واکنش وزرای خارجه روسیه و اسپانیا به تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش مجله پریها، ایرنا نوشت: وزاری خارجه روسیه و اسپانیا در نشست خبری مشترک تحریم های آمریکا علیه ایران را محکوم کردند.

واکنش وزرای خارجه روسیه و اسپانیا به تحریم های آمریکا علیه ایران

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه با انتقاد شدید از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، آن ها را فاقد هرگونه مآغازیت و نقض فاحش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست.

لاوروف که در کنفرانس خبری مشترک با همتای اسپانیایی خود در مادرید سخن می گفت، اضافه کرد: نحوه اعلام و اجرای این تحریم ها عمیقا موجب تاسف است. وی با تاکید بر پایبندی مسکو به برجام ادامه داد: اجرای این توافق برای کشورهایی که همچنان به ساز و کار آن پایبند هستند، ادامه خواهد داشت. وزیر امور خارجه این کشور اضافه کرد: اروپا، چین، روسیه و ایران به برجام اعلام پایبندی نموده اند. لاوروف تاکید نمود که تحریم های آمریکا، نقض فاحش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است. اشاره او احتمالا به قطعنامه 2231 این شورا است که پیرو برجام به تصویب رسیده و با حمایت از این توافق، همه قطعنامه های قبلی علیه ایران را لغو نموده بود.

در همین راستا وزیر خارجه اسپانیا نیز با انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای با ایران، تاکید نمود که مادرید تهدیدها علیه ایران را نمی پذیرد.

در ادامه نیز خوزه بورل و سرگئی لاوروف، وزرای خارجه اسپانیا و روسیه پس از دیدار دو جانبه در نشست خبری مشترک به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند. وزرای خارجه اسپانیا و روسیه سیاست های آمریکا در قبال ایران و بازگرداندن تحریم های اقتصادی علیه این کشور بشدت انتقاد کردند. بورل و لاوروف همچنین تهدیدهای دونالد ترامپ علیه مقامات ایرانی را سرزنش و تاکید نمودند، این گونه سیاست ها کارساز نخواهد بود. وزیر خارجه اسپانیا در این نشست خبری تاکید نمود که ادامه سیاست های واشنگتن مبتنی بر تهدید طرف مقابل و درخواست های یکجانبه از وی، در عصری که ما زندگی می کنیم، معنی و مفهومی ندارد. وزیر خارجه اسپانیا با بیان این مطلب که اتحادیه اروپا بر حفظ برجام تاکید دارد، گفت: این ایده رئیس جمهور ترامپ که معتقد است اگر شما با ما نیستید علیه ما هستید، سیاستی است که دیگر این روزها خریدار ندارد و به عصری دیگر مربوط می گردد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را بیان کرد اما بلافاصله انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه دیگر کشورهای امضا نماینده این توافق ضمن محکوم کردن خروج واشنگتن تاکید نمودند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می نمایند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه دنیای به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن دنیا با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت. تحریم هایی که آمریکا روز گذشته به صورت یک جانبه علیه ملت ایران بیان کرد از مدت ها قبل آغاز شده و جامعه دنیای با آنها همراهی ننموده تا جائیکه ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند او روز گذشته مجبور شد دست کم 8 کشور را از تحریم نفتی علیه ایران معاف کند که بیانگر شکست این تحریم ها است. آمریکا تاکنون مجبور شده است دست کم 8 کشور را از تحریم نفتی علیه ایران معاف کند.

49311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 فروردین 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1777

به "واکنش وزرای خارجه روسیه و اسپانیا به تحریم های آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزرای خارجه روسیه و اسپانیا به تحریم های آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید