشید سفر به آنتالیا، شهری که قدمتش به 150 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد یکی از زیباترین سفرنامه ها را در دفتر خاطرات برای شما به یادگار می گذارد چراکه جاذبه هایش بی شمار است و به یک معنا تمامی ندارد و اگر شما با تور آنتالیا سفرکرده باشید قطعاً آرزو خواهید کرد که کاش روز شما طولانی تر بود و به انتها نمی رسید؛ بنابراین حضور شما حتی در گران ترین و شیک ترین هتل ها نیز ممکن است به حداقل زمان ممکن برسد. هوای آفتابی در بیشتر ایام سال باعث شده است تا گردشگران به سرگرمیات آبی در این سرزمین علاقه نشان دهند مانند حضور در پارک های آبی متنوع، کشتی سواری، فلای بورد، جت اسکی و ... . به طورکلی اگر بخواهیم مهم ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا را معرفی کنیم، می توانیم به سواحل، منطقه باستانی آسپندوس، قلعه پنبه ای، غار موزه کارائین، مراکز خرید آنتالیا و آکواریوم این دیار اشاره کنیم؛ که در ادامه آکواریوم آنتالیا را بیشتر خواهید شناخت.

آکواریوم آنتالیا

یکی از بزرگ ترین آکواریوم ها در جهان، آکواریومی است که شما در سفر به آنتالیا امکان بازدید از آن را دارید. این آکواریوم بیش از 1000 نوع آبزی را در خود جای داده است. باآنکه قدمت آن زیاد نیست و در سال 2012 افتتاح شد؛ اما توانسته نظر جهانگردان زیادی را به خود جلب نماید. اگر مشتاق ملاقات جنگل های گرمسیری هستید و می خواهید خاطرات خوشی را در پارک وحش (وایلد پارک) که در آن جالب ترین گونه های خزندگان گرمسیری جهان وجود دارد را رقم بزنید و یا حتی در میان گرمای سوزان تابستان حس شیرین و هیجان انگیز برف بازی به شما دست داده است، آکواریوم آنتالیا همان جایی است که شما می توانید بازدید از آن را با خرید تور آنتالیا تجربه نمایید. ورودی اصلی آکواریوم تونلی به طول 131 متر و عمق 3 متر بنا شده که در هر طرف آن انواع آکواریوم را از انواع ماهی ها گرفته تا مرجان و عروس دریایی مشاهده خواهید کرد. این آکواریوم امکان پوشیدن لباس غواصی و لذت شنا در کنار انواع آکواریوم را برای گردشگران خود نیز فراهم آورده است شما حتی می توانید به ماهی ها غذا بدهید برای کوسه ها دست تکان دهید؛ بعلاوه سفر چندبعدی به وسیله سینما چند بعدی Oceanride XD Cinema را تجربه کنید که هیجان و مجذوب کنندهیت این مکان را دوچندان کرده است.

معماری و ساخت آکواریوم آنتالیا

معماری و طراحی این بنا به گونه است که شما برترین هارمونی را بین محیط و جانوران آبزی خواهید دید گویی که حقیقتاً در فضای دریا پا گذاشته اید. یکی از ماهرترین و خوش سلیقه ترین معماران ایتالیایی به نام بندتی ساخت این بنای 3 هکتاری را به عهده داشته است که ایده طراحی مخزن اصلی را از اندازه واقعی یک هواپیما، لاشه های زیردریایی ها و کشتی های بزرگ الجثه برگرفته است. قبل از ورودی اصلی ساختمان، چند بوفه و آفیس های مختلف اداری وجود دارد و البته رستوران هایی با غذاهای متنوع که لذت این سفر خیال انگیز را مضاعف می نماید. اگر تور آنتالیا را انتخاب کرده و به آکواریوم آن که در قلب آنتالیا قرار گرفته است، بروید حتماً یک اتومبیل غرق شده در میان آب و بعضی مقبره های مشهور جهان با سبکی مصری توجه شما را به خودش جلب خواهد؛ بعلاوه بزرگ ترین تونل آکواریومی جهان متعلق به این مکان بوده و به این سبب بسیار مشهور شده و البته حدود 5 میلیون لیتر آب را نیز در دل خود جای داده است.

سرگرمی در آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا علاوه بر آنکه بخش های مختلفی برای به نمایش گذاشتن آکواریوم دارد، امکانات سرگرمیی متنوع و مختلفی نیز برای گردشگران تعبیه کرده است. مخصوصاً سرگرمیات و سرگرمی های مهیجی برای بچه ها در نظر گرفته شده است. آن ها می توانند لذت هایی مانند سواری های سرگرمیی، سینماهای کوچک و کنسول های بازی را تجربه نمایند. همان طور که قبلاً گفته شد، در هر فصل سال حتی در نیمه تابستان که هوای بسیار گرمی در شهر حاکم است، گردشگران می توانند در فضای 1500 متری که بزرگ ترین سالن برف جهانست برف بازی نمایند و جالب است بدانید که شما می توانید خاطره خوش و وصف نشدنی حضور در آکواریوم آنتالیا را به برترین نحو برای خود ثبت نمایید حتماً می پرسید چگونه؟ در این فضا پرده سبز هالیوودی تعبیه شده است که شما می توانید مطابق با سلیقه ای که دارید پیش زمینه موردنظرتان را انتخاب کرده و از اعماق اقیانوس ها عکس داشته باشید.

بخش های مختلف آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا که از زیباترین جاذبه های گردشگری آن به شمار میرود دارای بخش های گونانی است که به شرح زیر می باشد:

- آکواریوم

- بخش های موضوعی

- مخزن اصلی و تونل

- هدیه دریا

- موزه جهانی برف و یخ

- وایلد پارک

- سینما سه بعدی

- تراس

آکواریوم: مسافران تور آنتالیا در این مجموعه مجذوب کننده و مهیج از 40 آکواریوم تماشا می نمایند. یک راهنمای صوتی در خصوص 5 اقیانوس جهان و دریاهای مربوطه اطلاعاتی را به گردشگران می دهد و آن ها پس از دریافت اطلاعات به تماشای آکواریوم ها می روند.

بخش موضوعی آکواریوم آنتالیا: چند آکواریوم استوانه ای شکل که خانه و محل زندگی آبزیان مدیترانه ای است در این آکواریوم به چشم می خورد بنابراین شما در این قسمت فقط جانورانی را می بینید که مدیترانه ای هستند و در محیط می توانند زندگی نمایند.

مخزن اصلی و تونل: شما می توانید وارد تونلی شبیه به یک غار بزرگ شده و با رودخانه های معروف سراسر جهان آشنا می شوید که رود نیل و آمازون از آن دسته است. سپس به بخش خرچنگ ها و کشتی نوح می رسید و بعد از کمی استراحت می توانید خود را برای تماشا آکواریوم بزرگ آماده نمایید که خانه کوسه ها و ماهی های بسیار بزرگ است.

هدیه دریای آکواریوم آنتالیا: خوب است بدانید که این آکواریوم صدها نوع کوسه را در خود جای داده است و جالب تر می گردد اگر هنگام غذا دادن به ماهی ها و کوسه ها آنجا بوده و از تماشا آن بهره مند شوید. بعد از گذشتن از آکواریوم بزرگ مرجان ها و عروس دریایی و ستاره دریایی و مارماهی ها در انتظارتان هستند.

جهانی برف و یخ آکواریوم آنتالیا: جهانی برف و یخ همان سالن 1500 متری است که شما در چله تابستان هم می توانید با گوله های برفی همراهان خود را شگفت زده کنید. خانه بابانوئل و سه کلبه اسکیمو در سالن برف آکواریوم آنتالیا تماشای و البته ثبت کردنی است. در ضمنً نوشیدن یک چای و یا قهوه گرم در دمای 5- درجه سانتی گراد می تواند شما را گرم کند. البته نگران دمای هوا نباشید لباس های گرم در اختیار شما قرار می گیرد. پس اگر تابستان به آنتالیا سفر کردید حسابی از این هوای خنک و دلپذیر لذت ببرید چراکه بیرون از این مکان هوایی گرم در انتظار شماست.

وایلد پارک آکواریوم آنتالیا: یکی دیگر از بخش های تماشای و مجذوب کننده آکواریوم آنتالیا وایلد پارک می باشد. طراحی این قسمت به گونه ای است که شما خود را در دل طبیعت می بینید و گویی از جنگل، غارها و صحراها عبور می کنید؛ بعلاوه به وسیله یک سیستم صوتی صدای این منطقه ها و فضاها در محیطی که هستید پخش می گردد. انواع حیوانات وحشی و درنده در این بخش وجود دارد حتی سمی ترین آن ها! مثل انواع مارهای سمی، عقرب و ...

سینما سه بعدی و تراس آکواریوم آنتالیا

اگر دوست دارید با عینکی مخصوص به میان ماهی ها بروید و در کنار بزرگ ترین کوسه ها شنا کنید از سینما سه بعدی آکواریوم آنتالیا استفاده نمایید جایی که شما می توانید به دریانوردی پرداخته و تمامی شور، نشاط و هیجان خود را تخلیه نمایید. بخش انتهای آکواریوم آنتالیا تراس است. جایی که ماهی های دکتر حضور دارند تا شما را درمان نمایند تماشا و استفاده از این بخش نیز خالی از لطف نیست.

امکانات جانبی آکواریوم

اگر شما در تور آنتالیا در کنار تجربه لحظات لذت بخش در آکواریوم این شهر ساحلی در پی برترین رستوران های آن نیز باشید، باید بگوییم که آن ها را در همین مکان جست وجو کنید زیرا برترین و باکیفیت ترین رستوران ها و کافه های آنتالیا چه سنتی و چه مدرن در قسمت ورودی آکواریوم آنتالیا قرار دارند. همان طور که بالاتر گفته شد سینما سه بعدی، زمین های بازی مختص بچه ها، غواصی، فروشگاه اسباب بازی برای بچه ها و نوجوانان، امکاناتی برای استفاده از ویلچر و کالسکه همه و همه ازجمله تجهیزاتی است که آکواریوم آنتالیا برای گردشگران خود فراهم کرده است .

هزینه بازدید از آکواریوم

اگر شما ازجمله گردشگرانی هستید که علاقه مند به تماشا این آکواریوم زیبا هستید، ضروری است برای هر نفر 1000 لیر یا 35 دلار بپردازید تا بتوانید بلیت این مجموعه را تهیه نمایید. البته بچه ها زیر دو سال احتیاج به تهیه بلیت ندارند. شما بعلاوه می توانید در تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 8 شب و آدینه ها و شنبه ها تا 9 شب از این مکان تماشا نمایید؛ و البته صرف مدت زمان 3 الی 4 ساعت می تواند برای بازدید از این جهان زیرآب کافی باشد.

آدرس و راه های دسترسی

اگر شما 70 متر از ساحل کنتیالتی عروس مدیترانه یعنی آنتالیا فاصله بگیرید ساختمان بزرگی را خواهید دید که آنجا همان جهانی وصف نشدنی و هیجان انگیز زیرآب یعنی آکواریوم آنتالیاست. شما مسافران شهر آنتالیا می توانید از وسایل حمل ونقل عمومی و یا حتی ماشین های شخصی به این مکان برسید و اگر در پی وسیله ای مقرون به صرفه قیمت هستید اتوبوس برترین انتخاب برای شما خواهد بود که ضروری است بین 1 تا 10 لیر برای آن هزینه پرداخت کنید.

تور آنتالیا

برترین راه سفر به آنتالیا انتخاب تور آنتالیا و پرواز به این شهر زیباست ضمن آن که در فصل های پرتردد پرواز مستقیم از تهران نیز برقرار است. البته تور زمینی آنتالیا نیز در بعضی از دفاتر گردشگری برگزار می گردد که در ادامه در خصوص آن شرح خواهیم داد. خبر خوب آنکه تور آنتالیا احتیاج به ویزا ندارد که این مسئله مهم بخشی از دغدغه شما را برای سفر کم می نماید فقط توجه داشته باشید که گذرنامه شما حتماً حداقل 6 تا 7 ماه اعتبار داشته باشد و مدارک معتبر شناسایی همراهتان باشد.

خالی از لطف نیست اگر بدانید که آنتالیا دارای تابستان های گرم وخشک و زمستان های بارانی و معتدل است، به گونه ای که کم تر زمانی بوده که این سرزمین سرمای شدید و یا یخبندان را به خود ببیند بنابراین برترین زمان سفر به آنتالیا، عروس مدیترانه، ماه آوریل است حتی اگر بخواهید با تور زمینی آنتالیا سفر کنید. هرچند که آوریل تا دسامبر به علت دارا بودن برترین دمای آب وهوا شلوغ ترین زمان ممکن برای تور آنتالیا نیز هست و بیشتر گردشگران این ایام را انتخاب می نمایند؛ اما اگر در پی هزینه مناسب تر برای تور آنتالیای خود هستید ماه های ژانویه تا مارس به علتی هوای سردتر مناسب است اما بدانید که ممکن است بعضی مراکز سرگرمیی را به علت تعطیل بودن از دست بدهید.

تور زمینی آنتالیا

بعضی از آژانس های مسافرتی به اندازه محدود تور زمینی آنتالیا را برگزار می نمایند. البته خوب است بدانید که از ایران به آنتالیا اتوبوس مستقیم نداریم و شما از تهران یا تبریز باید به آنکارا رفته و ازآنجا با اتوبوس، قطار و یا تاکسی خود را به آنتالیا برسانید. تور زمینی آنتالیا بین 10 تا 15 روز به طول می انجامد و برای کسانی خوب است که در پی یک تجربه دسته جمعی با دوستان خود و به مدت طولانی مدت هستند و اگر از این مزیت و بعضی مزیت های اندک دیگر صرف نظر کنیم ازلحاظ هزینه اختلاف معناداری با تور آنتالیا به صورت هوایی دارد. پس برای انتخاب تور زمینی آنتالیا همه جوانب را در نظر بگیرید.سخن خبرنگاران

سفر به آنتالیا و بازدید از آکواریوم آن در کنار سایر جاذبه های طبیعی و انسانی، یکی از سرگرمیات مهیجی است که گردشگران مختلف سالانه از نقاط مختلف جهان برای خود و خانواده خود برمی گزینند. آکواریومی زیبا با مساحتی وسیع که یکی از بزرگ ترین آکواریوم های جهان به شمار می رود. پس اگر برای انتخاب تور آنتالیا مردد بودید وقت آن است که دست به کار شده، شرایط را برای یک سفر به یادماندنی فراهم کرده، چمدان ها را ببندید و پا به این سرزمین زیبا بگذارید.

منتظر نظرات و انتقادهای شما هستیم.

منبع: فاینداتور
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4757

به "آکواریوم آنتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آکواریوم آنتالیا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکواریوم آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید