فیلم ها نباید بر اساس معیارهای سیاسی ارزیابی شوند!

به گزارش مجله پریها، کارگردان فیلم روسی 28 سرباز پانفیلو که برای نمایش فیلمش به جشنواره فیلم مقاومت آمده است، گفت: اگر فستیوال ها صادقانه برگزار شوند و فیلم ها را نه براساس معیارهای سیاسی بلکه براساس معیارهای هنری ارزیابی نمایند می توان به آنها اطمینان داشت درحالیکه اکنون خیلی این ارزیابی هنری وجود ندارد.

فیلم ها نباید بر اساس معیارهای سیاسی ارزیابی شوند!

کیم دروزینین یکی از کارگردانان که این روزها برای نمایش فیلمش در جشنواره فیلم مقاومت در تهران حضور دارد در گفت وگو با خبرنگاران درباره سینمای ایران و آشنایی خود با این سینما گفت: در روسیه بازار فیلم به اندازه کافی باز نیست به همین دلیل اکثر مردم آشنایی چندانی با سینمای ایران ندارند و این فستیوال راه خوبی برای آشنایی با سینمای ایران است.

او که فیلمش را با موضوعی ملی ساخته است، درباره پتانسیل سینما و ترویج ارزش ها و فرهنگ ها توسط آن شرح داد: از نگاه من هنر و سینما یک پتانسیل بسیار قوی برای نزدیک ساختن ملت ها و مردم کشورها به یکدیگر دارد. هنر همیشه مردم را به وجد می آورد و به سوالات آنها پاسخ می دهد و حتی گاهی مثال هایی برای حل مسایل پیچیده ارایه می نماید.

این کارگردان اضافه نمود: ما به عنوان فعالان هنر باید جلوه ای از دنیا را روی زمین و برای مردم بسازیم.

او همچنین درباره جشنواره فیلم مقاومت و رویکرد آن در حمایت از موضوعات مرتبط با مقاومت و ایستادگی کشورها اعلام کرد: فستیوال ها را باید به صورت دایمی و با هر موضوعی برگزار کرد چون همیشه اجازه می دهند مردم و هنرمندان دیگر کشورها به یکدیگر نزدیک شوند. از طرفی جنگ و مقاومت همیشه موضوعی جدید و به روز است و آنالیز زندگی یک فرد، جامعه یا مسایل یک کشور در زمان جنگ، می تواند در یک فیلم بسیار جالب باشد.

دروزنین درباره اینکه چقدر می تواند به فستیوال های معتبر دنیای برای ارایه فیلمش اطمینان داشته باشد، اظهار کرد: اگر این فستیوال ها صادقانه برگزار شوند و فیلمها را نه براساس معیارهای سیاسی بلکه براساس معیارهای هنری ارزیابی نمایند می توان به آنها اطمینان داشت درحالیکه اکنون خیلی این ارزیابی هنری وجود ندارد.

این فیلمساز درباره نظرش نسبت به فیلمسازی در ایران نیز گفت: برای من ایران یک کشور غیرمعمولی است و دوست دارم اطلاعات بیشتری نسبت به آن داشته باشم، برای من جالب است که به عنوان یک هنرمند وارد این کشور شوم و در آن فیلم بسازم.

وی در خاتمه اظهار کرد: من حتی می توانم از نقاطی از تهران برایتان عکس بگیرم که برای شما جالب باشد و خودتان هم ندیده باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1933

به "فیلم ها نباید بر اساس معیارهای سیاسی ارزیابی شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ها نباید بر اساس معیارهای سیاسی ارزیابی شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید