فناوری تشخیص افتادن در اپل واچ سری 4 را باید خودتان فعال کنید

به گزارش مجله پریها، بر کسی پوشیده نیست که اپل می خواهد، اپل واچ سری 4 تنها ساعت هوشمند و گجت پوشیدنی باشد که شما به آن احتیاج دارید. و خب طبیعتا برای خرید آن باید ابتدا یک آیفون هم تهیه کنید. در شرایطی که بسیاری فکر می نمایند ECG یا سنسورهای پایش نوار قلب بهترین ویژگی اپل واچ سری چهارم هستند، باید به شما بگوییم که خیر؛ ویژگی تشخیص افتادن کاربر تبدیل به مهم ترین و پربحث ترین قسمت اپل واچ سری 4 گردیده و بسیاری از خبرنگاران حوزه تکنولوژی و همینطور یوتوبرها، به دنبال این هستند ببینند این ویژگی چطور کار می نماید. اگر با این ویژگی آشنایی ندارید باید بگوییم که اپل واچ سری 4 می تواند افتادن را تشخیص دهد و اگر احتیاج به یاری داشتید و به فرض بیهوش شدید، با اورژانس تماس بگیرد و موقعیت مکانی شما را گزارش دهد. این ویژگی جذاب در حالت پیش فرض برای افراد زیر 65 سال خاموش بوده و باید از اپلیکیشن Watch در آیفون خود، آن را فعال کنید.

فناوری تشخیص افتادن در اپل واچ سری 4 را باید خودتان فعال کنید

با توجه به اینکه چقدر اپل در مورد این ویژگی در کنفرانس خود شرح داد و آن را تبلیغ کرد، بسیاری انتظار داشتند که فناوری تشخیص افتادن یا Fall Detection به صورت پیش فرض برای همه کاربران فعال باشد. اما آنطور که یکی از کاربران Reddit متوجه گردیده، این ویژگی برای افرادی که سن خود را در اپل آی دی خود 65 یا بالاتر انتخاب نموده اند، به صورت پیش فرض فعال خواهد بود و دیگران باید از بخش Emergensy SOS در اپلیکیشن واچ روی آیفون، آن را فعال نمایند.

البته بگذارید اینطور هم بگوییم که احتمالا شما اگر جوان و فعال هستید، احتیاجی به فعال کردن آن هم ندارید. فناوری تشخیص افتادن به تعدادی سنسور و الگوریتم اتکا نموده تا تشخیص دهد که آیا کاربر افتاده یا خیر. فعالیت های شدید ورزشی نیز ممکن است باعث گردد که اپل واچ تصور کند شما افتاده اید در صورتی که اینطور نیست و از همین رو پیشنهاد می کنیم اگر ورزشکار هستید، احتیاجی به فعال کردن آن ندارید.

اما اگر اپل واچ تشخیص دهد که شما افتاده اید، چه اتفاقی می افتد؟ بگذارید اینطور بگوییم که قرار نیست بلافاصله اپل واچ به اورژانس زنگ زده و تا شما از زمین بلند می شوید، توسط آمبولانس ها احاطه شوید! اپل واچ اگر تشخیص دهد که به زمین افتاده اید، ابتدا یک بار روی دست شما ویبره می زند. سپس صدای آلارم پخش نموده و پیغام اخطار را نمایش می دهد. اگر حالتان خوب باشد می توانید گزینه مربوط را انتخاب کنید تا اپل واچ با اورژانس تماس نگیرد. اپل واچ حتی اگر تشخیص دهد که دست شما تکان خورده، بازهم فرآیند تماس با اورژانس را به تاخیر می اندازد تا مطمئن گردد که شما واقعا به اورژانس احتیاج دارید. اگر یک دقیقه بعد از افتادن بدون حرکت باشید، اپل واچ شمارش اعداد تا 15 را شروع نموده و اگر اینبار هم پاسخی دریافت نکند، با اورژانس تماس خواهد گرفت و موقعیت مکانی شما را اعلام خواهد نمود.

در نهایت باید بگوییم ویژگی تشخیص افتادن در اپل واچ سری 4 بی نقص نیست و آنطور که برخی یوتوبرها متوجه شدند، برای این ساعت مهم است که افتادن شما چقدر سخت و یا معمولی است. اگرچه این ویژگی ممکن است در برخی موارد حتی جان افراد را هم نجات دهد اما احتمال خطا هم در آن وجود دارد.

منبع: Slashgear

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1334

به "فناوری تشخیص افتادن در اپل واچ سری 4 را باید خودتان فعال کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری تشخیص افتادن در اپل واچ سری 4 را باید خودتان فعال کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید