قرعه قرارداد 10 میلیارد دلاری پنتاگون به نام کدام غول فناوری می افتد؟ ، رقابت سنگین آمازون و مایکروسافت ادامه دارد

به گزارش مجله پریها، آمازون و مایکروسافت برای دریافت قرارداد 10 میلیارد دلاری پنتاگون به شدت با یکدیگر مبارزه می نمایند و احداث دومین دفتر مرکزی آمازون در ویرجینیا می تواند حرکت استراتژیک جف بیزوس برای جلب نظر مثبت مدیران پنتاگون باشد.

قرعه قرارداد 10 میلیارد دلاری پنتاگون به نام کدام غول فناوری می افتد؟ ، رقابت سنگین آمازون و مایکروسافت ادامه دارد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تحلیلگران می گویند، کریستال سیتی، ویرجینیا، احتمالا مقر بعدی آمازون برای ساختن دومین دفتر مرکزی موسوم به HQ2 است و این نشان دهنده این واقعیت است که جف بیزوس در کوشش است هر چه سریعتر به واشنگتن نزدیک گردد.

جالب است بدانید هزینه دریافتی این پروژه 20 میلیارد دلار تخمین زده می گردد که هزینه های ابری برای جذب نظر مثبت دولت از آن کم می گردد. اما به طور کلی هر شرکتی که برنده گردد، احتمالا بزرگترین بازیکن در کسب و کار ابری است.

یک تحلیلگر در این خصوص می گوید: من فکر نمی کنم زمان حرکت آمازون به سمت واشنگتن برای احداث دفتردوم خود، اتفاقی باشد.

کریستال سیتی در ایالت ویرجینیا به عنوان یکی از کاندیدهای برتر دفتر مرکزی آمازون تبدیل گردیده است و اکنون آمازون برای قرارداد ابری و 10 میلیارد دلار سرمایه با مایکروسافت رقابت می نماید.

قرارداد وزارت دفاع امریکا، زیرساخت مشترک اداره دفاع را پشتیبانی می نماید و یک قرارداد 10 ساله است که به یک شرکت واحد اختصاص داده خواهد شد تا اطلاعات پنتاگون را روی فضای ابری قرار دهد. تحلیلگران در شرکت مالی Wedbush Securities می گویند که پیشنهادات این قرارداد عظیم در ماه اکتبر بسته گردیده است، اما اکنون که پیشنهادات مورد آنالیز قرار می گیرند، سرمایه گذاران در مایکروسافت و آمازون باید هشیار باشند.

این بزرگترین معامله ابری دولتی است. هر شرکتی که این قرارداد را به دست آورد، به خوبی برنده خواهد شد تا قراردادهای دولتی آینده را نیز به دست آورد.به همین دلیل است که آمازون در نظر دارد حرکت خود را به ویرجینیا قطعی کند. آمازون باید یک پایگاه عملیاتی در نزدیکی واشنگتن دی سی، داشته باشد تا حضور خود را در محافل فدرال افزایش دهد.

در سوی دیگر ماجرا، مایکروسافت دارای یک دفتر در واشنگتن دی سی است، اما اگر آمازون HQ2 را در کریستال سیتی ایجاد کند، پردیس بزرگ آمازون که 25000 کارمند دارد، به راحتی مایکروسافت را خرد می نماید.

با این حال، مایکروسافت نیز مقادیر قابل توجهی از پول، زمان و کوشش خود را برای این قرارداد ابری دولتی، صرف نموده است.اگر مایکروسافت برنده گردد، این یک موفقیت بزرگ برای مدیر عامل مایکروسافت؛ ساتیا نادلا خواهد بود.

اما سیاست نیز در این میان بی تاثیر نیست. بر هیچ شخصی پوشیده نیست که میانه دونالد ترامپ و بیزوس کاملا شکر آب ست. بنابراین جف بیزوس از این منظر در جایگاهی لرزان ایستاده است. باید دید در نهایت پنتاگون با کدام غول فناوری قرارداد خواهد بست.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 آبان 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 866

به "قرعه قرارداد 10 میلیارد دلاری پنتاگون به نام کدام غول فناوری می افتد؟ ، رقابت سنگین آمازون و مایکروسافت ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرعه قرارداد 10 میلیارد دلاری پنتاگون به نام کدام غول فناوری می افتد؟ ، رقابت سنگین آمازون و مایکروسافت ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید