طرز تهیه چای و دمنوش طبیعی با انواع میوه در خانه

به گزارش مجله پریها، دم کردن انواع چای و دمنوش با طعم میوه ها و برگ های گیاهان معطر مختلف یکی از سرگرمی های مورد علاقه اغلب افراد به خصوص در فصل پاییز و زمستان است. برخی از این چای و دمنوش ها خاصیت درمانی دارند و برخی دیگر به خاطر طعم مطبوع شان و احساس گرمایی که به بدن می بخشند مورد علاقه افراد مختلف هستند. خواص درمانی و طرز تهیه چای و دمنوش طبیعی با انواع میوه را از سایت THE DELICIOUS CRESCENT در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه چای و دمنوش طبیعی با انواع میوه در خانه

دمنوش و چای میوه ای را با چای سبز یا سفید درست کنید

یکی از بهترین خواص درست کردن چای و دمنوش طبیعی با انواع میوه این است که احتیاجی به شیرین کردن آن ها با انواع قند و شیرینی و شکر نیست و طعم شیرین میوه خشک کفایت می نماید. البته میزان شیرین شدن طعم دمنوش بستگی به طعم و شیرینی میوه ای دارد که با آن دمنوش و چای درست می کنید. تا به حال چای سفید را امتحان نموده اید. چای سفید بومی کشور چین و شمال هند است و نسبت به چای سبز و سیاه طعم و رنگ ملایم تری دارد. چای سفید از برگ های تازه و جوان چای بدون طی کردن مراحل کامل خشک کردن چای درست می گردد به همین دلیل برای درست کردن چای و دمنوش طبیعی با انواع میوه بهتر است از چای سفید استفاده کنید.

خواص مفید چای سبز برای سلامت بدن

*چای سفید سرشار از فیلوفنول و آنتی اکسیدان های مفید برای بدن است. به عقیده پزشکان میزان آنتی اکسیدان موجود در چای سفید بسیار بیشتر از چای سبز است.

*چای سبز خواص ضد پیری دارد و برای پیشگیری از بسیاری بیماری ها به خصوص پایین آوردن فشار خون بسیار مفید است.

*نوشیدن منظم چای سبز سبز افزایش تراکم و چگالی استخوان ها، سلامت پوست و دندان ها می گردد. این در حالی است که چای سفید مثل چای سبز و قهوه سبب تغییر رنگ دندان ها نمی گردد.

چطور چای و دمنوش طبیعی با انواع میوه خشک درست کنیم

  1. برای درست کردن چای و دمنوش طبیعی با انواع میوه، نوع میوه ای که انتخاب می کنید بسیار مهم است. بهتر است از میوه های تازه، رسیده و شیرین فصل برای خشک کردن استفاده کنید.
  2. دقت کنید که میوه ای که انتخاب می کنید زیادی خشک و بدون آب نباشد. میوه بیش از حد خشک رنگ چای و دمنوش میوه ای را تیره می نماید و طعم بیش از حد کاراملی به آن می بخشد.
  3. اگر دستگاه میوه خشک کن ندارید بهتر است میوه های مورد علاقه تان را در فر خشک کنید.
  4. از میوه ها، برگ خشک و گل هایی استفاده کنید که خوشبو هم هستند.
  5. برای درست کردن چای و دمنوش طبیعی با انواع میوه بهتر است از چای سفید استفاده کنید چون هم طعم ملایم تری دارد و هم طعم میوه ها را بهتر به خودش جذب می نماید. در صورتی که چای سفید در دسترس ندارید چای سبز هم گزینه مناسبی است.

چطور در فر میوه خشک درست کنیم

اگر در منزل حیاط ندارید یا به خاطر فصل زمستان نمی توانید از آفتاب برای خشک کردن میوه استفاده کنید می توانید در فر میوه ها را خشک کنید. برای خشک کردن میوه در فر ابتدا میوه ها شسته و به صورت قطعات باریک و هم اندازه برش بزنید و اسلایس کنید. یک محلول شامل نصف آب و نصف آب لیموترش درست کنید و میوه ها را به مدت 5 دقیقه در این محلول خیس کنید.

کف سینی فر را با یک کاغذ روغنی بپوشانید و میوه ها را روی آن بچینید. فر را روشن کنید و روی درجه حرارت 90 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. خشک شدن میوه ها به تدریج و به آرامی صورت می گیرد و ممکن است 6 تا هشت ساعت یا بیشتر زمان ببرد. سینی فر را چند بار جا به جا کنید تا میوه ها یکدست خشک شوند. همچنین برای یکدست خشک شدن میوه ها باید چندین بار میوه ها را زیر و رو کنید. هنگامی که سینی را از فر خارج می کنید میوه ها نباید مرطوب و چسبناک باشند. اگر میوه ها هنوز رطوبت داشتند باید زمان بیشتری در فر بمانند تا تمام آب شان را از دست بدهند. اگر می خواهید از میوه خشک برای دم کردن انواع چای و دمنوش استفاده کنید بهتر است آن ها را به قطعات کوچک تر خرد کنید.

اگر فر شما درجه حرارت 100 درجه یا پایین تر ندارد از گرم نگه دار فر برای خشک کردن میوه استفاده کنید. در این صورت مدت زمان بیشتری برای خشک کردن میوه لازم دارید. زمانی که میوه ها کاملا خشک، بدون آب و چیپسی شدند پروسه خشک شدن میوه به سرانجام رسیده است.

طرز تهیه 60 فنجان دمنوش طبیعی با انواع میوه خشک و گل محمدی

تهیه چای و دمنوش طبیعی با انواع میوه خشک مثل انواع توت، سیب و برگ های خشک گل محمدی به همراه چای سفید یا سبز در منزل کار سختی نیست. شما به راحتی می توانید در منزل انواع میوه ها را خشک کنید. بعد از آماده گردیده میوه خشک برای درست کردن چای و دمنوش طبیعی به این روش عمل کنید:

پرتقال خشک: 1و ½ پیمانه

سیب خشک: 1و ½ پیمانه

توت فرنگی خشک: 1و ½ پیمانه

گل محمدی خشک: 1و ½ پیمانه

چای سفید خشک: 2 پیمانه

سبزی خشک معطر مثل نعنا: ½ پیمانه

چای سفید را با مقداری آب دم کنید. برای دم کردن چای و دمنوش طبیعی با انواع میوه، میوه خشک ها و گل محمدی خشک گردیده را در چای سفید بریزید. در صورت تمایل نعنا هم اضافه کنید. برای دم کردن چای سفید حتما از آب گرم (نه آب در حال جوش) استفاده کنید. آب در حال جوش طعم چای سفید را تلخ می نماید. به ازای هر 2 قاشق چایخوری چای سفید یک فنجان آب گرم ضروری است. زمان دم کشیدن چای سفید بیشتر از چای سیاه است. چای سفید برای دم کشیدن به 7 تا ده دقیقه زمان احتیاج دارد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 17 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1028

به "طرز تهیه چای و دمنوش طبیعی با انواع میوه در خانه" امتیاز دهید

11 کاربر به "طرز تهیه چای و دمنوش طبیعی با انواع میوه در خانه" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چای و دمنوش طبیعی با انواع میوه در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید