عدم فعالیت های ورزشی چه بلایی بر سر دختران نوجوان می آورد؟

به گزارش مجله پریها، یک پزشک درباره عوارض جدی عدم فعالیت های ورزشی در دختران نوجوان توضیحاتی ارائه داد.

عدم فعالیت های ورزشی چه بلایی بر سر دختران نوجوان می آورد؟

به گزارش، دکتر احمد باقری مقدم اضافه کرد: با افزایش روند چاقی در دختران قبل از سن بلوغ، به دلیل رشد بیش از حد غضروف ها و تبدیل زود هنگام آن ها به استخوان سبب بلوغ زودرس و کوتاهی قد و قامت این افراد در آینده خواهد شد.

وی گفت: دخترانی که از دوران کودکی دچار چاقی هستند با افزایش روند چاقی، نداشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش نکردن، غضروف صفحه رشد استخوانی آنها زودتر بسته می گردد در نتیجه قد و قامت کوتاه تری نسبت به افراد عادی خواهند داشت ضمن اینکه تغذیه درست، ورزش ایده آل و خواب مناسب سبب می گردد تا بلوغ دختران طی زمان مقرر انجام گردد.

:تاثیر عجیب رنگ پوست در چاقی و لاغری دختران

باقری مقدم توضیح داد: دخترانی که به رشته هایی همچون ژیمناستیک، اسکیت، پاتیناژ، دو استقامت و ورزش های رزمی می پردازند احتیاج به کاهش وزن زیادی دارند و با انجام فعالیت های ورزشی در آینده با مسائل زیادی روبرو خواهند بود. از سوی دیگر ورزشکاران این رشته ها به دلیل از دست دادن اشتهای خود انرژی کافی دریافت نمی نمایند و همین مساله در نامنظم بودن قاعدگی دختران تاثیر بسزایی دارد. نکته مهم در این ارتباط بی اطلاع بودن مربیان، ورزشکاران و خانواده ها از این موضوع است و متوجه این قضیه نیستند که اگر قاعدگی دختران بیش از سه ماه به تاخیر بیفتد نشانه خوبی نیست و احتیاج به پیگیری درمانی دارد.

منبع:ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 فروردین 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1895

به "عدم فعالیت های ورزشی چه بلایی بر سر دختران نوجوان می آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم فعالیت های ورزشی چه بلایی بر سر دختران نوجوان می آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید