نظام ارجاع پزشکی در 10 استان اجرا می گردد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، قاسم جان بابایی، در حاشیه همایش آشنایی با الزامات طرح نظام ارجاع پزشکی، اضافه نمود: هم اکنون این طرح در 6 استان کشور نظیر گلستان، آذربایجان شرقی، گیلان و خراسان رضوی در حال اجراست.

نظام ارجاع پزشکی در 10 استان اجرا می گردد

وی ادامه داد: نظام ارجاع پزشکی در بستر پرونده الکترونیک بیماران، تحول بزرگ در ارائه خدمت بهداشتی و درمانی به شمار می رود که کشورهای پیشرفته از سال ها پیش آن را اجرایی نموده اند.

جان بابایی، ایجاد و توسعه پرونده نظام الکترونیک، نوبت دهی الکترونیک و ارتباط مراکز بهداشتی و درمانی با سامانه الکترونیک را از پیش نیازهای عملیاتی شدن طرح نظام ارجاع پزشکی دانست.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 60 میلیون نفر از مردم کشورمان پرونده الکترونیک سلامت دارند که اکنون مشخصات آنها در پرونده الکترونیک ثبت شده است و بتدریج تکمیل تر می گردد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه طی سالهای آینده بتدریج طرح ارجاع پزشکی در تمامی مناطق کشور عملیاتی خواهد شد، گفت: اجرای این طرح بدون ایجاد زیرساخت ها، فرهنگ سازی و همراهی خدمت گیرندگان میسر نیست و در این زمینه ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان اجرایی نقش مهمی در مطلع سازی مردم دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1923

به "نظام ارجاع پزشکی در 10 استان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام ارجاع پزشکی در 10 استان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید