طرز تهیه دسر چیز کیک هندوانه یخچالی و بدون فر برای شب یلدا

به گزارش مجله پریها، دسر یکی از اجزای جدا نشدنی شب یلداست. تهیه دسر به اشکال انار و هندوانه چه به صورت کیک و چه ژله هم حالت سمبلیک دارد و هم بسیار مورد علاقه بچه های کوچک تر است. از سوی دیگر درست کردن کیک و چیز کیک یا دسرهایی که احتیاج به فر ندارند و به قول معروف یخچالی هستند در روزهایی که سرتان شلوغ است ومهمان دارید هم راحت تر است و هم سریع تر آماده می گردد. طرز تهیه دسر چیزکیک هندوانه یخچالی برای شب یلدا را از سایت آشپزی Culinary در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه دسر چیز کیک هندوانه یخچالی و بدون فر برای شب یلدا

مواد لازم برای تهیه دسر چیز کیک هندوانه یخچالی (12 نفر)

مواد لازم برای پایه دسر چیز کیک هندوانه یخچالی

  • پسته بو داده و نمکی: 1و ¼ فنجان
  • پودر نارگیل شیرین: 2 فنجان
  • شکر دانه ریز: ¼ فنجان
  • کره: 4 قاشق غذاخوری
  • رنک سبز خوراکی: به مقدار لازم

مواد لازم برای مایه پنیری چیز کیک هندوانه یخچالی

  • پنیر خامه ای: 3 بسته (هر بسته 250 گرم)
  • عصاره وانیل: یک قاشق چایخوری
  • خامه سنگین زده گردیده: 1 فنجان
  • توت فرنگی تازه یا فریز گردیده و یا کمپوتی: 500 گرم ریز خرد گردیده
  • ژلاتین بدون طعم: 10 گرم
  • رنگ غذا قرمز بدون طعم: به مقدار لازم
  • شکلات چیپسی: ½ فنجان

طرز تهیه دسر چیز کیک هندوانه یخچالی

برای تهیه دسر چیز کیک هندوانه یخچالی ابتدا پسته های بو داده و نمکی را در آسیاب برقی بریزید و آسیاب کنید تا حسابی پودر شوند. سپس به پسته های پودر گردیده، پودر نارگیل، شکر، کره آب گردیده در دمای اتاق و چند قطره رنگ غذای سبز را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام مواد را در غذاساز بریزید و با هم مخلوط کنید. ¾ موادی را که با هم مخلوط گردیده اند در یک قالب کیک با ارتفاع 25 سانتی متر بریزید، با ته قاشق سطح مواد را صاف و یکدست کنید و در یخچال بگذارید.

در این فاصله مواد لایه پنیری دسر چیز کیک هندوانه را درست کنید. در یک ظرف بزرگ پنیر خامه ای، شکر و وانیل را بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا یه مایه یکدست و کرمی درست گردد. حالا خامه سنگین زده گردیده را اضافه کنید و آن قدر هم بزنید تا تمام مواد به هم مخلوط شوند.

در یک قابلمه کوچک توت فرنگی ها را بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید. توت فرنگی ها را روی حرارت هم بزنید و با ته قاشق به آرامی له کنید تا شیره توت فرنگی بیرون بیاید. قابلمه را از روی گاز بردارید و ژلاتین را با دست پودر کنید و از بالا روی توت فرنگی ها بپاشید و خوب هم بزنید. این کار را به مدت سه دقیقه انجام دهید تا ژلاتین با توت فرنگی ها حسابی مخلوط شوند.

حالا مخلوط ژلاتین و توت فرنگی را روی مایه پنیر خامه ای و خامه و شکر و … که از قبل درست نموده بودید و خوب هم بزنید. چند قطره رنگ غذا قرمز اضافه کنید و باز هم بزنید تا یک مایه یکدست درست گردد. مایه به دست آمده را روی پایه چیز کیک که در یخچال گذاشته بودید بریزید و با کف قاشق صاف و یکدست و هموار کنید. تکه های ریز شکلات چیپسی را مثل تخم هندوانه روی سطح بالایی چیز کیک بپاشید و چیز کیک را دوباره به مدت 3 ساعت در یخچال بگذارید تا حسابی سرد گردد و خودش را بگیرد.

نکته مهم برای تهیه دسر چیز کیک هندوانه یخچالی

*برای پایه این دسر خوشمزه یخچالی که به فر احتیاج ندارد می توانید به جای پودر پسته از بیسکوییت پتی پور یا ساقه طلایی بهره ببرید. در این صورت بیسکوییت ها را در غذاساز بریزید و خرد کنید. سپس بیسکوییت ها را به همان ترتیب با موادی که گفته شد ترکیب کنید، با چند قطره رنگ غذای سبز رنگ شان را سبز کنید، در قالب بریزید و با کف قاشق خوب صاف و هموار کنید تا ذرات بیسکوییت و کره به هم بچسبند و منسجم شوند.

*اگر فر دارید یک کیک اسفنجی ساده درست کنید و برای پایه چیز کیک از آن بهره ببرید. در آن صورت اطراف کیک اسفنجی را با پودر پسته، رنگ غذا سبز، پودر نارگیل و شکر و کره به همان ترتیب تزیین کنید.

*برای درست کردن دسر چیز کیک هندوانه یخچالی می توانید از یک لایه ژله هم بهره ببرید. در این صورت بعد از سرد شدن چیز و بستن کامل کیک در یخچال برای این مقدار دو بسته ژله هندوانه، انار یا توت فرنگی را به روش معمول درست کنید و روی آن بریزید و دوباره در یخچال بگذارید تا ژله خودش را بگیرد و به اصطلاح ببندد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 10 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1189

به "طرز تهیه دسر چیز کیک هندوانه یخچالی و بدون فر برای شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر چیز کیک هندوانه یخچالی و بدون فر برای شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید