فیسبوک رکورد جریمه شدن را شکست!

به گزارش مجله پریها، پایان پس از کش و قوس های فراوان، جریمه ای سنگین برای غول شبکه های اجتماعی دنیا مشخص شد. این بالاترین نرخ جریمه ای است که دفتر کمیساریای اطلاعات انگلستان تا کنون مشخص نموده است.

فیسبوک رکورد جریمه شدن را شکست!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، دفتر کمیساریای اطلاعات انگلستان (ICO) با پیگیری این پرونده تصمیم گرفت رقم 645 هزار دلار را برای جریمه فیسبوک معین کند.

در اطلاعیه مندرج در پرونده این جریمه اعلام گردیده که با توجه به سوء استفاده از داده های مربوط به حداقل یک میلیون کاربر بریتانیایی که به طور غیرمستقیم پردازش گردیده بوده و فیس بوک در خصوص انجام اقدامات فنی و سازمانی مناسب علیه آن مغلوب شد، این جریمه به فیسبوک وارد گردیده است.

جالب است بدانید این نرخ جریمه حداکثر مقدار مجاز تحت قانون حفاظت از داده های سال 1998 است. ICOجریمه مقدماتی را در ماه جولای صادر کرد.با این تفاسیر بیراه نیست اگر بگوییم فیسبوک رکورد جریمه شدن را شکسته است.

جالب است که فیسبوک در بیانیه ای بیان کرد که: ما بسیار سپاسگزاریم که ICO همکاری کامل خود را در طول تحقیقات ارائه نموده و تایید نموده است که آنها هیچ شواهدی را برای نشان دادن این موضوع که فیسبوک با برنامه ریزی عمدی اطلاعات کاربران خود را با کمبریج آنالیتیکا به اشتراک گذاشته باشد مشاهده ننموده است. اکنون که تحقیقات آنها کامل است، ما امیدواریم که ICO اکنون اجازه دهد تا ما به سرورهای CA دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم اطلاعاتی را که دریافت نموده ایم، آنالیز کنیم.

درآمد سالانه این غول رسانه های اجتماعی در سال 2017 تقریبا 40 میلیارد دلار بود که در نتیجه قوانین GDPR ممکن بود جریمه ای معادل 1.6 میلیارد دلار داشته باشد.

منبع: انتخاب
انتشار: 6 آبان 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 738

به "فیسبوک رکورد جریمه شدن را شکست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک رکورد جریمه شدن را شکست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید