طرز تهیه 3 غذای مقوی، ساده و خوشمزه با سیب زمینی

به گزارش مجله پریها، سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین مواد غذایی موجود در طبیعت است. علاوه بر خواص شگفت انگیز ضد سرطان و ضد ویروس این ماده غذایی شگفت انگیز، خاصیت سیرکنندگی فوق العاده و قیمت مناسب آن در همه جای جهان سیب زمینی را به یک غذای محبوب جهانی تبدیل نموده است. با سیب زمینی همه کار می توان کرد از ترکیب آن با سایر مواد غذایی و تهیه انواع خوراک گرفته تا خوردن سیب زمینی به شکل کبابی، سرخ نموده و تنوری آن را به یک ماده غذایی همه کاره تبدیل نموده است. طرز تهیه 3 غذای خوشمزه با سیب زمینی را از سایت The Spruce Eat در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه 3 غذای مقوی، ساده و خوشمزه با سیب زمینی

سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین مواد غذایی موجود در طبیعت است. علاوه بر خواص شگفت انگیز ضد سرطان و ضد ویروس این ماده غذایی شگفت انگیز، خاصیت سیرکنندگی فوق العاده و قیمت مناسب آن در همه جای جهان سیب زمینی را به یک غذای محبوب جهانی تبدیل نموده است. با سیب زمینی همه کار می توان کرد از ترکیب آن با سایر مواد غذایی و تهیه انواع خوراک گرفته تا خوردن سیب زمینی به شکل کبابی، سرخ نموده و تنوری آن را به یک ماده غذایی همه کاره تبدیل نموده است. طرز تهیه 3 غذای مقوی، ساده و خوشمزه با سیب زمینی را از سایت The Spruce Eats در مجله خبرنگاران بخوانید.

سالاد سیب زمینی با پنیر چدار و خامه

یک غذای خوشمزه با سیب زمینی که اتفاقا غذایی ساده و مقوی است و همین آن را به انتخابی مناسب و سیرکننده برای وعده صبحانه و ناهار و شام تبدیل نموده است. برای درست کردن این سالاد سیب زمینی لذیذ به سیب زمینی پخته، پنیر چدار رنده گردیده، خامه ترش، فلفل سیاه، کمی آویشن و البته کمی بیکن سرخ گردیده گوساله و هر ادویه ای که خودتان می پسندید احتیاج دارید. بعد از پختن سیب زمینی ها آن را به قطعات دلخواه برش بزنید و با تمام مواد فوق ترکیب کنید. سالاد سیب زمینی شما به همین سادگی آماده است. مقدار مواد به سلیقه شما بستگی دارد.

توپک سیب زمینی با گوشت

تهیه دومین غذای خوشمزه با سیب زمینی فقط 45 دقیقه وقت شما را می گیرد.

مواد لازم برای تهیه توپک 16 عدد سیب زمینی

  • سیب زمینی پخته و له گردیده: 1 کیلوگرم
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • کره: 3 قاشق غذاخوری
  • آرد ذرت: 4 قاشق چایخوری
  • روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
  • گوشت چرخکره مخلوط: 450 گرم
  • رب گوجه فرنگی: 4 قاشق غذاخوری
  • پونه کوهی خشک گردیده: 2 قاشق چایخوری
  • نمک: 1 قاشق چایخوری
  • روغن مایع برای سرخ کردن: به میزان لازم

طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت

ابتدا سیب زمینی های رنده گردیده یا له گردیده داغ، کره و تخم مرغ ها را با هم مخلوط کنید و 2 قاشق چایخوری آرد ذرت هم به آن اضافه کنید و باز هم بزنید. مواد فوق را کنار بگذارید تا سرد گردد.

در یک ماهیتابه 2 قاشق غذاخوری زیتون را گرمکنید و گوشت چرخنموده را در آن تفت دهید. گوشت چرخنموده را مرتب هم بزنید تا رنگصورتی آن به قهوه ای برگردد.

پونه خشک کوهی و رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافهکنید و خوب هم بزنید. مخلوط فوق را روی شعله ملایم گاز نگه دارید تا خوب سرخ گردد وطعم خامی رب گرفته گردد. بعد از آماده شدن مایه گوشت آن را کنار بگذارید تا سردگردد.

برای درست کردن توپک های سیب زمینی به اندازه یکتوپ کوچک از مایه سیب زمینی بردارید، آن را گرد کنید و وسطش یک حفره ایجاد کنید.مقداری مایه گوشت داخل حفره بریزید، حفره را ببندید و توپک سیب زمینی را در 2 قاشقچایخوری باقی مانده آرد ذرت کمی بغلتانید. بعد از این که تمام توپک ها را به اینترتیب آماده کردید در یک ماهیتابه گود مقداری روغن مایع بریزید و آن را داغ کنید.

مقدار روغن باید به قدری باشد که توپک ها در آنغوطه ور شوند. دو دقیقه زمان برای سرخ شدن توپک ها تا زمانی که طلایی شوند کافیاست.

سیب زمینی تنوری با پنیر خامه ای و پیازچه

یک غذای خوشمزه دیگر با سیب زمینی که برای درست کردن آن باید کمی زمان بگذارید تا سیب زمینی ها حسابی تنوری شوند و یک غذای ساده و مقوی تحویل بگیرید.

مواد لازم برای 4 نفر

  • سیب زمینی تنوری بزرگ: 4 عدد
  • پنیر خامه ای: 1 بسته
  • پیازچه: 1 قاشق چایخوری
  • کره: 3 قاشق غذاخوری
  • پنیر پارمزان رنده گردیده: ½ پیمانه
  • خامه ترش: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه تازه و خرد گردیده: به مقداردلخواه
  • فلفل پاپریکا: به مقدار دلخواه
  • تخم مرغ: 1 عدد بزرگ

هر ماده دیگری از کلم بروکلی گرفته تا بیکن گوساله را می توانید به مخلفات این غذای خوشمزه اضافه کنید.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با پنیر خامه ای و پیازچه

فر را روی درجه 400 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. سیب زمینی ها را بشورید و پوست شان را خوب تمیز کنید. برای درست کردن این غذای مقوی، ساده و خوشمزه با سیب زمینی باید سطح سیب زمینی ها را به روغن زیتون آغشته کنید. سپس سیب زمینی ها را به مدت 1 ساعت در فر بگذارید تا خوب پخته و تنوری شوند. بعد از یک ساعت سیب زمینی ها را از فر خارج کنید و دمای فر را تا 190 درجه سانتی گراد یا 375 درجه فارنهایت کم کنید. اجازه دهید سیب زمینی ها سرد شوند و سپس آن ها را از وسط و به صورت طولی به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. داخل سیب زمینی را به آرامی خالی کنید.

پنیر خامه ای، پیازچه، کره، پنیر پارمزان رندهگردیده و خامه ترش را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا یک مایه یکدست به دست بیاورید.یک عدد تخم مرغ را هم بزنید و به این مایه اضافه کنید و دوباره هم بزنید. نمک وفلفل سیاه تازه خرد گردیده را اضافه کنید.

مایه پنیری را داخل سیب زمینی بریزید و سپس روی آن را با مقداری دیگر پنیر پارمزان، پیازچه و فلفل پاپریکا بریزید. سیب زمینی های پر گردیده را در فر بگذارید و زمانی که روی آن ها طلایی شد از فر خارج نموده و گرم سرو کنید. این غذای خوشمزه با سیب زمینی را با نان یا بدون نان میل کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 15 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1425

به "طرز تهیه 3 غذای مقوی، ساده و خوشمزه با سیب زمینی" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه 3 غذای مقوی، ساده و خوشمزه با سیب زمینی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 3 غذای مقوی، ساده و خوشمزه با سیب زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید