طرح مهمترین مسائل دانشجویی در شوراهای صنفی علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نخستین مجمع نمایندگان شوراهای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، رئیس دانشکده بهداشت و ایمنی، مدیر امور دانشجویی، معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها، مسئولین خوابگاه ها و جمعی از دبیران شورای صنفی دانشجویان برگزار گردید.

طرح مهمترین مسائل دانشجویی در شوراهای صنفی علوم پزشکی شهید بهشتی

در این نشست دکتر مهدی کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه نخستین مجمع شورای صنفی برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می گردد، گفت: شورای صنفی در دانشگاه ما به صورت ساختارمند و سازماندهی شده فعالیت می نماید، که این امر جای خوشحالی دارد.

وی گفت: مسئولیت پذیری یکی از مولفه های رشد است که بسیاری از دانشجویان ما در این زمینه خود را پرورش داده اند. یکی از تشکل ها و گروه های مهم دانشجویی، شورای صنفی است که محق ترین و قانونمندترین گروه در پیگیری مطالبات حوزه صنفی- رفاهی دانشجویان است و بسیار شایسته است که کلیه دانشجویان نیز در این مطالبه گری سهیم باشند.

کدخدازاده تاکید نمود: همانگونه که در بحث ساختار بسیار قوی هستیم باید در زمینه محتوای شورای صنفی نیز هدفمند عمل کنیم که با برگزاری کارگاهی که در ادامه این مجمع برگزار می گردد به این مهم نیز دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به شکل گیری هشت کمیته تخصصی در شورای صنفی گفت: این مهم نشانگر این است که موضوعات به صورت دقیق، کارشناسی شده و هدفمند در این شورا دنبال می گردد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: این قبیل نشست های هم اندیشی و تبادل نظر در گذر زمان رویکرد مثبت خود را نشان خواهد داد و با برگزاری آن ها بسیاری از سوءتفاهم ها مرتفع خواهد شد.

وی اضافه نمود: هر روز دانشجو است و هر هفته، هفته خوابگاه هاست و این موضوع باید سرلوحه کار ما مسئولان باشد.

کدخدازاده گفت: یکی از آثار جنگ سرد افزایش آسیب های اجتماعی است و پویا بودن مرکز مشاوره ما نشان دهنده آن است که برنامه های ما در بی برنامگی آنها موثر بوده است.

وی تاکید نمود: همفکری دانشجویان با مسئولان باعث می گردد که دانشجویان در تصمیم سازی، تصمیم گیری و اجرا دخیل شوند. یکی از مهم ترین نقش های شورای صنفی پل ارتباطی دو طرفه و انتقال اطلاعات به صورت صحیح، دقیق و به سرعت است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ابراز امیدواری کرد: تکالیف دانشجویی در همه ابعاد با همکاری، همراهی و همدلی تأثیر هم افزایی استمرار داشته باشد چرا که دانشگاهی که مزین به نام والا و بزرگ شهید بهشتی است باید بتواند از نخبگان جامعه به شکل مطلوب در همه ابعاد بهره مند گردد.

وی اعلام نمود: ما باید روحیه مشارکت طلبی را افزایش دهیم و لازمه آن این است که عهد و پیمان ببندیم و به این امر پایبند باشیم تا بتوانیم با رعایت اخلاق و انصاف در زمره پیروان اهل بیت قرار گیریم.

در ادامه این نشست، علیرضا حاتمی دبیر مرکزی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این اولین بار است که نمایندگان دانشجویان در یک مجمع حضور دارند که این به خودی خود می تواند الگویی برای شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور باشد.

حاتمی یادآور شد: شورای صنفی رابطی بین دانشجویان با مسئولین است و می تواند در تصمیم گیری های مدیریتی سازنده باشد. سال جاری برای نخستین بار 25 واحد دانشکده ای و خوابگاهی را در مبحث شورای صنفی داشتیم که با تشکیل هشت کمیته تخصصی در شورای مرکزی دانشگاه، مطالبات در تمامی زمینه ها پیگیری خواهد شد.

عضو شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور آسیب شناسی موانع بین مسئولان و دبیران شورای صنفی دانشجویان را از اهم اهداف تشکیل این نشست دانست.

در بخشی از این نشست چهار ساعته دانشجویان ضمن ابراز مطالبات خود در حوزه های متعدد صنفی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و... به پاسخ های مسئولین حاضر در این زمینه ها گوش فرا دادند.

از مهم ترین محورهای مورد بحث در این نشست می توان به برگزاری مراسم پرسش و پاسخ در حوزه های صنفی با حضور مسئولین دانشگاه و دانشکده ها، توجه به روحیه آرمان گرایی دانشجویان، تداوم نشست های مشترک هم اندیشی دانشجویان با مسئولین، پاسخ دهی مناسب در کوتاه ترین زمان ممکن توسط مسئولین، انتشار نتایج پیگیری شده موارد مورد درخواست اشاره نمود.

تلطیف فضای دانشجویی و جلوگیری از برخوردهای قهری با دانشجویان، پیگیری حقوق دانشجویان مقطع دستیاری و دکتری، پیشگیری از توزیع نامتوازن حق الزحمه کار دانشجویی، حمایت عملیاتی مسئولین از دانشجویان، بهبود وضعیت اینترنت خوابگاه ها و کیفیت تغذیه دانشجویی دانشکده ها، ضرورت آموزش مطالبه گری صحیح به دانشجویان، از بین بردن رخوت سیاسی و فرهنگی موجود در بین دانشگاهیان، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، ارتقاء کیفیت ایاب و ذهاب، افزایش بودجه تشکیلات دانشجویی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1950

به "طرح مهمترین مسائل دانشجویی در شوراهای صنفی علوم پزشکی شهید بهشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مهمترین مسائل دانشجویی در شوراهای صنفی علوم پزشکی شهید بهشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید