کشاورزان استان بوشهر مراقب خسارت باران و تگرگ باشند

به گزارش مجله پریها، احمد سبحانی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت حوی استان بوشهر در روزهای آینده، گفت: آسمان استان طی روزهای آینده در برخی مناطق استان با رگبار پراکنده، رعد و برق، وزش تندباد لحظه ای و احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می گردد.

کشاورزان استان بوشهر مراقب خسارت باران و تگرگ باشند

وی افزود: نخلداران به منظور جلوگیری از خسارت باران و تگرگ و فعالیت قارچ های ساپروفیت و آفات انباری در محصولات برداشت شده نسبت به پوشش مناسب محصول اقدام نمایند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه نمود: گوجه کاران با توجه به پیش بینی بارش تگرگ در برخی مناطق زیر کشت گوجه فرنگی از جمله ارتفاعات دشتستان، دشتی و جم نسبت به پوشش ردیف های کاشت با پلاستیک اقدام نمایند.

وی توضیح داد: همچنین کشاورزان بایستی نسبت به پایش بیماری های خاکزاد و فعالیت شپشک آردآلود اقدام و پس از بارش باران به دلیل شیوع بیماری های برگی سموم قارچ کش حفاظتی استفاده نمایند.

وی گفت: گلخانه داران به منظور جلوگیری از شیوع و گسترش بوته میری نسبت به تهویه مناسب، تنظیم دما و رطوبت گلخانه اقدام نمایند.

سبحانی اضافه نمود: باغداران با توجه به آغاز فعالیت مگس انبه برای جلوگیری از تخم گذاری مگس روی میوه ها نسبت به نصب تله های جلب نماینده و لورهای غذایی (پروتئین هیدرولیزات و متیل یوژینول) اقدام و پس از بارش به دلیل گسترش بیماری شانکر باکتریایی سموم قارچ کش حفاظتی (ترکیبات مسی) استفاده نمایند.

وی گفت: کنجد کاران در صورت بارش نسبت به پوشش خرمن های کنجد با پوشش های پلاستیکی مناسب اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اسفند 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1651

به "کشاورزان استان بوشهر مراقب خسارت باران و تگرگ باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزان استان بوشهر مراقب خسارت باران و تگرگ باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید