چند میلیون ایرانی گیمر هستند؟

به گزارش مجله پریها، مسئول امور پلتفرم های بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور از ثبت نام بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در لیگ بازی های کنسولی و موبایلی کشور اطلاع داد.

چند میلیون ایرانی گیمر هستند؟

فاضلی در سفر خود به خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ثبت نام در لیگ مسابقات کنسولی و موبایلی کشور از تیرماه شروع شده و تا کنون یک میلیون و 326 هزار و 61 نفر در آن ثبت نام نموده اند.

وی اضافه کرد: این مسابقات در دو دسته بازی پرطرفدار فیفا و بعلاوه بازی های پرطرفدار موبایلی ایرانی است و شرکت نمایندگان دسته موبایلی به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: تا به امروز 2619 نفر برای حضور در لیگ کنسولی و یک میلیون و 323 هزار نفر نیز برای شرکت در لیگ موبایلی ثبت نام نموده اند.

این مسئول بیان کرد: تا به امروز و در جام های گذشته، 9 هزار رقابت برگزار شده که طی آن ها بیش از 700 میلیون تومان جایزه به نفرات برتر پرداخت شده است.

مسئول امور پلتفرم های بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور تعداد گیمرهای کشور را حدود 34 میلیون نفر بیان کرد و گفت: 9 درصد از این افراد زیر 7 سال، 17 درصد بین 7 تا 11 سال و 19 درصد بین 12 تا 17 سال هستند.

وی بیان کرد: 34 درصد از گیمرهای ایرانی جوان و در سن 18 تا 34 سال، 18 درصد بزرگسال و در رده سنی 35 تا 54 سال و بعلاوه 3 درصد از گیمرهای کشور نیز میانسال بوده و بیش از 55 سال سن دارند.

فاضلی گفت: این 34 میلیون گیمر در ایران به طور میانگین روزانه 95 دقیقه بازی می نمایند که میانگین خانم ها 64 دقیقه و میانگین آقایان 115 دقیقه در روز است.

وی ادامه داد: 87 درصد از این افراد از کنسول خانگی و 13 درصد از کنسول دستی برای بازی کردن استفاده می نمایند. بعلاوه 96 درصد از این افراد با گوشی نیز بازی می نمایند که عدد بسیار بالایی محسوب می گردد و باید روی آن دقت عمل داشته باشیم.

وی به اسطوره های مختلف رده های سنی گیمرها اشاره نمود و گفت: شخصیت های گربه سخنگوی تام، مرد عنکبوتی و بن تن جزو اسطوره های رده های سنی پایین در جامعه است.

فاضلی اظهار کرد: شخصیت های اصلی بازی های ندای وظیفه، خدای جنگ، رونالدو و مسی نیز جزو اسطوره های اصلی گیمرهای ما در رده سنی نوجوان و جوان است که جای تامل دارد.

توضیح داد: اسطوره های ایرانی جایگاه مناسبی بین گیمرهای ما ندارند و این به علت عدم فعالیت موثر در این حوزه است. به همین علت بنیاد ملی بازی ها در کوشش است تا جایگاه اسطوره های ایرانی را در بازی های رایانه ای و پلتفرم های مختلفی که مورد استقبال گیمرها قرار می گیرد، تقویت نماید که یکی از اقدامات این بخش، برگزار مسابقات رایانه ای، کنسولی و موبایلی با ترویج بازی های شاخص ایرانی است.

منبع: فرارو
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4867

به "چند میلیون ایرانی گیمر هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند میلیون ایرانی گیمر هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید