جزیره لاک پشت سامویی

به گزارش مجله پریها، جزیره لاک پشت بهشت غواصان می‌باشد. این مقصد زیبا از کشور تایلند در جزیره ساموئی به 2 جزیره اصلی به نام های KOH NANG YUAN و KOH TAO تقسیم شده است، که در این مقاله بیشتر با آن‎‌ها آشنا خواهید شد.

جزیره لاک پشت سامویی

این مقصد زیبا برای غواصان کل دنیا از 2 جزیره اصلی به نام های KOH NANG YUAN با سطح کوهستانی و 17 کیلومتر مربع مساحت و جزیره KOH TAO که در زبان محلی به معنی جزیره لاک‌پشت نیز یاد می‌شود، تشکیل شده است. جزیره KOH TAO نیز  تنها 21 کیلومتر دشت دارد و بقیه آن پوشیده از کوهستان است. این مقصد زیبا از لحاظ موقعیت جغرافیایی در 70 کیلومتری شرقی از سواحل 2 استان تایلند به نام های (SURATTHANI &CHAMPON) در خلیج تایلند قرار گرفته است.

اسم KOH TAO توسط اولین مهاجران به این جزیره اطلاق شد که دلیل این نامگذاری آن‌ها شباهت این جزیره به لاک‌پشت بوده و تصادفاً جزیره مکان اصلی زندگی لاک پشت های سبز و لاک‌پشت‌های منقاردار است. توسعه گردشگری در این منطقه از سامویی تاثیر منفی بر زندگی این لاک‌پشت‌ها تا به حال داشته است. در سال 2004 همکاری که بین نیروی دریایی تایلند و سازمان KT-DOC انجام گرفت حدود صدها لاکپشت نوجوان در منطقه رهاسازی شدند.

این جزیره برای غواصی و شنا با ماهی‌ها بسیار مناسب بوده و پیاده‌روی و سنگ‌نوردی در آن بسیار دلنشین است. بهترین قسمت این جزیره ساحل SAIREE می‌باشد که در قسمت غربی جزیره با ساحلی پوشیده از شن های سفید به طول 1.7 کیلومتر و قسمتی از آن نیز با سنگ‌های بزرگ پوشیده شده، قرار دارد. 

ساحل CHALIK BAAN KHAO در قسمت جنوبی جزیره سامویی قرار گرفته و برای کسانی که قصد فرار از شلوغی و مشغله زندگی را دارند مناسب می‌باشد. این جزیره هر سال میزبان سنگ نوردانی می‌باشد که با تور تایلند برای شرکت در مسابقه و ورزش به این جزیره آمده‌اند.

انتشار: 27 تیر 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 102

به "جزیره لاک پشت سامویی" امتیاز دهید

1 کاربر به "جزیره لاک پشت سامویی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره لاک پشت سامویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید