چگونه یک پلو ته چین مرغ لذیذ درست کنیم؟

به گزارش مجله پریها، در مطلب زیر می خواهیم طرز تهیه پلو ته چین مرغ را به شمام آموزش دهیم.

چگونه یک پلو ته چین مرغ لذیذ درست کنیم؟

پلو ته چین غذای محبوب ایرانی که در تهیه آن از قسمت کم چرب مرغ استفاده می گردد غذایی بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد.

گوشت مرغ منبعی از نیاسین است، که سبب جلوگیری از بروز بیماری های مغزی، مانند آلزایمر میگردد. از انجایی که روش های مختلفی برای طبخ مرغ وجود دارد، میتوانید به شکل های مختلف آنرا در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید، بدون آنکه از خوردن آن خسته شوید. از آنجایی که مرغ دارای مواد مغذی بسیاری است میتوانید از آن برای لاغر شدن بهره ببرید. در ضمن مواد مغذی مورد احتیاج بدن خودتان را هم تامین کنید. کم چرب ترین قسمت مرغ، سینه آن است، که چربی آن نصف چربی ران مرغ است؛ و در کل، مرغ گوشت کم چربی محسوب میگردد. مرغ حاوی پروتئین زیادی است و از این جهت برای عضله سازی بسیار مناسب است.

مواد لازم ته چین مرغ

  • برنج: 3 لیوان
  • ماست چکیده: 1 لیوان
  • زرشک: 1 لیوان
  • سینه مرغ: 2 عدد
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • زعفران: 4 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: نصف لیوان
  • کره: 4 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه ته چین مرغ

1. ابتدا برنج را با مقداری نمک در ابجوش میریزیم و پس از 10 دقیقه با برداشتن از روی حرارت آنرا با آب ولرم آبکش میکنیم. زمان آبکش کردن، برنج باید نیم پز باشد.

2. گوشت مرغ را بصورت جداگانه همراه با 3 لیوان آب و نمک و فلفل در یک قابلمه ریخته و اجازه میدهیم با حرارت ملایم پخته گردد. پس از تبخیر کامل آب داخل قابلمه و پخته شدم مرغ آنرا خرد میکنیم.

3. یکساعت پیش از آغاز آشپزی، زرشک را در آب می خیسانیم سپس آنرا با دو قاشق غذاخوری کره تفت میدهیم. پس از تفت داده شدن زرشک ها، مرغ را به آن می افزاییم.

4. در مرحله آبکش کردن برنج، آنرا به دو قسمت مساوی تقسیم میکنیم. یک قسمت آنرا با تخم مرغ ها، ماست چکیده، نصف روغن مایع و دو قاشق غذاخوری زعفران مخلوط میکنیم. توجه کنید بهتر است تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بشکنید و به ترتیب آن ها را به برنج اضافه کنید.

5. بخش دیگر برنج را با باقیمانده روغن، مقداری نمک و 2 قاشق غذاخوری زعفران مخلوط نموده و خوب هم میزنیم. حالا باید قابلمه ای که برای پخت ته چین در نظر گرفته ایم، خوب چرب کنیم. باید سطوح دیواره آن چرب گردد؛ و به این دلیل است که ته چین به قابلمه نچسبد و براحتی از آن جدا گردد. برنجی که با تخم مرغ مخلوط نموده ایم را کف قابلمه ریخته و با پشت قاشق آنرا فشرده میکنیم. نصف زرشک و تکه های مرغ را روی آن میریزیم. باقیمانده برنج تخم مرغی را روی زرشک و مرغ میریزیم و مجددا آنرا فشرده میکنیم. نصف دیگر زرشک و مرغ را داخل قابلمه میریزیم و برنج زعفرانی را بطور کامل روی آن میریزیم و خوب فشرده میکنیم. توجه کنید که هیچ فضایی نباید میان مواد ته چین وجود داشته باشد. باقیمانده کره را داغ نموده و روی ته چین میدهیم.

6. قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه دهید تا برنج دم بکشد.

زمان پخت ته چین حدودا یکساعت و نیم است. هر چه زمان پخت ته چین طولانی تر و شعله آن ملایم تر باشد طعم و ظاهر بهتری پیدا میکند. پس از آماده شدن ته چین میتوانید آنرا با خلال پسته و زرشک تزیین کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1823

به "چگونه یک پلو ته چین مرغ لذیذ درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک پلو ته چین مرغ لذیذ درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید