فواید تخم کدو برای سلامتی

به گزارش مجله پریها، تخم کدو بسیار کوچک است اما سرشار از مواد مغذی است. خوردن تنها مقدار کمی از آن ها می تواند مقدار قابل توجهی از چربی های سالم، منیزیم و روی بدن را تامین کند. به همین دلیل دانه های کدو دارای فواید بالایی برای سلامتی هستند. این دانه ها باعث بهبود سلامت قلب، سلامت پروستات و حفاظت در برابر سرطان های خاص می گردد. این دانه ها را می توان به راحتی در رژیم غذایی خود جای داد. در ادامه با فواید تخم کدو آشنا می شویم.

فواید تخم کدو برای سلامتی

فواید تخم کدو برای سلامتی

کاهش احتمال ابتلا به سرطان

دانه های کدو به دلیل داشتن مواد مغذی به کاهش ابتلا به سرطان شکم، سینه، ریه، پروستات و روده یاری می نمایند. تحقیقات نشان داده که از طریق خوردن تخم کدو، زنان می توانند درصد ابتلا به سرطان سینه را در خود تا حد چشمگیری کم نمایند. مطالعات بیشتر نشان داده مکمل های حاوی دانه های کدو پتانسیل کاهش رشد سلول های سرطانی پروستات را دارند.

سرشار از منیزیم

تخم کدو یکی از بهترین منابع طبیعی منیزیم است.به دلیل اینکه کمبود منیزیم بین مردم مخصوصا در جوامع غرب، رایج است این مسئله حائز اهمیت است. در آمریکا مصرف منیزیم 79 درصد کمتر از میزان توصیه گردیده است. منیزیم برای انجام بیش از 600 واکنش شیمیایی در بدن لازم است. این ماده به کنترل فشار خون، کاهش خطر بیماری های قلبی، تشکیل استخوان ها و تنظیم سطح قند خون افراد یاری می نماید.

سرشار از مواد مغذی

هر 28 گرم تخم کدو دارای 151 کالری انرژی است. بیشتر کالری موجود در آن به دلیل وجود چربی و پروتئین در آن است. تخم کدو حاوی مواد مغذی مانند فیبر، کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین K، فسفر، منگنز، منیزیم و بسیاری ماده مغذی دیگر است.

همچنین تخم کدو دارای مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب چندغیراشباعی، پتاسیم، ویتامین B12 (ریبوفلاوین) و فولات است. وجود مواد مغذی مختلف در تخم کدو و روغن آن برای سلامت فرد بسیار مفید است.

سرشار از آنتی اکسیدان

تخم کدو سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین e است. آنتی اکسیدان می تواند تورم را کاهش داده و از سلول های شما در مقابل رادیکال های آزاد مضر محافظت کند. به همین دلیل است که مصرف غذاهایی که غنی از آنتی اکسیدان ها هستند می توانند به محافظت در برابر بسیاری از بیماری ها یاری نمایند. محققان معتقدند که سطح بالای آنتی اکسیدان های موجود در دانه های کدو، تا حدودی بر سلامتی افراد تاثیر می گذارد.

سرشار از فیبر

وجود مقدار زیادی فیبر، از دیگر فواید تخم کدو است. هر وعده 28 گرمی تخم کدوی کامل (با پوست) دارای 5/2 گرم فیبر است؛ البته با برداشتن پوست تخم کدو 1/7 گرم از این مقدار کاسته می گردد. ولی باز هم مقدار باقی مانده زیاد است و به سلامت فرد یاری شایانی می نماید.

رژیم غذایی سرشار از فیبر به سلامت دستگاه گوارش یاری می نماید. همچنین رژیم های غذایی سرشار از فیبر خطر بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و چاقی را کاهش می دهد.

داشتن خواب راحت

اگر مشکل کم خوابی یا بد خوابی دارید، مصرف مقداری تخم کدو قبل از خوابیدن می تواند در داشتن خوابی راحت به شما یاری کند. تخم کدو سرشار از تریپتوفان است. تریپتوفان اسید آمینه ای است که باعث خواب بهتر افراد می گردد. مصرف روزانه تقریبا 1 گرم تریپتوفان می تواند به خوابیدن یاری کند. البته برای تأمین 1 گرم تریپتوفان باید نزدیک به 200 گرم تخم کدو بخورید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 28 آبان 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 917

به "فواید تخم کدو برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید تخم کدو برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید