کرمانشاه شایسته میزبانی یک رویداد بین المللی است

به گزارش مجله پریها، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با بیان اینکه با تدوین تقویم فرهنگی استان می گردد رویدادها را با رویکرد گردشگری اقتصادی کرد گفت: کرمانشاه شایستگی میزبانی از یک رویداد بزرگ بین المللی را دارد.

کرمانشاه شایسته میزبانی یک رویداد بین المللی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز سه شنبه 10 مهر 97 در آیین تجلیل از فعالان گردشگری استان کرمانشاه به مناسبت هفته گردشگری در سرسرای اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی استان، اضافه نمود: برای محووریت این رویداد بین المللی از 6 ماه قبل جلسات تخخصصی را با حضور تشکل ها و انجمن های صنفی مرتبط با حوزه گردشگری آغاز نموده ایم.

او گفت: با استاندار کرمانشاه نیز جلساتی در این ارتباط داشتیم و در نهایت به سه پروژه برای تبدیل به رویداد بین المللی رسیدیم.

او گفت که سازمان میراث فرهنگی 50 درصد هزینه های این رویداد بین المللی را تامین می نماید.

بالایی محور بودن کرمانشاه در یک رویداد بین المللی را موجب معرفی هرچه بهتر و بیشتر استان و تقویت و رونق گردشگری دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود به تصویب تقویم فرهنگی در کارگروه گردشگری استان اشاره نمود و گفت: همه دستگاه های اجرایی مسئول هستند که رویدادهای ملی، منطقه ای و بین الملی خود در طول سال را به کارگروه گردشگری ارائه دهند.

بالایی همچنین خواهان مدیریت فعالان حوزه گردشگری بر رویدادهای مهم در استان شد و اضافه نمود: در طول سال رویدادهای مهمی مانند همایش ها، سمینارها و مسابقات فرهنگی و ورزشی در استان برگزار می گردد که باید با دید اقتصادی و گردشگری به این همایش ها توجه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در ادامه با تاکید بر هماهنگی و هم افزایی همه بخش ها برای تقویت گردشگری در استان، گفت: یکی از نیازهای اصلی استان در حوزه گردشگری فعالیت یک موسسه حمل و نقل مناسب است که در حال ایجاد آن هستیم.

بالایی، نبود ناوگان حمل و نقل مناسب برای انتقال گردشگران را یکی از خلأهای این حوزه در استان دانست و اضافه نمود: گردشگران داخلی و خارجی که به استان می آیند با این دغدغه روبرو هستند.

او در ادامه تقویت و رونق بخشی به گردشگری را هم افزایی و در کنارهم بودن اصناف و تشکل های مرتبط با حوزه گردشگری دانست و گفت: باید به مانند برخی از استانهای کشور جامعه گردشگری در استان تشکیل دهیم و از این طریق خلاء ها و کمبودهای موجود را رفع کنیم.

او به حمایت های دولت از حوزه گردشگری نیز اشاره نمود و گفت: دولت اکنون تسهیلات ارزان قیمت در اختیار فعالان حوزه گردشگری قرار می دهد که از این طریق بتوانند به ایجاد و تقویت زیرساخت های خود یاری نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سال 2018 از سوی سازمان جهانی گردشگری به عنوان گردشگری و تحول دیجیتال نامگذاری گردیده است، گفت: فناوری دیجیتال باید حتما وارد حوزه گردشگری استان کرمانشاه گردد و در غیر این صورت این حوزه امکان رقابت در عرصه بین المللی را نخواهد داشت.

بالایی با اشاره به مقوله گردشگری مجازی در جهانی امروز اضافه نمود: گردشگران امروز در جهان به وسیله فضای دیجیتال به دنبال یافتن مقاصد برای گردش خود هستند و از این رو این حوزه در استان کرمانشاه نیز باید به روز گردد.

او بر ارتقای سطح کیفی خدمات در اقامتگاه ها و مراکز تفریحی استان نیز تاکید نمود و گفت: در کنار کیفیت باید به سبد هزینه های خانوارها نیز توجه گردد.

او از تبلیغات و اطلاع رسانی به عنوان مهمترین ابزار در جذب گردشگر نام برد و اظهار کرد: اگر بهترین امکانات هم داشته باشیم اما به تبلیغات و اطلاع رسانی توجه نکنیم، برنده نخواهیم بود.

در خاتمه این مراسم فعالان گردشگری استان کرمانشاه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی مورد تجلیل قرار گرفتند.

هفته گردشگری از 5 مهر آغاز گردیده و تا 11 همین ماه ادامه دارد.

در استان کرمانشاه بیش از چهار هزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی گردیده است که بیش از 2 هزار و 200 مورد آن به ثبت ملی رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1412

به "کرمانشاه شایسته میزبانی یک رویداد بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه شایسته میزبانی یک رویداد بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید