طرز تهیه پیتزا سیسیلی با پپرونی، موزارلا و سس تند

به گزارش مجله پریها، طرز تهیه پیتزایی که می خواهیم در اختیارتان قرار دهیم کمی شبیه به پیتزای پپرونی است. اما طعم نان زیتونی و سس مخصوصش آن را منحصر به فردتر نموده است. با طرز تهیه پیتزا سیسیلی با ما همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا سیسیلی با پپرونی، موزارلا و سس تند

مواد لازم برای طرز تهیه خمیر

  • 3.5 پیمانه (500 گرم) آرد نان
  • 1 قاشق غذاخوری نمک
  • نصف قاشق چای خوری خمیرمایه (مخمر) سریع
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و ربع پیمانه برای سینی پخت
  • 1.5 پیمانه آب ولرم

مواد لازم برای طرز تهیه سس

  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 9 حبه سیر متوسط، کاملا ریز گردیده
  • 1 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک گردیده
  • 2 قاشق چای خوری فلفل دلمه ای قرمز خشک گردیده
  • 800 گرم گوجه پوست گرفته
  • 1 قاشق چای خوری شکر
  • نمک

مواد لازم برای طرز تهیه پیتزا سیسیلی

  • 450 گرم پنیر موزارلای کاله (خرید پنیر موزارلا از سایت دیجی کالا)
  • 325 گرم پپرونی سولیکو (برش خورده با ضخامت 3-4 میلی متر)
  • 115 گرم پنیر رومانو کاله

شما می توانید با این دستور پخت یک پیتزای 35 در 45 سانتی متری را در 30 دقیقه بپزید. البته آماده سازی مواد و خمیر زمان کل آماده سازی این غذا را به 4 ساعت می رساند.

طرز تهیه پیتزا سیسیلی

تهیه خمیر در یک دستگاه غذاساز (پیشنهادی): آرد، نمک، مخمر، و 10 گرم روغن زیتون را با آب کافی در یک دستگاه غذاساز می ریزیم و با تیغه معمولی یا تیغه مخصوص خمیرساز آنها را مخلوط کنید. اجازه دهید دستگاه به کار ادامه دهد تا زمانی که خمیر به تیغه ها بچسبد. سپس 30 ثانیه دیگر آن را هم بزنید.

تهیه خمیر در یک دستگاه هم زن: به جای مرحله 1 می توانید از این روش هم بهره ببرید. آرد، نمک، مخمر و 10 گرم روغن زیتون را در محفظه همزن بریزید و مخلوط کنید. سپس آب را روی آن ها ریخته و با سرعت متوسط مخلوط کنید تا زمانی که هیچ پودری باقی نماند. سرعت را کمی بیشتر کنید و هم زدن را ادامه دهید تا زمانی که خمیر حالت ارتجاعی پیدا کند، یعنی حدود 6 دقیقه!

باقی مانده روغن زیتون را در یک سینی پخت با ابعاد 35 در 45 سانتی متر بریزید و کف آن پخش کنید تا کل سطحش آغشته گردد. بعد خمیر را به سینی منتقل کنید و کامل در کف آن بخوابانید. خمیر به لبه ها نخواهد رسید اما مهم نیست. روی سینی را با پلاستیک بپوشانید و بگذارید در دمای محیط باقی بماند تا زمانی که شل گردد و آغاز کند به پخش شدن، نباید بیش از 2 تا 3 ساعت طول بکشد. با دقت پلاستیک را جدا کنید و سپس با دست های روغنی تان خمیر را به آرامی بکشید و به همه لبه ها برسانید، در این فرآیند سعی نکنید حباب های هوا را از داخل خمیر بیرون کنید. روش صحیح پخش کردن خمیر، هل دادن آن از وسط به اطراف است.

وقتی کامل خمیر را به لبه ها رساندید و از ثبات آن در این وضعیت مطمئن شدید، برای 20 تا 30 دقیقه آن را کنار بگذارید و در این حین به تهیه سس بپردازید.

تهیه سس: روغن زیتون را روی شعله متوسط گرم کنید تا زمانی که به جوش آید. بعد سیر، پونه، و فلفل دلمه ای قرمز را اضافه کنید و گرما بدهید تا زمانی که نرم و بودار شوند (حدود 1 دقیقه). حالا گوجه ها را اضافه کنید. با استفاده از خمیربُر یا گوجه کوب تمام گوجه ها را در تابه له کنید تا یکدست شوند. شکر را هم اضافه کنید.

بگذارید سس آشکارا قُل بزند و 15 دقیقه به همین وضع بپزد تا تمام طعم ها در آن ته نشین شوند. سپس نمک بزنید و در آخر آن را از روی شعله بردارید تا به آرامی خنک گردد.

30 دقیقه قبل از آغاز به پخت پیتزا، اجاق را آماده کنید و دمای آن را به 285 درجه سانتی گراد برسانید. مواد را هم دم دست بگذارید.

آماده کردن و پخت پیتزا سیسیلی: ورقه های موزارلا را یکنواخت روی سطح خمیر قرار دهید. سس را روی آن بریزید و با پشت قاشق صاف کنید. به همه سس احتیاج نخواهید داشت؛ هر چقدر را لازم می دانید بهره ببرید ولی دست ودلباز باشید. برش های پپرونی را هم یکنواخت روی مواد قبلی بچینید. سپس نیمی از پنیر رومانو را روی سطح کل پیتزا بپاشید.

در آخر سینی را به اجاق منتقل نمایید و بپزید تا زمانی که لبه پپرونی ها به بالا برگردند و زیر پیتزا سرخ گردد (با بلند کردن گوشه پیتزا زیر آن را چک کنید). پختن باید حدود 10 دقیقه طول بکشد. در برخی از اجاق ها لازم می گردد که بعد از این مرحله، روی سطح را با فویل آلومینیوم بپوشانید تا زیر آن هم کامل بپزد.

پیتزا را از اجاق خارج کنید و بقیه پنیر رومانو را روی آن بپاشید، سپس با یک پیتزابُر آن را به قطعات دلخواه برش بزنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 17 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1029

به "طرز تهیه پیتزا سیسیلی با پپرونی، موزارلا و سس تند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیتزا سیسیلی با پپرونی، موزارلا و سس تند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید