طب سنتی تنها به جوشانده محدود نمی گردد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، علی اکبر ولایتی ظهر چهارشنبه در همایش ملی طب سنتی ایرانی که در محل دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار گردید، اظهار کرد: طب ما، طبی بر اساس منطق توحیدی است زیرا این دنیا بر اساس حکمت الهی بنا گردیده و تصادفی نیست چرا که تصادف منطق نمی پذیرد.

طب سنتی تنها به جوشانده محدود نمی گردد

وی اضافه نمود: شیخ الرییس رساله ای به نام رساله مشرقین دارد که دیدگاه های مشرقین را در مقابل مغربین آنالیز می نماید و مشرقین در حقیقت خدا گرا هایی هستند که انسان را بخشی از خلقت می دانند که بر اساس نظم خلق گردیده است.

ولایتی گفت:در همین جا می توان واژه مزاج را تعریف کرد که به معنی سرشت است. سرشت انسان ها متفاوت است پس ممکن است یک داروی تعیین بر روی دو نفر نتایج متفاوتی را از خود نشان دهد که این نشان دهنده متفاوت بودن مزاج ها است.

رییس گروه حکمت و طب ایرانی فرهنگستان علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه باید متناسب با مزاج افراد دارو تجویز گردد، توضیح داد: جسم و روح انسان ها با هم مطرح می شوند. انسان بخشی از طبیعت است و برای همین است که می گویند خوراکی ها گرم یا سرد هستند.

وی با اشاره به علت ماندگاری ابن سینا در طول تاریخ، خاطر نشان کرد: علت ماندگاری شیخ الرییس این است که کتاب قانون او بر اساس منطق است و طب امروز نیز تا حدی زیادی بر اساس منطق می باشد. همچنین بسیاری از مطالب قانون امروز هم معتبر است.

ولایتی با تاکید بر منطقی بودن دنیا خلقت، گفت: نمی گردد خلقت تصادفی باشد و ما در تحلیل این خلقت از ابزار منطق استفاده کنیم. طب ایرانی و اسلامی بر اساس دنیا بینی توحیدی است و طب غربی بر اساس دنیا بینی داروینی بنا گردیده است.

وی ادامه داد: نخستین کسی که از روده بز نخ بخیه درست کرد و نخستین کسی که از الکل برای استریل کردن استفاده کرد، زکریای رازی بود، پس طب سنتی تنها به جوشانده محدود نمی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1340

به "طب سنتی تنها به جوشانده محدود نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طب سنتی تنها به جوشانده محدود نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید