فیس بوک برای شناسایی آسیب های امنیتی برنامه های ثالث جایزه می دهد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، به دنبال رسوایی گسترده ناشی از استفاده بدون اجازه شرکت کمبریج آنالیتیکا از داده های خصوصی کاربران فیس بوک، این شرکت در کوشش است جلوی وقوع رخدادهای مشابه را به هر شکل ممکن بگیرد.

فیس بوک برای شناسایی آسیب های امنیتی برنامه های ثالث جایزه می دهد

فیس بوک در ماه های اخیر به طور گسترده کوشش نموده تا بر عملکرد شرکت های ثالث همکار با خود نظارت کند و دریابد که آنها چگونه از اطلاعات خصوصی کاربران استفاده می نمایند و آیا در جریان این فرایند، مواردی از انتقال مخفیانه داده های کاربران و نقض حریم شخصی اتفاق می افتد یا خیر.

در همین راستا فیس بوک طرح جدیدی را به اجرا گذاشته تا معین گردد برنامه های ثالث موجود در این شبکه اجتماعی و وب سایت های همکاری با آن دارای ضعف ها و مشکلات امنیتی هستند یا خیر و چگونه از اطلاعات خصوصی کاربران استفاده می نمایند.

بر همین اساس کاربران باید بتوانند در مورد نحوه استفاده این برنامه ها و سایت ها از داده های خود تصمیم گرفته و فرایند مذکور را مدیریت نمایند و هر سایت یا برنامه ای که به روش دیگری عمل کند، متخلف است.

حداقل پاداش کشف و انتشار اطلاعات این تخلفات برای فیس بوک 500 دلار است و در مورد آسیب پذیری های جدی تر مبالغ بیشتری پرداخت می گردد. سایت ها و برنامه های آسیب پذیر بعد از شناسایی تا زمان برطرف مشکل معلق گردیده و غیرقابل استفاده خواهند ماند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 656

به "فیس بوک برای شناسایی آسیب های امنیتی برنامه های ثالث جایزه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک برای شناسایی آسیب های امنیتی برنامه های ثالث جایزه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید