طرز تهیه ساده شیرینی کوکی هندوانه ای

به گزارش مجله پریها، کوکی یک شیرینی خوشمزه است. حالا اگر قرار باشد برای شب یلدا دسر و شیرینی درست کنید و تم های شب یلدا را هم رعایت کنید شیرینی کوکی هندوانه ای یک ایده جذاب و هیجان انگیز است. از سوی دیگر گرانی تنقلات و میوه های مرسوم شب یلدا سبب گردیده تا خانم ها برای برگزاری این شب به فکر درست کردن خوراکی های خوشمزه خانگی بیفتند. به این ترتیب با مدیریت و درایت می توانید طولانی ترین شب سال را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید. طرز تهیه شیرینی کوکی هندوانه ای شب یلدا را از سایت My Recipes در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه ساده شیرینی کوکی هندوانه ای

مواد لازم شیرینی کوکی هندوانه ای شب یلدا برای 36 عدد

  • کره نرم گردیده در دمای اتاق: ¾ فنجان
  • شکر: ¾ فنجان
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • شیره بادام: ½ قاشق چایخوری
  • آرد چند منظوره: 2 فنجان
  • جوش شیرین: ¼ قاشق چایخوری
  • نمک: ½ قاشق چایخوری
  • رنگ غذای ژله ای قرمز و سبز: به میزان لازم
  • شکلات چیپسی: 1/3 فنجان
  • دانه کنجد: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی کوکی هندوانه ای شب یلدا

در یک کاسه بزرگ کره نرم گردیده در دمای اتاق و شکر را بریزید و با همزن برقی و با سرعت متوسط هم بزنید. حالا تخم مرغ را هم اضافه کنید و باز هم بزنید. مخلوط فوق را کنار بگذارید.

در مرحله بعد آرد را الک کنید و همراه با جوش شیرین، شیره بادام و نمک مخلوط کنید و به ترکیب کره، شکر و تخم مرغ که قبلا درست نموده بودید اضافه کنید و هم بزنید تا یک مایه خمیری یکدست به دست بیاورید. یک فنجان از مایه خمیری را کنار بگذارید. خمیر به دست آمده را به سه قسمت تقسیم کنید. روی یک قسمت رنگ ژله ای سبز و روی یک قسمت دیگر رنگ ژله ای قرمز بریزید و هر کدام را به صورت جداگانه ورز دهید.

خمیرها را به مدت یک ساعت در یخچال نگهدارید. فر را روی درجه 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. بعد از گذشت یک ساعت خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و ابتدا خمیر قرمز رنگ را به صورت لول درآورید تا به شکل یک وردنه یا استوانه در بیاید. سپس خمیر سبز رنگ را هم به همین ترتیب لول کنید.

خمیر سفید رنگ را پهن کنید و ابتدا خمیر قرمز رنگ را که لوله نموده بودیم لای آن قرار می دهیم و هر دو خمیر را لول می کنیم. سپس خمیر سبز رنگ را پهن می کنیم و لول دوتایی خمیر قرمز و سفید را لای آن قرار می دهیم و یک لول سه لایه درست می کنیم. سطح خمیر لول گردیده سه لایه را خوب صاف می کنیم و سپس با یک چاقوی تیز به صورت حلقه های رولتی برش می زنیم. ضخامت هر رول باید 3 سانتی متر باشد. سپس هر حلقه رولتی را با چاقوی به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و در سینی فر می چینیم. بهتر است یک برگ کاغذ روغنی کف سینی فر بگذارید و برش های شیرینی کوکی هندوانه ای را روی آن بچینید. مدت 15 دقیقه برای پخت شیرینی کوکی هندوانه ای کافی است.

به محض این که شیرینی کوکی هندوانه ای را از فر بیرون آوردید شکلات های چیپسی را روی کوکی ها بپاشید. سپس در صورت تمایل دانه کنجد هم روی کوکی ها بریزید تا هم ارزش غذایی شیرینی کوکی هندوانه ای شب یلدا بالاتر برود و هم ظاهر هندوانه ها طبیعی تر به نظر برسد.

نکات مهم

*برای درست کردن شیرینی کوکی فر حتما باید گرم باشد.

*کوکی گرم اصلا خوشمزه نیست. اجازه دهید کوکی ها کاملا سرد شوند و سپس میل کنید.

*برای درست کردن شیره بادام و برای یک پیمانه بادام درختی، یک پیمانه آب سرد در یک قابلمه بریزید و اجازه دهید روی شعله ملایم گاز به جوش بیایند. بعد از جوش آمدن اجازه دهید بادام ها حدود یک دقیقه در آب جوش بمانند تا پوست شان به راحتی جدا گردد. بادام های سفید گردیده را با 1 پیمانه آب سرد در غذاساز یا دستگاه مخلوط کن بریزید. مخلوط کن را 2 تا 3 دقیقه روی درجه تند قرار دهید تا مخلوط در آن تبدیل به شیری سفید رنگ گردد. شیره بادام را از صافی رد کنید و از آن در تهیه انواع شیرینی و معجون بهره ببرید.

*می توانید از شکلات آب گردیده به جای شکلات چیپسی برای درآوردن تخم هندوانه روی این کوکی ها بهره ببرید. در این صورت وقتی که کوکی ها کاملا سرد شد روی آن ها با قیف ماسوره شکلات آب گردیده بریزید. بهتر است شکلات آب گردیده شما زیاد گرم نباشد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 10 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1204

به "طرز تهیه ساده شیرینی کوکی هندوانه ای" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه ساده شیرینی کوکی هندوانه ای" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ساده شیرینی کوکی هندوانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید