عرضه اولیه توکن با پشتوانه طلا در بلاک چین رونمایی شد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، وحیدالله فاطمی در مراسم رونمایی از اولین توکن با پشتوانه طلا در بلاک چین گفت: اراده چهار بانک بزرگ کشور برای ایجاد کنسرسیومی بزرگ شکل گرفته و بر اساس کوشش ها و فعالیت های آن، اکنون شاهد رونمایی و عرضه اولیه توکن با پشتوانه طلا در بلاک چین هستیم این در شرایطی است که شاید سال قبل کسی باور نمی کرد که ایران به چنین هدفی دست یابد و کمتر از یک سال بتواند این توکن را عرضه نماید.

عرضه اولیه توکن با پشتوانه طلا در بلاک چین رونمایی شد

مدیر بخش اجرایی این کنسرسیوم اضافه کرد: این ابزار برای رفاه مردم، یاری به خدمات رسانی بانک ها و دستیابی به فناوری بلاک چین است که می تواند بانک ها را توانمند نموده تا فناوری های نوینی را به مردم عرضه نمایند بنابراین می توان با شجاعت تمام این توانمندی را نشان داد.

وی توضیح داد: اولین تجربه به صورت گسترده در سطح عمومی برای عرضه اولیه توکن را شاهد هستیم که به یاری چهار بانک و شرکت های هلدینگ آی تی آنها شکل گرفته است.

به گفته فاطمی، عرضه توکن به صورت گسترده برای انواع دارایی ها قابلیت اجرایی دارد و البته این توکن با پشتوانه طلا، راهی برای حفظ سرمایه های مردم است.

مدیر سامانه عرضه اولیه توکن با پشتوانه طلا و بلاک چین اعلام نمود: گام اصلی ما برای توکنایز کردن اموال مازاد بانک ها و سایر دارایی های نظام بانکی است و زمینه فراوری ابزار جدید و نوین مالی را برای کشور رقم می زند.

وی ادامه داد: تفاوت توکن نسبت به یونیت های سرمایه گذاری در آن است که توکن در قالب یک کیف پول و ابزار موبایلی در اختیار مردم قرار می گیرد و با توجه به سرعت مبادله در این ابزار، می توان شاهد تحول بود.

فاطمی گفت: سپرده گذاری در این زمینه را بیش از حفظ ریال خواهیم داشت و کوشش می کنیم تا سایر دارایی های منجمد را به چرخه اقتصادی وارد کنیم چرا که اگر بتوان دارایی ها را نقدپذیر کرد، قدرت معاملاتی پیدا می نماید.

وی در ادامه به برخی نگرانی های اقتصاددانان در خصوص قدرت معاملاتی این ابزار و تأثیر آن بر تورم، اشاره و اعلام نمود: اگر قدرت معامله پذیری را در مسیر فراوری به خدمت بگیریم، به طور قطع ارزش مازاد ایجاد خواهیم کرد بنابراین کوشش داریم این تجربه را به نحوی پیاده سازی نموده که نگرانی ها رفع گردد.

مدیر سامانه عرضه اولیه توکن با پشتوانه طلا و بلاک چین معتقد است بانکداری الکترونیک در ایران بدون در نظر دریافت جوانب کامل آن شروع گردیده و اگر برخی الگوهای آن را متناسب با شرایط اقتصادی تدوین می کردیم، به وضعیت بهتری دست می یافتیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1375

به "عرضه اولیه توکن با پشتوانه طلا در بلاک چین رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه اولیه توکن با پشتوانه طلا در بلاک چین رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید