از فواید چای سبز برای سلامتی چه میدانید

به گزارش مجله پریها، چای سبز، بومی چین و هند است و از مزایای بهداشتی آن در طول قرنها در سطح دنیای تقدیر گردیده است، این چایی اخیرا در ایالات متحده محبوبیت فراوانی یافته است. چایی دومین نوشیدنی پر مصرف بعد از آب است. با این حال، 78 درصد از چای مصرف گردیده در سراسر دنیا سیاه است و تنها 20 درصد سبز است. نوع برگ چایی میزان آنتی اکسیدان موجود درد آن را نشان می دهد. چایی سبز دارای بیشترین مقدار آنتی اکسیدان است و کمتر از چایی های دیگر فرآوری می گردد، به همین دلیل دارای آنتی اکسیدان و پلی فنول های مفید برای بدن است.

از فواید چای سبز برای سلامتی چه میدانید

حقایقی درباره چای سبز

  • چای سبز در تهیه داروهای طب سنتی هند و چین استفاده گردیده است.
  • این چای انواع مختلفی دارد.
  • چای سبز می تواند به جلوگیری از طیف وسیعی از بیماری ها از جمله سرطان کمک کند.
  • برای اثبات بعضی از ادعاهای محققان به تحقیقات بیشتری احتیاج است.

فواید چای سبز برای سلامتی

چای سبز در طب سنتی چین و هند برای کنترل خونریزی و زخم های التهابی استفاده می گردد، همچنین از این چای برای هضم، بهبود قلب، سلامت روان و تنظیم دمای بدن کمک می گیرند.

مطالعات اخیر نشان داده است چای سبز می تواند روی خیلی از مسائل مربوط به بدن، از کاهش وزن تا اختلالات کبدی، دیابت نوع 2 و بیماری آلزایمر تاثیر مثبت بگذارد. اما برای اثبات صد در صد این موارد به تحقیقات بیشتری احتیاج است.

کاهش کلسترول

تحقیقات منتشر گردیده در سال 2011 نشان داد چایی سبز می تواند میزان ال دی ال که همان کلسترول بد خون است را کاهش دهد.

خطر سکته مغزی

شما می توانید با تغییر سبک زندگی و اضافه کردن چای سبز به رژیم غذایی روزانه تان خطر سکته مغزی را کاهش دهید.

دیابت نوع 2

مطالعاتی که در این باره اجرا شده با هم متناقض هستند. بعضی از تحقیقات نشان داده خطر ابتلا به دیابت نوع 2 برای افرادی که بیش از حد از این نوشیدنی استفاده می نمایند بیشتر است و تحقیقات دیگر نشان داده این نوشیدنی می تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.

پیشگیری از سرطان

به گفته موسسه ملی سرطان، پلی فنول های چای باعث کاهش رشد تومور در مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی گردیده است و می توانند از آسیب ناشی از اشعه UVB ماوراء بنفش محافظت نمایند. در کشورهایی که مصرف چای سبز زیاد است، معمولا میزان سرطان کمتر است، اما هنوز کاملا تعیین نیست که چای سبز از بروز سرطان جلوگیری نموده است یا عوامل دیگر شیوه زندگی آن ها.

تحقیقات نشان داده این چای روی سرطان هایی مانند سرطان روده، کبد، سینه، پوست و... تاثیرات مثبتی داشته است.

سلامت قلب

در طی یک آزمایش که روی افراد مختلف انجام گرفت تعدادی از شرکت نمایندگان روزی 5 فنجان چای می نوشیدند و تعداد دیگری فقط یک فنجان از آن را می نوشیدند. نتیجه نشان داد خطر مرگ و میر به ویژه بر اثر بیماری قلبی عروقی، در شرکت نمایندگانی که حداقل 5 فنجان چای سبز را در روز نوشیدند، به میزان قابل توجهی کمتر از افرادی بود که کمتر از یک فنجان چای در روز نوشیدند.

چای سبز حاوی کاتچین و ترکیبات پلی فنیکی است که به نظر می رسد اثرات محافظتی متعددی را به ویژه در سیستم قلبی عروقی اعمال نمایند.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 26 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 704

به "از فواید چای سبز برای سلامتی چه میدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از فواید چای سبز برای سلامتی چه میدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید