پخت غذا با زغال ریسک مرگ قلبی عروقی را افزایش می دهد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، نتایج پژوهش های محققان دانشگاه آکسفورد بریتانیا نشان می دهد استفاده بلندمدت از زغال یا چوب برای پخت ممکن است ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی را افزایش دهد.

پخت غذا با زغال ریسک مرگ قلبی عروقی را افزایش می دهد

بیماری قلبی-عروقی علت اصلی مرگ در جهان است.

در این مطالعه، محققان رابطه بین استفاده از سوخت جامد برای پخت و پز و مرگ قلبی-عروقی را آنالیز کردند. آنها همچنین تاثیر احتمالی استفاده از سوخت پاک نظیر الکتریسیته و گاز را به جای سوخت جامد مورد آنالیز قرار دادند.

این مطالعه بزرگ شامل 341,730 فرد در رده سنی 30 تا 79 سال از 10 منطقه در چین بین سال های 2004 تا 2008 بود. از آنها در مورد نحوه پخت و پز و نوع سوخت مصرفی شان سوال شد. سپس محققان طول مدت قرارگیری در معرض سوخت های جامد را آنالیز کردند.

محققان بعد از آنالیز این مطالب به این نتیجه رسیدند که آلودگی هوا ناشی از پخت و پز با سوخت های جامد نظیر زغال یا چوب تاثیر منفی بر سلامت قلب و عروق داشته و ممکن است منجر به مرگ زودهنگام گردد.

درک بنت، سرپرست تیم تحقیق، در این مورد می گوید: مطالعه ما نشان می دهد افرادی که از سوخت های جامد برای پخت و پز استفاده می نمایند باید تا حدامکان به استفاده از سوخت های پاک نظیر الکتریسیته یا گاز روی آورند.

وی در ادامه می افزاید: ما دریافتیم استفاده بلندمدت از سوخت های جامد برای پخت با ریسک بیشتر مرگ قلبی مرتبط است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 619

به "پخت غذا با زغال ریسک مرگ قلبی عروقی را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخت غذا با زغال ریسک مرگ قلبی عروقی را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید