گری ولف؛ محافظ تازه موشک های بالستیک آمریکا

به گزارش مجله پریها، مجله تصویری سلاح - نیروی هوایی آمریکا قراردادی با شرکت بوئینگ برای ساخت 13 فروند نخست از هلیکوپتر های چند منظوره ام اچ-139 ای گری ولف (MH-139A Grey Wolf) امضا نموده است. این مدل قرار است جایگزین ناوگان هلیکوپتر چند منظوره بل یو اچ-1 ان هیوی (Bell UH-1N Huey) برای محافظت از سیلو های موشک بالستیک هسته ای آمریکا و جابجایی مقامات دولتی و امنیتی این کشور گردد.

گری ولف؛ محافظ تازه موشک های بالستیک آمریکا

به گزارش عصر ایران، بل یو اچ-1 ان هیوی به عنوان یک هلیکوپتر نظامی میانه چند منظوره طراحی شده و در سال 1970 خدمت خود را شروع کرد. طی دهه ها، این هلیکوپتر در ماموریت های مختلف حضور داشته و در کشور های مختلف دنیا خدمت نموده است.

امروزه، از هلیکوپتر بل یو اچ-1 ان هیوی بیشتر برای ماموریت های جستجو و نجات استفاده می گردد. بعلاوه از آن برای گشت های امنیتی و ترابری برای زرادخانه های موشک بالستیک هسته ای و پایگاه هایی که سیلو های موشک در آن ها قرار دارند، استفاده می گردد.

با قرارداد تازه، ناوگان هلیکوپتر های یواچ-1 ان هیوی با هلیکوپتر های ام اچ-139 ای گری ولف جایگزین خواهند شد. این هلیکوپتر های تازه به وسیله شرکت بوئینگ به عنوان پیمانکار اصلی و شرکت لئوناردو به عنوان فراورینماینده تجهیزات اصلی ساخته می گردد. شرکت لئوناردو بعلاوه تاسیسات فراوریی در شمال شرق فیلادلفیا، پنسیلوانیا را فراهم خواهد نمود.

آشنایی با هلیکوپتر ام اچ-139 ای گری ولف

هلیکوپتر گری ولف (گرگ خاکستری) بر اساس مدل تجاری لئوناردو ای دبلیو 139 (Leonardo AW139) ساخته شده است. باتوجه به قطعات مشترک و دیگر شباهت ها با نسخه تجاری، بوئینگ انتظار دارد حذف هزینه های مربوط به طراحی و توسعه قطعات درنسخه تازه نظامی، صرفه جویی یک میلیارد دلاری را برای نیروی هوایی آمریکا طی عمر ناوگان هلیکوپتر گری ولف محقق سازد.

به گفته شرکت بوئینگ، هلیکوپتر ام اچ-139 ای گری ولف نسبت به هلیکوپتر یواچ-1 ان هیوی 50 درصد برد پروازی بیشتر، توانایی حمل 2300 کیلوگرم محموله بیشتر، پرواز با 50 درصد سرعت بیشتر و 30 درصد فضای کابین بیشتر را ارائه می نماید.

هلیکوپتر گری ولف به پیشرفته ترین سامانه های اویونیک برای آگاهی محیطی بیشتر و بهتر، و قابلیت خلبان اتوماتیک کامل برای کاهش حجم کار خدمه مجهز شده است. این هلیکوپتر به مدت زمان کمتری برای تعمیر و نگهداری احتیاج دارد و تنها یک ساعت و نیم کار روی آن در آشیانه برای هر ساعت پرواز ضروری است.

از دیگر ویژگی های هلیکوپتر گری ولف می توان به کابین زره پوش، سامانه هشدار موشک و سامانه اقدام متقابل، و بکارگیری دو مسلسل ام 240 اشاره نمود.

نیروی مورد این هلیکوپتر به وسیله دو پیشرانه پرت اند ویتنی پی تی 6 سی-67 سی توربوشفت تامین می گردد که هر کدام 1100 شفت اسب بخار نیرو فراوری می نمایند.

بیشینه وزن برخاستن از زمین گری ولف برابر با 14110 پوند (6400 کیلوگرم) است و می تواند با بیشینه سرعت 155 مایل بر ساعت (250 کیلومتر بر ساعت) پرواز کند. این هلیکوپتر می تواند تا 20 هزار پا اوج بگیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4818

به "گری ولف؛ محافظ تازه موشک های بالستیک آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گری ولف؛ محافظ تازه موشک های بالستیک آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید