با خواص شکلات تلخ آشنا شوید

به گزارش مجله پریها، شکلات تلخ همانطور که از نام آن مشخص است شاید طرفدار کمی داشته باشد، اما شکلات تلخ می‌تواند برای سلامتی‌ شما مفید باشد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش بدهد.

با خواص شکلات تلخ آشنا شوید

شکلات تلخ بسیار مغذی

شکلات تلخِ با درصد کاکائو زیاد مقادیر زیادی فیبر محلول داشته و مملو از مواد معدنی است.

یک تکه‌‌ی 100 گرمی شکلات تلخ حاوی چه مواد مغذی است؟

11 گرم فیبر، 67 درصد از آهن، 89 درصد از مس و 98 درصد از منگنز مورد نیاز روزانه‌ی بدن را تامین می کند.

کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی با مصرف شکلات تلخ

ترکیباتی که در شکلات تلخ موجود هستند، قلب را در برابر اکسیداسیون ال دی ال محافظت می‌کنند که در درازمدت باعث می‌شود کلسترول بسیار کمتری در رگ‌های خونی انباشته بشود و ریسک ابتلا به این بیماری کاهش یابد. مطالعات گوناگونی در این زمینه انجام شده و نتیجه آن بهبودی بیماران بوده. در یک پژوهش که یک مرد 70 ساله نمونه آن بوده، معلوم شده است که کاکائو می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی منجر به مرگ را طی یک دوره‌ 15 ساله، تا 50 درصد کاهش دهد.

شکلات تلخ فشار خون را پایین می‌آورد

فلاوانول‌هایی که در شکلات هستند می‌توانند لایه‌ی داخلی رگ‌های خونی را تحریک نمایند تا از خود گاز نیتریک اکسید ترشح کنند. یکی از عملکردهای نیتریک اکسید فرستادن سیگنال استراحت به رنگ‌های خونی است، بنابراین با خوردن شکلات تلخ  مقاوت در برابر جریان خون کمتر شده و در نهایت فشار خون پایین می‌آید. با مطالعه‌ای که بر روی افراد مبتلا به فشار خون صورت گرفته است حاکی از آن است که مصرف شکلات تلخ تأثیر زیادی بر بهبود جریان خون ندارد، بنابراین ادعایی نیست که بتوان بی‌چون و چرا به آن اعتماد نمود.

با خوردن شکلات تلخ پوست‌ شما در برابر آفتاب محافظت می‌شود

ترکیبات بیواکتیوی که در شکلات تلخ موجود هستند برای پوست عالی می‌باشند. فلاونول‌ها موادی در شکلات تلخ هستند که از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید محفاظت می‌نمایند و  عمل خون‌رسانی و آب‌رسانی به پوست را روان‌‌تر می‌کنند. MED، نازل‌ترین میزان از اشعه‌ی فرابنفش است که 24 ساعت بعد از قرارگرفتن در معرض نور آفتاب می‌تواند موجب قرمزی و برافروختگی پوست بشود. در مطالعه‌ای که روی 30 نفر انجام شده است، بعد از مصرف این مادده مغذی در طول 3 ماه، میزان حداقل MED بیشتر از دوبرابر شده و پوست شما شاداب خواهد شد.

انتشار: 7 فروردین 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 14

به "با خواص شکلات تلخ آشنا شوید" امتیاز دهید

1 کاربر به "با خواص شکلات تلخ آشنا شوید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خواص شکلات تلخ آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید