مسائل ورزشکاران کبدی ایلام، زمین تمرین اختصاصی وجود ندارد

به گزارش مجله پریها، خبرنگاران- گروه استان ها: ورزش کبدی یک بازی بومی و محلی است که نیازمند قدرت و مهارت و سرعت است، ورزشی پرنشاط و جذاب و سالنی که چند سالی است در استان ایلام رونق گرفته است.

مسائل ورزشکاران کبدی ایلام، زمین تمرین اختصاصی وجود ندارد

یکی از ورزشکاران رشته کبدی استان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: 19 ساله هستم و مدت نزدیک به 4 سال است که در رشته کبدی فعالیت می کنم.

وی ادامه داد: بزرگترین مسئله ای که به نظر من برای تیم کبدی ایلام داریم مکان برای تمرین است که هم اکنون در سالن ووشو به تمرینات خود می پردازیم، اگر مسئولان ما را حمایت نمایند که یک مکان مناسب تر و کامل به عنوان خانه کبدی در اختیار ما قرار دهند کبدی استان می تواند پیشرفت کند و افتخار آفرین باشند.

غلامرضا رئوفی رئیس هیئت کبدی ایلام در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هئیت کبدی استان ایلام آخرین هیئتی بود که در کشور در سال 1387 شکل گرفت و تاکنون نزدیک به 10 سال از اجرای این ورزش در استان می گذرد و موفقیت های خوبی کسب گردیده است.

رئوفی بیان داشت: جهت آماده سازی مسابقات آسیایی جاکارتا هم برای بخش آقایان و هم بخش بانوان 12 مرحله اردو در شهرهای مختلف ایران برگزار گردید .

رئیس هیئت کبدی ایلام ادامه داد: قطعا حضور در بازی های آسیایی یا هرگونه مسابقات ورزشی یک تجربه خاص را به فرد منتقل می نماید که ما نیز از این قاعده مستثنی نبودیم، دیدن مسابقات از نزدیک و تیم های خارجی و تکنیک هایی که این تیم ها در حین مسابقات اجرا می نمایند به تجربه اعضای کادر فنی تیم ها بسیار یاری می نماید.

وی اضافه نمود: بعد از بازگشت به استان طبق هماهنگی ها قرار شد یک سری کلاس های آموزشی را با هماهنگی فدراسیون برای مربیان و حتی ورزشکاران برگزار کنیم که هماهنگی اولیه در این راستا اجرا شده که مربی تیم ملی به آقایان و یا یکی از دوستان در کمیته فنی فدراسیون جهت آموزش به ایلام سفر می نمایند که هیئت کبدی استان بتواند به صندلی خود در کشور دست پیدا کند.

نیازمند سالن تمرین هستیم

وی در خصوص خانه کبدی استان اضافه نمود: طی نزدیک به 4 سال گذشته در استان یک فضایی را در اختیار هیئت کبدی استان تحت عنوان خانه کبدی قرار دادند، محل انجام تمرینات نیز در بخش آقایان و بانوان در مجموعه ورزشی شهدای قلاویزان شهر ایلام بود که به خاطر یک سری دلایل و برنامه های که اداره کل ورزش و جوانان استان داشتند این فضا را در اختیار یکی از هیئت های دیگر قرار دادند که بعد از آن تمرینات در ورزشگاه تختی شهر ایلام برگزار می شد.

رئوفی اضافه نمود: هم اکنون فضایی که در اختیار هیئت ما است، متعلق به هیئت ووشو استان است و در محل تمرینات این هیئت به تمرینات خود می پردازیم در همین راستا اداره ورزش و جوانان قول مساعد داده که یک فضای اختصاصی را مجددا در اختیار هیئت کبدی استان قرار دهد که ورزشکاران بتوانند در آن فضا با آرامش تمرین و موفقیت کسب نمایند.

رئوفی توضیح داد: اداره کل ورزش و جوانان استان برای افرادی که دعوت گردیده به اردوی تیم ملی هستند و افرادی که عضو ثابت تیم ملی هستند یک فضایی را تحت عنوان پایگاه و ورزش قهرمانی اختصاص دادند که می توانند به صورت رایگان از آن فضا تمرینات بدنسازی خود را انجام دهند و از ان فضا استفاده نمایند.

وی بیان داشت: برنامه هیئت کبدی استان این است که در شش ماهه دوم سال سعی کنیم کلاس های آموزش مربیگری و داوری را در سطح استان داشته باشیم، همچنین سال جاری بانوان ما به مسابقات لیگ برتر اعزام می شوند.

رئیس هیئت کبدی ایلام گفت: آقایان نیز به مسابقات لیگ دسته اول کبدی اعزام خواهند شد، امیدوار هستیم با تمرینات مستمری که انجام می دهند بتوانند نتیجه مطلوبی کسب نمایند.

کبدی از رشته های ورزشی موفق در ایلام

بهروز حیدرزاده مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام در این ارتباط به خبرنگاران گفت: رشته کبدی از رشته های ورزشی و پر استعداد در استان ایلام است.

وی بیان داشت: هیئت کبدی استان ایلام یکی از فعال ترین هیئت های کبدی در کشور محسوب می گردد، این رشته ورزشی در قسمت بانوان 45 نفر ورزشکار سازمان یافته دارد.

وی با اشاره به اینکه احداث سالن های اختصاصی ورزش کبدی و محل تمرین ورزشکاران از مطالبات به حق ورزشکاران است، گفت: با اختصاص اعتبارات لازم این مسائل حل می گردد.

حیدرزاده توضیح داد: یکی از مهمترین مسائل ورزش کبدی استان و البته کل استان نبود اسپانسر است که باید شرکت های بزرگ نفت و گاز در استان از ورزش استان حمایت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1069

به "مسائل ورزشکاران کبدی ایلام، زمین تمرین اختصاصی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل ورزشکاران کبدی ایلام، زمین تمرین اختصاصی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید